Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Je mag echter nog altijd voortsurfen aan 0.0 euro kost.
    Maar dat gaat in de toekomst veranderen (en gelijk hebben ze).
    Enkel je SMS-en worden na de vervaldag betalend tot je vernieuwt.

Nope, mijn dochter heeft het voorgehad op hare HTC HD2, en ik heb een speciaal prg moeten installeren on de dataverbinding uit te zetten. De HTC doet dat wel, maar als je dan bv eens op youtube wil, schakelt ie de dataverbinding ook weer gewillig aan. Duidelijke fout in de HDC soft dus.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik ben een jaar geleden begonnen bij Base. 10 euro voor 0,5 GB en dat was gemidddeld genoeg. Tot ik eens een 'opleg' had van 26 euro.
      Dan keek ik rond en ik vond, dan pas, Mobile Vikings. En dat was interessant, want 12 euro voor ineens 2GB.

Nu bijna drie maanden geleden, EN NU NOG, is er een actie van Mobistar. Internet Everywhere:
      15 euro per maand (voor 24 maanden) voor 1,5 GB. De eerste 3 maanden gratis. PLUS één jaar gratis De Standaard of Het NIeuwsblad.

Voor die krant op mijn iPad betaalde ik voordien 14 euro per maand, en ik denk dat het ondertussen serieus opgeslagen is, sinds iTunes 30 percent vraagt van de prijs.
      Maar ik lees nu een jaar gratis DS en die prijs van 15 euro x 21 voor 2 jaar aan 1,5 GB is zeer redelijk.

Ik ben ook ervaringsdeskundige met de 3G van Base - die ook voor MV werkt - en nu Mobistar. En ik reis veel met de trein waar het niet overal goeie verbindingen zijn.
      Ik merk niet eens een verschil: bepaalde zones tussen Diest en Aarschot en tussen Denderleeuw en Gent en tussen Brussel Zuid en Centraal zijn even slecht bij de 2 operatoren. Maar dat stoort mij al lang niet meer want dan lees ik toch gewoon mijn thuis gedownloade krant...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Nope, mijn dochter heeft het voorgehad op hare HTC HD2, en ik heb een speciaal prg moeten installeren on de dataverbinding uit te zetten. De HTC doet dat wel, maar als je dan bv eens op youtube wil, schakelt ie de dataverbinding ook weer gewillig aan. Duidelijke fout in de HDC soft dus.
        In het binnenland is dat toch geen probleem dat je data continu aanstaan ? Ik zet het meestal zelfs niet uit in huis sinds ik 3G binnenkrijg.

Maar ik had het daar niet over data die in de GSM aan blijven staan, ik zei gewoon dat, als je data-maand verlopen is, tot nu toe MV de zaak niet afsluit, met natuurlijk misbruik tot gevolg.

Maar ik heb geen ondervinding wat er gebeurt met een data-only kaartje.
        Last edited by nete; 12 september 2011, 21:01.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

In het binnenland is dat toch geen probleem dat je data continu aanstaan ? Ik zet het meestal zelfs niet uit in huis sinds ik 3G binnenkrijg.

Maar ik had het daar niet over data die in de GSM aan blijven staan, ik zei gewoon dat, als je data-maand verlopen is, tot nu toe MV de zaak niet afsluit, met natuurlijk misbruik tot gevolg.

Maar ik heb geen ondervinding wat er gebeurt met een data-only kaartje.
          We laden 15 euro op en dit is belwaarde die 6 maand geldig blijft.
          Daarboven krijg je 2GB dataverkeer, gedurende 1 maand.

Tot voor kort bleef dat gratis dataverkeer doorgaan, ook al was je enkele weken verder dan die gratis maand.

Het verschil dat ze onlangs pas ingevoerd hebben is, dat na die gratis maand je data-verkeer wel verder blijft lopen, maar dat ze het van je belwaarde gaan aftrekken.

Nu, enerzijds begrijp ik dat wel hoor, en ze verwittigen tijdig dat je maand om is.

Maar ik vond dat ze dit beleid wél via een mail hadden kunnen aankondigen.
          Nu krijg je een kort berichtje van dat je maand om is en dat het data-verkeer centje$$$ gaat kosten.
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Weet er eigenlijk iemand wat er gebeurd met die 12 euro die je oplaad bij een MV data only abbo? Kan je die na een maand opgebruiken aan 0,5 euro per MB?

Comment

Nope, die vervalt na een maand...
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Ik ben sinds kort overgestapt naar Alditalk....en ik ben er zeer tevreden van. Dezelfde dekkking als Base (ze gebruiken hun netwerk: als je je gsm aanzet, zie je even heel snel Base, dat snel verandert naar Medion Mobile, dus dat zegt genoeg).

Voor hetgene wat ik doe. Ik ben nauwelijk met de GSM (wordt gebeld) en het internetten kom ik nauwelijks aan 200, in uitzonderlijke gevallen rond de 300 MB/maand en dat is MV van € 12/maand totale overkill. Heb je meer nodig, dan kan je telkens een extra module van 400 MB (4 euro) aankopen via sms en dat vind ik meer dan genoeg en kan je ook beter doseren als je veel of minder internet ipv van dat bijvoorbeeld telkens 12 euro/maand van je rekening gaat, ook al gebruik je die maand maar 400 MB...

Het enige nadeel is dat je telkens naar de Aldi moet gaan voor een ticketje met oplaadcode, maar dat is de prijs vooor de lage prijs, maar dat moet voor de meesten onder ons geen probleem zijn.

Wat wel een nadeel is, dat je voor de iPhone de SIM-kaart op maat moet knippen naar micro-SIM met een schaar, maar dat gaat tamelijk eenvoudig met een sjabloon van het internet.

Een echte aanrader voor diegenen, die zoals ik, zo af en toe op het internet zitten en niet meer dan 400 MB/maand verbruiken. Ook als je maar bijvoorbeeld maar 600-700 MB verbruikt is Alditalk interessant en zeker goedkoper dan MV.

Ik reset na een sms-oplading van een internetbundel van 400 MB telkens de teller van dataverkeer op mijn iPhone en nog nooit meer dan 300 MB/maand verbruikt. Ik was met Base voorheen 2.5x duurder (500 MB/10 euro) uit, en de rest was ik toch kwijt na een maand.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Perfect verwoord Stefaan, de twee die je aanhaalt zijn helaas de enigen die qua data de klant niet vierkant uitlachen.

Comment

Ik heb destijds bewust voor een volwaardige SIM kaart gekozen voor m'n iPad, de data only kaart kan je niet gebruiken in het buitenland (no roaming)

De gewonen kaart is een half jaar geldig, na één maand gaat er van je belwaarde je verbruik afgetrokken worden, zit na bijna 6 maanden nog steeds aan +10 euro van de 15

Gaat me dus max 30 eur/jaar kosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                      Ik heb destijds bewust voor een volwaardige SIM kaart gekozen voor m'n iPad, de data only kaart kan je niet gebruiken in het buitenland (no roaming)

De gewonen kaart is een half jaar geldig, na één maand gaat er van je belwaarde je verbruik afgetrokken worden, zit na bijna 6 maanden nog steeds aan +10 euro van de 15

Gaat me dus max 30 eur/jaar kosten
                      En na zes maanden nog altijd internet ? Indien ja, dan ben je mee oorzaak dat MV er wel eens van tussen zal gaan.
                      Dan kan je terug naar 5 euro voor 50MB abo's.....
                      Ik betaal in elk geval keurig mijn 15 euro per maand om 2 GB data te krijgen, ook al sluiten ze me (nog) niet af als ik dat niet doe.
                      En ik spaar de niet gebruikte belwaarde een beetje op voor als ik in het buitenland verblijf.
                      Last edited by nete; 24 oktober 2011, 21:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Het verschil dat ze onlangs pas ingevoerd hebben is, dat na die gratis maand je data-verkeer wel verder blijft lopen, maar dat ze het van je belwaarde gaan aftrekken.
                        EINDELIJK zou ik zeggen, want als je sommigen een vinger geeft dan nemen ze een ganse arm. Die mensen denken natuurlijk dat MV van de hemelse dauw kan leven.

Enne, probeer maar eens één minuut te laat te betalen bij ProxiMobiBase......
                        Last edited by nete; 24 oktober 2011, 21:43.

Comment

EINDELIJK zou ik zeggen, want als je sommigen een vinger geeft dan nemen ze een ganse arm. Die mensen denken natuurlijk dat MV van de hemelse dauw kan leven.

Enne, probeer maar eens één minuut te laat te betalen bij ProxiMobiBase......
                          Ervaringsdeskundige?
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Ervaringsdeskundige?
                            Nee hoor, kan je trouwens opmaken uit de manier waarop ik mijn verplichtingen tegenover MV nakom.

Comment

Nee hoor, kan je trouwens opmaken uit de manier waarop ik mijn verplichtingen tegenover MV nakom.
                              Hoe jij je verplichtingen nakomt t.o. MV kan ik niet weten. Ik werk namelijk niet op de boekhouding van MV.
                              Maar om zo maar te stellen dat je bij de andere operatoren al na één minuut te laat betalen problemen krijgt, is als beeldspraak zelfs wat te.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Maar om zo maar te stellen dat je bij de andere operatoren al na één minuut te laat betalen problemen krijgt.
                                Ervaringsdeskundige ?

Comment

Working...