Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm DVD-recorder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vragen ivm DVD-recorder

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    KLIK

Je kan tegenwoordig een soort stick kopen, steek deze gewoon in je computer en je ontvangt digitaal de VRT zenders, zoiets is ook te koop met een scart of hdmi aansluiting op je tv, mensen die op het drielandenpunt Nederland België Duitsland wonen kunnen daar blijkbaar op deze manier gratis heel wat zenders DIGITAAL HD ontvangen. Als ik het goed voorheb is deze maatregel verplicht geweest door de europese gemeenschap ter vervanging van analoge TV en op aandringen van een belgische minister.

Voor Computer

Toestellen KLIK

Andere oplossingen zijn een geheugenstick gebruiken, er zijn relatief goedkope toestellen op de markt die deze kunnen lezen en op je tv weergeven, voor de pijs van een stick moet je het ook niet meer laten, 59€ voor eentje van 32 GB. KLIK

Jammer dat de USB poort van de nieuwe digicorders van Telenet nog steeds geen functie heeft.
    Op je TV (als hij tenminste een beetje recent is) zit een DVB-C en T normaal ingebouwd (bij sommige ook een DVB-S). Maar als je wat meer zenders wil kunnen ontvangen dan enkel de lokale, kan je daar niet veel mee doen. DVB-C wordt door telenet "geboycot" door hun verplichting om hun eigen hardware te gebruiken onder het mom van "auteursrechten"... Bij INDI was dat vroeger allemaal zo moeilijk niet. Daar had je die INDI-box enkel nodig voor de echt gecodeerde zenders (die onder abonnement en dus wel gecodeerd). Al de rest kon je vrij ontvangen op een DVB-C ontvanger.
    Groeten,

Polleke

Comment

@LesC

Vermits je expat bent is dit misschien iets voor jou ...
      http://tv-from-home.com/freesat-uk-tv/

Volgens wikipedia:

In Vlaanderen worden alle digitale radio- en televisiezenders van de VRT (de HD-zenders en RVi uitgezonderd) gratis uitgezonden via DVB-T. Dit omvat Eén, Eén+, Ketnet/Canvas en Ketnet+/Canvas+ als televisiezenders en Radio 1, Radio 2, Klara, Klara continuo, Studio Brussel, MNM, MNM Hits, Sporza en Nieuws+ als radiozenders. Via DVB-T zijn sinds september 2010 ook de eerste commerciële stations te ontvangen: TMF, MTV/Nickelodeon, acht, Life!TV, ActuaTV, en Stories .
      Dus kan je met DVB-S en DVB-T ontvangers zo een beetje alles digitaal binnenkrijgen en opnemen. VT4 heeft interesse, VTM niet. Sporting Telenet en dergelijke ga je ook niet kunnen ontvangen.

Analoog zal inderdaad verdwijnen. Het zal niet voor heel direct zijn, maar meer en meer zenders gaan verdwijnen om plaats te maken voor digitale zenders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik zal me eens in dat onderwerp moeten verdiepen, vrees ik. Ik vermoed dat het om "streamen" gaat van de multimediabox (in de living wellicht, bij de TV met digitale aansluiting en de versterker met een 4-tal analoge aansluitpunten) naar, zeg maar, de slaapkamer? Maar dat zou toch betekenen dat ik m'n bed moet uitkomen om in de living iets te starten, door te spoelen, of wat dan ook, niet...?

(Ik heb een draadloos netwerk voor m'n computers, en zelfs een Airport express aan mijn stereoversterker gekoppeld, en kan muziek van mijn iMac op m'n buro naar de stereo-installatie in de living streamen; als ik iets aan de muziekkeuze wil veranderen, moet ik wel naar mijn buro en de instellingen in iTunes op m'n Mac aanpassen. Is het daarmee te vergelijken?)
        Les, ik kan met mijn iPad en ook met mijn iPhone (ja zelfs met mijn Galaxy Tab ) de Mediaplayer van in de woonkamer bedienen via mijn draadloos netwerk.

Wat ik NIET kan, is de mediaplayer AANschakelen, maar als ie AAN staat kan ik hem volledig bedienen en na afloop ook UITschakelen.

DUS:

1) Wijn, kaas en een stukje brood halen.

2) Mediaplayer aanzetten

3) In je bed kruipen

4) Filmke kiezen en kijken

5) Uw wijnglas voorzichtig wegzetten

6) Mediaplayer van in uw bed uitschakelen.

7) Dodoke doen ( of iet anders )
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Fantastisch. Dat lijkt me de toekomst! Ik vraag je zeker in de toekomst voor meer details hierover!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Les,
            ik denk dat volgend toestel misschien wel wat voor u kan zijn

of volgende

er bestaan dus mediaspelers/recorders die een analoge tuner ingebouwd hebben
            en idd als je later "moet" overschakelen op een hd recorder van teleslet dan ben je ge***** om het zo uit te drukken
            je kan dus niet zomaar je opnames overzetten op een externe harde schijf
            als de recorder het begeeft (tweemaal al meegemaakt) dan ben je al je opnames kwijt

Comment

Dank voor de links, Gert. Ga ik zeker van dichtbij bekijken!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                Les,
                ik denk dat volgend toestel misschien wel wat voor u kan zijn

of volgende

er bestaan dus mediaspelers/recorders die een analoge tuner ingebouwd hebben
                en idd als je later "moet" overschakelen op een hd recorder van teleslet dan ben je ge***** om het zo uit te drukken
                je kan dus niet zomaar je opnames overzetten op een externe harde schijf
                als de recorder het begeeft (tweemaal al meegemaakt) dan ben je al je opnames kwijt
                1: Het is telenet en niet teleslet. Hoe zou jij het vinden als we je greet zouden noemen ipv Gert ?

2: Die media spelers hebben terug net zoals een dvd recorder een analoge ontvanger. Als telenet binnen enkele jaren stopt met analoge signalen op de kabel kan je er niks meer mee opnemen. Wil je iets digitaal opnemen kan je voorlopig jammer genoeg dit enkel doen met een Telenet of Belgacom digicorder. En kan je die opnames niet kopieren naar een externe harde schijf. Ik denk dat momenteel enkel een en canvas kan ontvangen worden op een DVB-C ontvanger via de kabel. Via DVB-T kan je binnenkort een 10 tal zenders ontvangen. Zie deze link : http://tweakers.net/nieuws/67631/tel...-dit-jaar.html

Dus al die media spelers van tegenwoordig zijn zeer leuke toestellen om je eigen al dan niet gedownloade muziek of films mee af te spelen zelf in HD kwaliteit. Maar jammer genoeg kunnen we in Belgie enkel nog opnemen van de analoge kabel TV of de scart uitgang van een Digibox van telenet of belgacom. Tenzij je met een dreambox via TV vlaanderen werkt ( zelf geen ervaring mee).

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  Wat een onzin. Een standaard DVD gaat minimaal een jaar of 5 mee.

Wil je meer, geen probleem. Deze gaat 1000 jaar mee

Jan
                  Dan daag ik je uit om dat te bewijzen. Ik heb hier een kleine 100 dvd's liggen van verschillende merken, gekende en minder gekende. Er is geen enkele die na een jaar nog steeds volledig en zonder haperingen speelt. Noch op pc, noch op een standalone dvd speler.
                  Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                    Dan daag ik je uit om dat te bewijzen. Ik heb hier een kleine 100 dvd's liggen van verschillende merken, gekende en minder gekende. Er is geen enkele die na een jaar nog steeds volledig en zonder haperingen speelt. Noch op pc, noch op een standalone dvd speler.
                    Dan mankeert er toch iets aan je recorder of player.
                    Ik heb hier zelfs nog data en foto-cd's liggen van de allereerste generatie, en die spelen perfect.

Toegegeven, af en toe zal er misschien eentje tussen zitten die het niet meer doet, maar die zijn ( toch bij mij ) redelijk zeldzaam.

En bij de zelf gemaakte heb ik soms meer problemen met de soft, dan met de cd's zelf.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                      Na een jaar alles defect ??? Ik denk niet dat er iemand is met soortgelijke ervaring. Gebruik je ze soms als bierviltjes?

Wil je bewijs hebben?

Ik heb voor de gein 10 DVD's (Sony en Philips DVD+R), die langer dan 5 jaar geleden zijn beschreven, getest (Oppervlakte en bestandstest) met VSO Inspector.

Resultaat : alle 10 DVD's zijn 100% foutvrij. Nu jij weer.

Jan

Comment

Working...
                      X