Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
    Waarom is dat opstarten altijd zo belangrijk?

Ik vind het juist handig om mijn koffie te gaan halen en dan als ik terug ben kan ik inloggen.

Sorry maar als je tegenwoordig al niet meer 10 à 30 seconden kunt wachten op je computer die boot dan is het wel erg aan het worden. Vraag mij af in wat voor een staat jullie allemaal zijn als je naar je werk of huis rijdt (wat toch wel langer dan 10 seconden zal zijn).
    Maar daarom heb je dan zeker een snelle opstart nodig zodat je 's avonds toch nog vroeg kan vertrekken
    V.w.b. een computer ben ik het met je eens maar voor een tablet is 30 seconden toch wel heel erg lang.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Heb ik niet
      Bootable USB stick : eenvoudig te maken....

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        V.w.b. een computer ben ik het met je eens maar voor een tablet is 30 seconden toch wel heel erg lang.
        Het is ook niet de bedoeling een tablet altijd uit te schakelen ... dient net om altijd aan te staan.
        Knopje drukken, eventueel unlock code en werken.
        Dus wat het iets trager starten betreft ... niet echt een probleem om wakker van te liggen en van een half minuutje extra gaat ge niet echt sterven hoor.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Het is ook niet de bedoeling een tablet altijd uit te schakelen ... dient net om altijd aan te staan.
          Knopje drukken, eventueel unlock code en werken.
          Dus wat het iets trager starten betreft ... niet echt een probleem om wakker van te liggen en van een half minuutje extra gaat ge niet echt sterven hoor.
          Dat hangt ervan af wat je bedoelt met "altijd aan te staan". Als een Windows-tablet net zo'n 'slaapstand' heeft als bijv. een iPad, dan ben ik het met je eens. M'n iPad is sinds de aanschaf nooit echt uitgezet. Als ik bezie hoe vaak ik dat ding op een dag weer activeer (ontwaak)... Als het echter gaat werken als een huidige laptop (booten dus) *) dan is een korte opstarttijd toch wel erg prettig.

*) Ja, ik weet al dat je een laptop ook in een slaapstand i.p.v. uit kunt zetten maar dat is toch anders.

Comment

Hoe installeert die Win 8 ?
            Ik heb dus een C-schijf waar XP Pro opstaat.

Maakt die een dual-boot aan?
            Zodat ik achteraf nog XP kan starten en gebruiken?

Hij vraagt me nu om c:\ProgramData te hernoemen...
            Maar hoe gaat dat verder dan?

Ik wil mijn XP niet kwijt geraken.
            ============================================
            Zal dus niet lukken wegens "clean install"
            Last edited by theokus; 16 september 2011, 19:26.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              dat doet een mac book air nu al vlugger
              Vreemd, bronnen overal zeggen en tonen dat dit bij de air 12 à 15 sec duurt met standaard hardware. Volgende keer beter

Het gaat hier wel over booten. Een koude start.
              Niet uit slaapstand terugkeren. In dat geval zal het bij Windows 8 ook extreem kort zijn. Met mijn "trage" Asus netbook met Win7 duurt het slechts 1.5 seconden .

Ivm Windows 8. Ik heb zo mijn twijfels. Dat het sneller en lichter wordt, allemaal goed. Maar ik wil mijn desktop als ik opstart, geen tablet-achtig frontend. Hopelijk schroeven ze dit wat terug in de eind versie - er zou daar nog twijfel rond zijn. Gelukkig. Wel gedurfd en chapeau dat ze zwaar de kaart trekken van intergratie. Maar het mag niet ten koste gaan van de core bussines: goeie desktopsoftware.

Comment

Niet doen. Gebruik virtualbox of vmware....

Jan

Comment

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar?
                  Kun je 'm niet installeren als upgrade, ik heb teveel programma's in mijn Vista voor een "clean install"!
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

Comment

Dear Lifehacker, After seeing some of the interesting new features in Windows 8 , I want to give it a try by running the developer preview in a vir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                      Kun je 'm niet installeren als upgrade, ik heb teveel programma's in mijn Vista voor een "clean install"!
                      Als die Vista installatie je lief is, ga dan niet upgraden. Risico groot dat je de zaak verklooit.

Microsoft :

The Windows Developer Preview is a pre-beta version of Windows 8 for developers. These downloads include prerelease software that may change without notice. The software is provided as is, and you bear the risk of using it. It may not be stable, operate correctly or work the way the final version of the software will. It should not be used in a production environment. The features and functionality in the prerelease software may not appear in the final version. Some product features and functionality may require advanced or additional hardware, or installation of other software.

Comment

Ja ik wacht wel tot ie op de markt komt, gelijk een excuus om een nieuwe computer te kopen
                        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                        Cybershot Photo Website!

Comment

Dank u Jan
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Voorlopig niet : enkel als een nieuwe installatie. Je kan hem normaal wel als dual-boot installeren (naast je andere windows), maar persoonlijk prefereer ik gewoon een virtuele installatie, dan hoef je van niets bang te zijn...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Voorlopig niet : enkel als een nieuwe installatie. Je kan hem normaal wel als dual-boot installeren (naast je andere windows), maar persoonlijk prefereer ik gewoon een virtuele installatie, dan hoef je van niets bang te zijn...
                              Ben er (Virtualbox) mee bezig

Had te weinig plaats op de SSD > moet 20 giga hebben en die had ik niet meer.

Nu op de reserve-pc met XP Pro.
                              ================================================== ======================
                              "creating fixed medium storage unit" > duurt een eeuwigheid
                              Last edited by theokus; 17 september 2011, 10:43.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

LOL, nooit bèta's of in dit geval pre-bèta's op een productie pc...
                                Gebruik zoals aangegeven liever virtualisatie of een testmachine.
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X