Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe hd onbereikbaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Externe hd onbereikbaar

Mijn externe harde schijf (Maxtor onetouch 4) is niet meer bereikbaar onder windows 7. Hij wordt nog gelezen als E:\ schijf, maar openen geeft een foutmelding dat de schijf beschadigd is. Ondertussen het Seagate diagnose programma SeaTools geïnstalleerd en alle testen zijn positief. Enkel de SMART test kan niet gestart worden. Recovery software (Recuva) kan de schijf ook niet bereiken. Heeft er iemand een idee als er nog iets mee valt aan te vangen?
    De belangrijkste data is gebackuped, maar er staat ook nog wat "minder belangrijke" data op. Redden wat te redden valt dus

Re: Externe hd onbereikbaar

Hang ze eens als tweede schijf in een desktop computer. Ik heb zo eens een schijf verplaatst om er de gegevens proberen af te halen, dat werkte, en toen ik ze terug in de laptop stak werd ze opnieuw herkend en begon Win7 aan een herstelprocedure. Einde van het verhaal: Win7 startte terug op.
    Er is dus een kans dat op die manier de schijf "hersteld" geraakt. In elk geval het proberen waard.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Hang ze eens als tweede schijf in een desktop computer. Ik heb zo eens een schijf verplaatst om er de gegevens proberen af te halen, dat werkte, en toen ik ze terug in de laptop stak werd ze opnieuw herkend en begon Win7 aan een herstelprocedure. Einde van het verhaal: Win7 startte terug op.
      Er is dus een kans dat op die manier de schijf "hersteld" geraakt. In elk geval het proberen waard.
      Bedoel je dan uit zn externe case halen en rechtstreeks inpluggen?
      Ik heb ondertussen gemerkt dat de hd in diskmanager herkend wordt als RAW partitie... Als ik de hd opnieuw inplug, geeft hij nu een melding dat de schijf moet geformateerd worden.
      Is er een manier om dat terug naar NTFS te veranderen?

Comment

Is waarschijnlijk de usb-verbinding die stuk is. Ik zou eerst eens een ander kabeltje proberen.
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
          Is waarschijnlijk de usb-verbinding die stuk is. Ik zou eerst eens een ander kabeltje proberen.
          Het kabeltje is het alvast niet. Heb het al met drie verschillende getest.

Comment

Harddisc afkoppelen

Dan in apparaatbeheer de usb poorten uitzetten. Dan computer opnieuw opstarten, als het goed is werken dan de usb poorten weer.

Dan de harddisc spanning erop en dan op usb aansluiten

Wel even geduld want W7 moet de Harddisc wel eerst goed herkennen.
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
              Harddisc afkoppelen

Dan in apparaatbeheer de usb poorten uitzetten. Dan computer opnieuw opstarten, als het goed is werken dan de usb poorten weer.

Dan de harddisc spanning erop en dan op usb aansluiten

Wel even geduld want W7 moet de Harddisc wel eerst goed herkennen.
              Zonder succes... Ik denk trouwens niet dat het een usb probleem is. De hd wordt wel nog herkend, alleen kan hij de partitie niet lezen/openen. Ook in schijfbeheer verschijnt er een E:\ schijf die herkend wordt als Maxtor Onetouch 4. Alleen geeft hij aan dat om een RAW partitie gaat

Comment

Knoppix Live CD downloaden, branden, en daarmee opstarten.
                Ik denk dat dan alles wel te back-uppen valt.
                Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Ook al een andere computer geprobeerd?
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomant Bekijk bericht
                    Bedoel je dan uit zn externe case halen en rechtstreeks inpluggen?
                    Inderdaad. Lost het niet noodzakelijk op, maar er is kans dat de Windows PC waar je ze aanhangt de schijf herkent en ze herstelt zonder formatteren. En je weet dan ook meteen of je behuizing of de schijf de oorzaak van het probleem is.
                    Last edited by nete; 10 september 2011, 09:16.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Alles geprobeerd, maar zonder succes... Via een recovery programma heb ik de data nog kunnen recupereren. Ondertussen heb ik me een kleine 2bay NAS aangeschaft om alles op te slaan. Na formateren werkt de oude externe harde schijf trouwens terug perfect. Hij kan dus nu dienst doen als extra backup van de NAS
                      Bedankt iedereen om mee te denken

Comment

Ik zou die schijf niet meer gebruiken, daar is dan duidelijk iets mis mee!
                        Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
                        X