Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

energie voorstel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• energie voorstel

Bij electrabel geeft men voor groene stroom 2 jaar lang ( zo lang moet je intekenen) een vaste prijs, en voor gas krijg je op het einde van het jaar 3% korting.
    Weet iemand al iets over die nieuwe meespeler Eneco ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: energie voorstel

Kijk eens goed in de voorwaarden, je krijgt wel 3% korting maar 2 bladzijden verder zal je zien dat de prijs 15% hoger zal liggen dan wat je nu betaald. Puur bedrog is het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Bij electrabel geeft men voor groene stroom 2 jaar lang ( zo lang moet je intekenen) een vaste prijs, en voor gas krijg je op het einde van het jaar 3% korting.
      Weet iemand al iets over die nieuwe meespeler Eneco ?
      Eneco is te duur volgens de doe de v-test(VREG) voor mij en ook Electrabel.
      Nu over geschakeld naar OCTA+ voor een jaar, als bij de volgende prijs test weer een andere speler goedkoper is schakel ik weer over, meer mensen zouden dat beter doen, opzeggen doet de overnemer wel op het juiste moment.

!!!NOOIT VOOR MEER DAN EEN JAAR TEKENEN!!!

Oja groene stroom
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Nu heb ik een opzegtermijn van 1 maand, ik vrees dat bij een eventuele overstap met langere opzegtermijnen zal zitten ( ben nog nooit overgestapt overigens) .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Overstappen naar Lampiris, daar is de prijs goed scherp en er is geen opzegtermijn!
          Wat moet je nog meer hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
            Eneco is te duur volgens de doe de v-test(VREG) voor mij en ook Electrabel.
            Nu over geschakeld naar OCTA+ voor een jaar, als bij de volgende prijs test weer een andere speler goedkoper is schakel ik weer over, meer mensen zouden dat beter doen, opzeggen doet de overnemer wel op het juiste moment.

!!!NOOIT VOOR MEER DAN EEN JAAR TEKENEN!!!

Oja groene stroom
            jaja, goed en wel, maar als je vorig jaar bij lampiris intekende, moest je wel opzeg vergoeding betalen 2x ( voor gas én voor elektra) aan de leverancier die je verliet.
            (weet ik van iemand die dat gedaan heeft).
            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
              Oja groene stroom
              Ik kom voor de echt groene stroom van Ecopower op 6 euro per jaar duurder dan de goedkoopste. En dat is voor de gemiddelde verbruiker.
              Ecopower beloont echter zuinigheid, terwijl je bij de anderen moet meebetalen voor de verkwisters. Enkel Nuon Budget heeft een vergelijkbare prijs voor kleine verbruikers.
              Bij de afvalophaling is het hier trouwens hetzelfde liedje: Door de huur van de container betalen composteerders of oude alleenstaande vrouwtjes per kilo meer.
              Laatst nog ergens gelezen dat kleine stroomverbruikers in België tot drie maal meer betalen dan in Nederland.
              Last edited by Poza; 28 september 2011, 10:53.

Comment

Vergelijk aub die vaste prijs met de variabele prijs!
                De aanbieders van zo'n formule van vaste prijs rekenen een veiligheidsmarge in, die jij dus betaalt.

Elke overeenkomst heeft een vervaldag en een vooropzeg. Als je die twee respecteert is er geen enkel probleem bij overschakelen van de ene naar de andere, en kost het ook geen schadevergoeding of wat dan ook. Ik heb ondertussen meerdere keren overgeschakeld, en ik heb nog een cent schadevergoeding of dergelijke betaald.

Controleer je jaarafrekening, vul de juiste gegevens in op de website van de VREG, en kies vervolgens de goedkoopste aanbieder.

Succes ermee
                Filip

Comment

Die opzeg is ook belachelijk ... ge moet drie maand voor uw jaarafrekening opzeggen maar het is pas dan dat je weet wat het u echt kost.
                  En ja, dan zit ge ondertussen weer vast voor een jaar of twee ... afhankelijk van uw contract.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Die opzeg is ook belachelijk ... ge moet drie maand voor uw jaarafrekening opzeggen maar het is pas dan dat je weet wat het u echt kost.
                    En ja, dan zit ge ondertussen weer vast voor een jaar of twee ... afhankelijk van uw contract.
                    vast zit je nooit he, Je moet in het overschakelen gewoon de opzegvergoeding meerekenen in wat je minder uitgeeft bij een andere leverancier. Elk jaar organiseren mutualiteiten een groepsaankoop. Beetje in de gaten houden, vorig jaar was daarvan het resultaat dat de gemiddelde groepsaankoper 15% minder betaalde. Doe dat voor 10 jaar en je opzegvergoeding is snel vergeten.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik vind zo'n groepsaankoop prima hoor, maar je kan niet kiezen wanneer je instapt (bv wanneer je huidig contract eindigt, mét opzegtermijn inbegrepen). Meestal start zo'n groepsaankoop in een bepaalde maand, je kan dan inschrijven tot eind december bv.
                      George Orwell

Comment

Ik vrees toch dat er een economische recessie zit aan te komen, zo een beetje het enige geval waarin de energie prijzen gaan zakken. Het lijkt me dus niet het moment om twee jaar een vaste prijs te krijgen. My 2 cents.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Ik vind zo'n groepsaankoop prima hoor, maar je kan niet kiezen wanneer je instapt (bv wanneer je huidig contract eindigt, mét opzegtermijn inbegrepen). Meestal start zo'n groepsaankoop in een bepaalde maand, je kan dan inschrijven tot eind december bv.
                          Das onzin.
                          Bij een groepsaankoop wordt je bestaand contract OPGEZEGD op de eerst komende vervaldag van je huidoge leverantier !!! dus zeker geen problemen met verbrekingsvergoedingen.

Dat is trouwens met alle abonementen zo dat je die dingen goed in het oog moet houden. Of het nu je abo op de krant, je internet, je telefoon, verzekering ... whatever is.

Comment

Bon ... even vergeleken op die site ... maximum dat ze beloven als voordeel is ongeveer 100 Euro.
                            Moet ik nog zien of ze allemaal dezelfde uren hebben wat nachttarief betreft.
                            Het heeft geen zin om iets goedkoper uit te komen en dan twee uur per dag extra dagtarief te hebben of zo ... er zijn zoveel dingen dat men moet controlleren.
                            Als ik eens veel tijd heb zal ik dat nazien.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik heb net mijn afrekening gehad van Ecopower,... en ze zijn een paar dagen geleden 4 cent opgeslagen. Daardoor komen ze 3 cent boven de aftrek voor het gratis tarief. Er staat niet bij in welke regio, en door wie dat laagste tarief is aangerekend. Als ze daar dus minder dan 0,03 X 2000 = 60 euro voor de meter en wat er zoal nog allemaal bijkomt moeten betalen, zijn ze beter af.
                              Last edited by Poza; 28 september 2011, 13:23.

Comment

Working...
                              X