Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple 27 " binnekort..joepie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    No problem. In noodgevallen kan je dan een proces killen door xxxx te vervangen door het process id.

    kill -9 xxxx

    Dit is niet echt een propere oplossing, maar ik heb het al een paar keer nodig gehad voor firefox die hopeloos vastgelopen was.
    De propere oplossing is waarschijnlijk:

    Rechtsklikken op het applicatie icoon in de dock. Dan is er een "stop" optie.
    Als dat niet werkt. Dan druk je de alt knop in. Die stop wordt "Forceer Stop".

    Dit is niet een process maar een applicatie die je stopt. Maar tot nu toe werkte dat bij mij voor die enkele keer dat ik het eens nodig had.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #92
      Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      De propere oplossing is waarschijnlijk:

      Rechtsklikken op het applicatie icoon in de dock. Dan is er een "stop" optie.
      Als dat niet werkt. Dan druk je de alt knop in. Die stop wordt "Forceer Stop".

      Dit is niet een process maar een applicatie die je stopt. Maar tot nu toe werkte dat bij mij voor die enkele keer dat ik het eens nodig had.
      Ik heb het eigenlijk over de keren dat zelfs een shutdown niet werkt. Blijkbaar doet het allemaal hetzelfde ...

      http://appleheadlines.com/2011/08/29...mac-os-x-lion/

      Comment


      • #93
        Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

        Die "CMD + Option + ESC" kende ik nog niet, die ga ik onthouden.

        En als een shut-down niet werkt dan deed ik net die forceer-stop. Tot nu toe was dat steeds de oplossing.

        Als de Mac van een van mijn kids hing dan was het tot nu toe altijd MSN (heb ik er nu vanaf gesmeten en vervangen door aMSN) of Safari (meestal een of ander Flash spelletje).
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #94
          Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

          Ik vergeet altijd die combinatie () en ga gewoon naar het Forceer stop commando onder het  menu. Nu heb ik zeer weinig programma's die durven blijven hangen. MSOffice durft wel eens, en de verouderde Exif-viewer Reveal. Iets anders kan ik me niet direct herinneren.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #95
            Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

            Vraagje.
            Ik heb screen filmpjes gemaakt met Quicktime.
            Om zo te share op het web zijn ze veel te groot en daarom wil ik wel een weten of er geen programma is om die filmpjes van toch wel 3 gig te comprimeren voor de web?

            Iemand een idee?
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #96
              Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

              Probeer eens met Handbrake?

              Ik weet niet zeker of het werkt, maar dit programma gebruik ik om DVD's te rippen in iPad of iPod formaat.
              Het is nogal universeel en gratis.

              Comment


              • #97
                Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Vraagje.
                Ik heb screen filmpjes gemaakt met Quicktime.
                Om zo te share op het web zijn ze veel te groot en daarom wil ik wel een weten of er geen programma is om die filmpjes van toch wel 3 gig te comprimeren voor de web?

                Iemand een idee?
                Ik ben niet zo thuis in al wat film op de Mac betreft, maar ik weet wel dat je met iMovie (inbegrepen in je Mac-software) in verschillende formaten kunt bewaren. Zit daar misschien wat tussen dat comprimeert?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #98
                  Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Ik ben niet zo thuis in al wat film op de Mac betreft, maar ik weet wel dat je met iMovie (inbegrepen in je Mac-software) in verschillende formaten kunt bewaren. Zit daar misschien wat tussen dat comprimeert?
                  Zal eens zien Les.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #99
                    Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                    In Quicktime zelf heb je toch "bewaar als" en "bewaar voor web...".
                    Zelf ook nog nooit gebruikt echter.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                      In de app-store van Apple: MiroVideoConvert

                      Groeten, Jo
                      Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

                      Comment


                      • Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        In Quicktime zelf heb je toch "bewaar als" en "bewaar voor web...".
                        Zelf ook nog nooit gebruikt echter.
                        Ik gebruik ook uitsluitend Quicktime (of liever gezegd: Quicktime wordt gelanceerd) om een filmpje dat ik van iemand krijg te spelen.
                        Maar ik meende dat er een verschil was tussen de Quicktime Player, waarover elke Mac beschikt, en Quicktime Pro dat destijds te ontsluiten was door het kopen van een sleutel. Bestaat dat onderscheid eigenlijk nog? Hm... zal nog eens moeten googlen.
                        Any way, heb je, om te doen wat jij voorstelt, niet QT Pro nodig ipv de gewone player?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                          Quicktime Pro bestaat niet meer.
                          Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

                          Comment


                          • Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                            Zie je wel dat ik niet meer zo up-to-date ben zoals ik jaren wel was. Growing old, heet dat...

                            Heb inderdaad wel gezien dat QTPro 7 blijkbaar slechts gesupporteerd wordt tot 10.5.8.


                            Heb ook gezien dat je vanuit de player kunt bewaren als (en dan een paar opties, ondermeer voor iPad).
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                              iFeel


                              thanks steve .......

                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment


                              • Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                                gisteren ook de knoop doorgehakt ,oude pc (medion) was aan vervanging toe (7jaar)
                                ging voor instapmodel 21 inch maar na lang wikken en wegen toch voor 27 inch gegaan
                                dat heeft me wel een rib gekost maar eerste indruk is

                                grtjs

                                Comment

                                Working...
                                X