Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Dank u Jan
    Tip:

Download unetbootin opstarten en ipv een linux distributie, kies je een ISO image.

Laat dan maar ratelen en na een tijdje is je bootable usb disk klaar.
    (enkel niet op reboot drukken nadien )
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      LOL, nooit bèta's of in dit geval pre-bèta's op een productie pc...
      Gebruik zoals aangegeven liever virtualisatie of een testmachine.
      Virtualbox > draait Win8 nu in.
      Kent die geen draadloosnetwerk???
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik ga eens proberen de 8 versie te installeren op een HP netbookje waar nu Windows 7 starter op geïnstalleerd staat . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Ik ga eens proberen de 8 versie te installeren op een HP netbookje waar nu Windows 7 starter op geïnstalleerd staat . . .
          Ik geraak niet op het internet en mijn thuisnetwerk....

Die nieuwe interface is dikke knudde IMHO hee
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ze hebben dit weekend 8GB USB sticks in de Aldi toevallig.

Ik heb dit eigenlijk nooit gekocht omdat ik een SDHC kaartje van 16GB heb en een usb-kaartlezer, denk dat dit ook wel als 'bootable usb stick' kan gebruikt worden, moet dan niet speciaal een usb stick kopen, dat geheugenkaartje gebruik ik toch niet meer.

Comment

Geen idee welk netwerk-connectie ik moet kiezen in Virtualbox....
              Je hebt keuze vanaf NAT(?) enz.

Bij de broadband vraagt die achter paswoord enz.
              Geen idee wat ik daar moet invullen
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Mijn installatie loopt het moment . . . ben eens benieuwd of het werkt op een HP Mini met 1 GB werkgeheugen . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Mijn installatie loopt het moment . . . ben eens benieuwd of het werkt op een HP Mini met 1 GB werkgeheugen . . .
                  Haha
                  Zal die hier op een aparte schijf moeten installeren ipv. die virtualbox.
                  Zag ook dat het default videogeheugen veel te weinig is.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Installatie ondetussen gelukt, alles werkt zoals het hoort . . . nu beginnen testen . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine
                      Installatie ondetussen gelukt, alles werkt zoals het hoort . . . nu beginnen testen . . .
                      En? Sneller dan een Win 7?
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Geen idee welk netwerk-connectie ik moet kiezen in Virtualbox....
                        Je hebt keuze vanaf NAT(?) enz.

Bij de broadband vraagt die achter paswoord enz.
                        Geen idee wat ik daar moet invullen
                        Als netwerkadaptor kies je gewoon NAT : dan kan je niets instellen, en werkt normaal het internet. Wil je ook het inter netwerk aan de praat krijgen, dan kies je beter voor bridge, maar ik heb al ondervonden dat dan het internet niet altijd werkt...
                        De andere mogelijkheden heb ik nog niet gebruikt.

Zorg wel dat je voldoende ram toekent (dus min. 1 GB, maar beter min. 2), maar uiteraard zorgen dat er nog genoeg overblijft voor het host OS. De "grafische kaart" zet je best volledig open (dus 256 MB, met 3d ondersteuning en 2D video versnelling). Voor het aantal processsoren neem ik normaal de helft van wat ik zitten heb (dus de hyperthreadings mag je bijrekenen : op mijn i7 Quadcore gebruik ik er dus 4).
                        Voor de 64 bit versie moet je wel VT-x/AMD-V ook aktiveren (en zorgen dat dat in het bios van de host-PC ook ingeschakeld is...).

Om de juiste resolutie te kiezen moet je normaal binnen je virtuele windows ook de guest additions van virtualbox installeren (dat zijn een aantal drivers, oa voor de virtuele grafische kaart). Maar onder windows 8 werken die nog niet...
                        Voorlopig zal je dus moeten werken met de resoluties die in windows 8 standaard ingebouwd zitten...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Als netwerkadaptor kies je gewoon NAT : dan kan je niets instellen, en werkt normaal het internet. Wil je ook het inter netwerk aan de praat krijgen, dan kies je beter voor bridge, maar ik heb al ondervonden dat dan het internet niet altijd werkt...
                          De andere mogelijkheden heb ik nog niet gebruikt.

Zorg wel dat je voldoende ram toekent (dus min. 1 GB, maar beter min. 2), maar uiteraard zorgen dat er nog genoeg overblijft voor het host OS. De "grafische kaart" zet je best volledig open (dus 256 MB, met 3d ondersteuning en 2D video versnelling). Voor het aantal processsoren neem ik normaal de helft van wat ik zitten heb (dus de hyperthreadings mag je bijrekenen : op mijn i7 Quadcore gebruik ik er dus 4).
                          Voor de 64 bit versie moet je wel VT-x/AMD-V ook aktiveren (en zorgen dat dat in het bios van de host-PC ook ingeschakeld is...).

Om de juiste resolutie te kiezen moet je normaal binnen je virtuele windows ook de guest additions van virtualbox installeren (dat zijn een aantal drivers, oa voor de virtuele grafische kaart). Maar onder windows 8 werken die nog niet...
                          Voorlopig zal je dus moeten werken met de resoluties die in windows 8 standaard ingebouwd zitten...
                          Wij danken u
                          Windows 8 is net geïnstalleerd op een aparte (enige) schijf en het duurde nog geen
                          10 minuten...
                          Alles ging zéér vlot en geen enkel probleem.

En nu maar spelen
                          ================================================== =======================
                          't Is even wennen maar alles gaat verdorie snel
                          ** Goed dat we die "windows-toets" hebben.
                          Last edited by theokus; 17 september 2011, 23:57.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Opstarten gaat inderdaad razendsnel . . . ong 10 sec op een HP mini ( Netbook ) met slechts 1 GB ram en een Intel ATOM CPU 270 1,60 Ghz ..... dus niet echt een snelle processor.

Windows prestatie index is amper 2.0 met deze netbook. Maar het opstarten van programma's gaat een pak sneller dan met windows 7 starter edition die oorspronkelijk op deze netbook was geïnstalleerd.

Nog even er bij vermelden dat ik de 32 bits versie van windows 8 heb geïnstalleerd.

En ik heb de indruk dat je de PC enkel hardwarematig kan uitzetten, je kan wel uitloggen maar softwarematig heb ik nergens een knop gezien waar je dat kan mee doen????
                            Last edited by Franciskine; 18 september 2011, 11:01.

Comment

Opstarten gaat inderdaad razendsnel . . . ong 10 sec op een HP mini ( Netbook ) met slechts 1 GB ram en een Intel ATOM CPU 270 1,60 Ghz ..... dus niet echt een snelle processor.

Windows prestatie index is amper 2.0 met deze netbook. Maar het opstarten van programma's gaat een pak sneller dan met windows 7 starter edition die oorspronkelijk op deze netbook was geïnstalleerd.

En ik heb de indruk dat je de PC enkel hardwarematig kan uitzetten, je kan wel uitloggen maar softwarematig heb ik nergens een knop gezien waar je dat kan mee doen????
                              Hahaha, ik lach je niet uit hoor maar ik heb potdorie ook moeten zoeken.
                              En ik kan het nu nog niet navertellen.

Ik meldde me eerst af >> uitloggen > en dan stond rechtsonder dat typisch symbool.
                              ================================================== ========================
                              Internet Explorer > kan je sites toevoegen > krijg je boven in het scherm al die sites
                              te zien via te klikken op de rechter muisknop.

Er zitten dus een aantal verborgen vensters in.
                              Boven op een neutrale plaats gaan staan met de pijl van de muis en weer
                              rechts klikken.

Kan ik de temp. van F naar Celsius instellen?

Via weer de rechter muisknop kan je beneden bij "het weer", een verborgen scherm
                              oproepen.
                              Ik heb nu een voorstelling van ergens in CA plus Hasselt
                              Kan ik die Canadees uitschakelen of verwijderen?

't Is even zoeken maar ik zeg het nog eens: het werkt allemaal zeer vlot.
                              Heeft ook te maken denk ik omdat het grafisch zeer strak is gehouden.
                              ================================================== ==========================
                              Ik vind het fijn dat je kan schakelen tussen desktop ("bureau-blad") en aanraakscherm (?).
                              Een aanraakscherm vind ik goed (is enkel mho) om processen te volgen waarbij je af en toe
                              ergens op het scherm kan "tikken".
                              Maar ik zie me dat thuis bijv. niet constant doen. Je gaat ook beslist een vettig scherm krijgen...
                              Zag gisteren zo'n demo waar er eentje met zijn twee handen bezig > leek mij een tik idioot
                              Een tablet is iets anders er weer volgens mho niet iets waarmee je dagelijks werk doet zoals met een desktop of laptop.

Ik zie ze al photoshoppen op een 27 inch met aanraakscherm. Hoe zou dat gaan
                              Of een cad-prog.
                              Met de muis heb je meer precisie.
                              Last edited by theokus; 18 september 2011, 11:27.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

..
                                lol, heb ook even moeten zoeken, maar als je links onder je muis even stilhoudt krijg je een pop-up menu, dan settings => uitschakelen.

Mocht inderdaad wat eenvoudiger.

Comment

Working...
                                X