Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm DVD-recorder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vragen ivm DVD-recorder

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Onzin. Je kunt tegenwoordig overal Digitale TV in HD bekomen.

Jan
    Maar dat kan je dan niet opnemen om op andere plaatsen te gebruiken, tenzij je naar sat tv gaat en veel naar freeview kijkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
      LesC, als ik je een goede raad mag geven, koop een externe schijf en zet alles wat je zeker niet kwijt wil daarop. Koop er zelfs 2 en maak 2 kopies.
      Een dvd die je zelf brand zal na een jaar niet meer of slechts gedeeltelijk leesbaar zijn. Welk merk van schijf of methode je ook gebruikt.
      Op een dvd-rw zal de data zelfs na enkele maanden al niet meer leesbaar zijn.
      Wat een onzin. Een standaard DVD gaat minimaal een jaar of 5 mee.

Wil je meer, geen probleem. Deze gaat 1000 jaar mee

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Maar dat kan je dan niet opnemen om op andere plaatsen te gebruiken, tenzij je naar sat tv gaat en veel naar freeview kijkt.
        Wij noemen dat een Digitale HD recorder.....

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Maar je bron blijft een analoge tv tuner die dus veel mindere kwaliteit geeft.
          Neen. In zo'n DVD-recorder zit een analoge TV-tuner, maar eveneens allerlei andere ingangen, zoals een component-ingang (YPbPr). Daarop kan je voor maximale beeldkwaliteit jouw digitale ontvanger (indi-box, digibox, ...) best aansluiten.
          Zelf neem ik zo veel jazzconcerten op (via Mezzo TV) in SP-compressie en brand die daarna op DVD-R. De videokwaliteit daarvan is praktisch niet te onderscheiden van gekochte muziek-DVD's. Niet alleen op een TV-scherm - zelfs groot geprojecteerd met een beamer! Blue-ray zal natuurlijk beter zijn, maar dan spreken we niet meer over DVD's.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Les, ik heb een Xtreamer pro waar 2x 2 TB in zit. Ik kan mijn films op iedere computer hier in huis draadloos streamen, behalve op de iPad, want de meeste zijn in Avi.

Gekocht bij mediacenter.be
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Les, ik heb een Xtreamer pro waar 2x 2 TB in zit. Ik kan mijn films op iedere computer hier in huis draadloos streamen, behalve op de iPad, want de meeste zijn in Avi.

Gekocht bij mediacenter.be
              En kun je daarmee van de distributie opnemen? En daarna bekijken op een andere TV dan waar je de film (of feuilleton) hebt opgenomen? Ik ben nl. niet geïnteresseerd in b.v. films rippen van gehuurde DVDs en dan bekijken op computer, iPad, enz. Ik zoek gewoon een "videovervanger", maar dan wel eentje dat "mobiele output" levert, zoals boven uitgelegd: hier (in de living) opnemen en ginder (in de slaapkamer, in de gastenkamer...) bekijken, of andersom: ginder (in de slaapkamer, in de gastenkamer...) opnemen en hier in de living bekijken.

Een aantal interessante technische reacties, die ik eens ga uitpluizen, maar totnogtoe eigenlijk weinig directe antwoorden op m'n vraag, alleen dat SP opnemen beter is dat LP, en dat opnemen op harde schijf (veel meer capaciteit) eigenlijk het beste is.
              Zeg: d'er bestaat toch zoiets als opnemen op een recorder (harde schijf) en daarna transfereren naar DVD schijfjes, niet? Dat zou eventueel de volgende stap kunnen zijn...

Ik probeer m'n vragen hier opnieuw op te lijsten:
              Jullie ondervinden geen kwaliteitsverschillen tussen de verschillende merken?
              Jullie ondervinden geen kwaliteitsverschillen tussen DVD+R, +RW, -R... ?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Een aantal interessante technische reacties, die ik eens ga uitpluizen, maar totnogtoe eigenlijk weinig directe antwoorden op m'n vraag, alleen dat SP opnemen beter is dat LP, en dat opnemen op harde schijf (veel meer capaciteit) eigenlijk het beste is.
                Zeg: d'er bestaat toch zoiets als opnemen op een recorder (harde schijf) en daarna transfereren naar DVD schijfjes, niet? Dat zou eventueel de volgende stap kunnen zijn...

Ik probeer m'n vragen hier opnieuw op te lijsten:
                Jullie ondervinden geen kwaliteitsverschillen tussen de verschillende merken?
                Jullie ondervinden geen kwaliteitsverschillen tussen DVD+R, +RW, -R... ?
                Op je schijfjes vraag heb ik al geantwoord

Voor welke technische oplossing je ook gaat. Voorlopig is het enkel nog mogelijk om analoog via Telenet op te nemen als ik me niet vergis. Als je investeringen doet zou ik er toch rekening mee houden dat dit in de toekomst niet meer mogelijk zal zijn. Zelf heb ik ook zo een hd/dvd recorder in de kast liggen die analoog kan opnemen en wat je daarna op dvd kan zetten. Dat werkt wel, maar het is geen lang leven meer beschoren.

Misschien dat je best eerst eens een inventaris maakt van de zenders die je het meeste bekijkt/opneemt en dan kijken wat de mogelijkheden zijn om dit op te nemen.

Comment

Dank voor je antwoord. Intussen heb ik de reacties hierboven wat grondiger gelezen.
                  Voor zover ik het begrepen heb is bij ons de toestand als volgt.
                  Kabel komt binnen en komt meteen in een verdeler/versterker terecht. Een kabel gaat naar de Indi-modem (met smartcard) en vandaar naar de Sony-flatscreen. Dat is een digitaal signaal dat wij dus rechtstreeks op onze TV bekijken. Al de andere (kabel naar DVD-recorder-VHS-combo, en kabels naar TVs in andere kamers leveren een analoog signaal.
                  Ik heb geen probleem met het opnemen van een analoog signaal, m.a.w. de kwaliteit is voor ons voldoende. Ik heb de indruk dat de kwaliteit op DVD-schijfjes zelfs beter is dan vroeger op videoband.
                  Klopt het dat we vroeg of laat geen analoog signaal meer gaan kunnen ontvangen?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dat zal er ooit wel van komen, maar wanneer juist is voor zover ik weet nog niet geweten. Er is een tijdje geleden sprake geweest van 2012, maar dat klopt niet meer.
                    We kunnen alleen maar hopen dat ze ooit eens het verstand gaan hebben om de mogelijkheid te gebruiken om de ingebouwde digitale tuners in de nieuwere TV's te benutten. Vanaf dan heeft dat analoge signaal geen nut meer.
                    Vroeger met INDI was dat geen probleem .
                    Groeten,

Polleke

Comment

Analoog is ten dode opgeschreven.

Er zijn tegenwoordig digitale receivers met 2 tuners, een harde schijf en een DVD brander. Daarmee kan je de ene zender opnemen en naar een andere zender kijken. Of twee zenders (eventueel tegelijkertijd) opnemen.

Jan

Comment

KLIK

Je kan tegenwoordig een soort stick kopen, steek deze gewoon in je computer en je ontvangt digitaal de VRT zenders, zoiets is ook te koop met een scart of hdmi aansluiting op je tv, mensen die op het drielandenpunt Nederland België Duitsland wonen kunnen daar blijkbaar op deze manier gratis heel wat zenders DIGITAAL HD ontvangen. Als ik het goed voorheb is deze maatregel verplicht geweest door de europese gemeenschap ter vervanging van analoge TV en op aandringen van een belgische minister.

Voor Computer

DVB-T
                        DVB-T is digitale televisie via de ether. Qua beeldkwaliteit is dit de minste vorm van digitale televisie. De aanbieder van DVB-T in Nederland is Digitenne. Om het signaal te ontvangen heb je een kleine antenne nodig die op de decoder aangesloten wordt. Deze antenne kan gewoon binnen staan. Net als bij DVB-S heb je voor DVB-T geen kabelaansluiting meer nodig. Wel heb je voor elke televisie een aparte decoder nodig. Het aanbod van zenders is beperkt tot ruim twintig zenders. Hier zitten alle gangbare Nederlandse zenders bij. De Nederlandse publieke zenders zijn vrij te ontvangen via de digitale ontvanger.
                        Toestellen KLIK

Andere oplossingen zijn een geheugenstick gebruiken, er zijn relatief goedkope toestellen op de markt die deze kunnen lezen en op je tv weergeven, voor de pijs van een stick moet je het ook niet meer laten, 59€ voor eentje van 32 GB. KLIK

Jammer dat de USB poort van de nieuwe digicorders van Telenet nog steeds geen functie heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                          Analoog is ten dode opgeschreven.

Er zijn tegenwoordig digitale receivers met 2 tuners, een harde schijf en een DVD brander. Daarmee kan je de ene zender opnemen en naar een andere zender kijken. Of twee zenders (eventueel tegelijkertijd) opnemen.

Jan
                          De laatste nieuwe van Telenet zijn reeds voorzien van drie digitale tuners, twee opnemen en digitaal naar een derde kijken.

Maar zoals pas gezegd, heeft de USB poort blijkbaar nog steeds geen functie.

Comment

Dank voor je reacties!
                            Indi is opgekocht door Telenet. Met al de rest van ons spullen (internet, vaste telefoon, gsm) zitten we bij Belgacom/Skynet/Proximus.
                            Moet dat een recorder van de provider zijn? Ik meen wel te hebben gehoord dat mocht mijn Indi-modem met smartcard het ditmaal begeven, het voor ons gedaan is tegen de oude Indi-voorwaarden van digitale TV te kunnen genieten.
                            Ik ga die links eens uitpluizen. Ziet ernaar uit dat ik op m'n leeftijd opnieuw ga moeten studeren!

Comment

Het grote verschil tussen een digicorder van Telenet en een DVD-recorder is dat je met laatstgenoemde de programma's die je op HD opneemt, op een DVDR kunt branden en met de digicorder niet. Als je HD vol is - wat sneller gebeurt dan je aanvankelijk denkt - of als je er veel "waardevol" materiaal hebt opstaan, zit je met een digicorder min of meer vast. Bovendien heb ik al vaker gelezen dat de HD van die Telenet spullen constant blijft draaien en lawaai plus hitte produceren. Misschien dat het nu opgelost? Ook weet ik niets over de kosten van zo'n digicorder. Moet je die huren of kopen of is die inbegrepen in jouw digitaal Telenet abonnement?
                              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Momenteel heb ik alleen eigen materiaal, niets van Telenet. Zelfs de modem+Indi smartcard zijn aangekocht en dus mijn bezit, evenals de DVD-speler/recorder, video, enz.
                                Zou inderdaad dan toch liever een combitoestel hebben: harde schijf, mogelijk te "archiveren" (vooral om op een ander toestel te bekijken!) op DVD schijf.

Comment

Working...
                                X