Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm laptop-processor core 2 duo / dualcore

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje ivm laptop-processor core 2 duo / dualcore

Mijn huidige laptop processor is een :
    Intel® Core™2 Duo Processor P8400 (3M Cache, 2.26 GHz, 1066 MHz FSB)
    Hoe zit dit weer in elkaar, was dit 2x 2.26GHZ op Win 64bit ?

Moest ik een goedkopere laptop kopen met een AMD Dual-Core E350 (1.6 GHz) zou dit een serieuze achteruitgang zijn zeker, een "dual core" was dit niet slechts 1x 1.6 Ghz?

Re: Vraagje ivm laptop-processor core 2 duo / dualcore

Die Ghz zeggen niet zoveel. Je kan die tussen intel en AMD processoren niet zomaar vergelijken.
    En zelfs tussen intels onderling ook niet. Ik verzeker je dat mijn i7 op 1.6 Ghz je 2.26 Ghz processor gewoon "verpletterd" (meer dan dubbel zo snel).
    Daarnaast doet je besturingssysteem niet veel aan de kloksnelheid van een processor .

Je kan hier eens bladeren naar je processor...
    Groeten,

Polleke

Comment

Ja maar daar heb ik een HTPC voor, indien ik een "verpletterende processor" nodig heb.
      Voor een laptop is een matige processor goed zoals deze die ik nu heb, is 2j oud maar kan nog steeds goed multitasken, videobewerking,...

Staat zelfs meestal op energiebesparing of gebalanceerd dat hij niet te warm zou krijgen, want is soms een nadeel bij laptops met te hoge processor, zeker als je hem volle snelheid laat draaien.

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Die Ghz zeggen niet zoveel. Je kan die tussen intel en AMD processoren niet zomaar vergelijken.
      En zelfs tussen intels onderling ook niet. Ik verzeker je dat mijn i7 op 1.6 Ghz je 2.26 Ghz processor gewoon "verpletterd" (meer dan dubbel zo snel).
      Daarnaast doet je besturingssysteem niet veel aan de kloksnelheid van een processor .

Je kan hier eens bladeren naar je processor...

Comment

Als je huidige laptop nog voldoet, is er toch geen reden om deze te vervangen ?
        De eerste HTPC die "verpletterende" prestaties levert, moet ik wel nog zien. Maar het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je je norm legt .
        Groeten,

Polleke

Comment

64bit heeft niets te zien met het aantal (gebruikte) cores van een cpu.

Dualcore blijft dualcore.

64bit heeft in praktijk vooral impact op het maximale RAM geheugen dat je kan gebruiken.
          Voor 32bit blijft dit steken op 4 GB (+/- 3.2GB in realiteit), voor 64bit ligt de limiet vééél hoger. 8 tot 192 GB, afhankelijk van de versie van Windows 7.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            64bit heeft niets te zien met het aantal (gebruikte) cores van een cpu.

Dualcore blijft dualcore.

64bit heeft in praktijk vooral impact op het maximale RAM geheugen dat je kan gebruiken.
            Voor 32bit blijft dit steken op 4 GB (+/- 3.2GB in realiteit), voor 64bit ligt de limiet vééél hoger. 8 tot 192 GB, afhankelijk van de versie van Windows 7.
            En eigenlijk zijn dat artificiële limieten. Als je de server-edities van windows neemt zit men bij 1 of 2 TB (wat nog altijd artificiële limieten zijn). Niet dat ik dat ram geheugen wil betalen... Nu : voor de normale toepassingen kom je nog wel toe met 16 GB...
            Groeten,

Polleke

Comment

Working...
            X