Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alditalk: internet 400 MB/4 euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alditalk: internet 400 MB/4 euro

Wie heeft er ervaring met dit systeem. Ze zijn wel goedkoop. Aangezien ik vrijwel niet bel (wordt gebeld) en maar 1 of 2 sms-jes per dag verstuurt, denk ik eraan mijn duurdere Base naar deze goedkopere provider te gaan. Ik gebruik tot nu toe amper 300 MB per maand, dus lijkt me dit wel een ideaal systeem ipv 10 euro/500 MB te betalen bij Base nu. En hoe zit het met 3G, aangezien Alditalk het systeem gebruikt van Base ?
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Re: Alditalk: internet 400 MB/4 euro

Ik gebruik Mobile Vikings (erg tevreden trouwens) en die gebruiken ook het Base netwerk.
    Base heeft tot nu toe (bijna) geen 3G dekking in België en je zal dus gebonden zijn aan een trager netwerk.
    Persoonlijk heb ik hier nog maar weinig problemen mee ervaren daar ik mobiel enkel Facebook, HLN en dergelijke gebruiken.
    Als je filmpjes via youtube wil bekijken is dat natuurlijk andere koek.

Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Ja die Mobilevikings is ok, maar ik heb geen zin om 15 euro uit te geven aan iets wat ik niet verbruik. Het is slechts om af en toe wat nieuws, mailtjes te sturen. Je bent dus tevreden met Mobilevikings, aangezien zij via Base gaan, dus ik neem aan dat de snelheid van MV vergelijkbaar is met Alditalk en Base zelf. in Gent hebben ze 3G, dat heb ik via mijn huidige base-sim kaartje gezien, maar ik kan 60 % sparen als ik overga naar Alditalk en ik verbruik toch niet meer dan 300 MB per maand aan data, vaak zelfs maar 200 MB en de rest is foetsie weg.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
        Ja die Mobilevikings is ok, maar ik heb geen zin om 15 euro uit te geven aan iets wat ik niet verbruik. Het is slechts om af en toe wat nieuws, mailtjes te sturen. Je bent dus tevreden met Mobilevikings, aangezien zij via Base gaan, dus ik neem aan dat de snelheid van MV vergelijkbaar is met Alditalk en Base zelf. in Gent hebben ze 3G, dat heb ik via mijn huidige base-sim kaartje gezien, maar ik kan 60 % sparen als ik overga naar Alditalk en ik verbruik toch niet meer dan 300 MB per maand aan data, vaak zelfs maar 200 MB en de rest is foetsie weg.
        Ik bedoel ook niet dat Mobile Vikings beter is in jouw situatie, maar ik ga er ook van uit dat de snelheid gelijk is, aangezien ze hetzelfde netwerk gebruiken.
        En nog iets: Is het via een abbo of gewoon een prepaid-kaart.
        Je kan het anders eens uitproberen en dan kan je nog wat anders nemen.

Comment

Ik ben momenteel ook nog bij mobile vikings maar hun datanetwerk ligt de laatste maanden (te) dikwijls plat naar mijn zin ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Ik ben momenteel ook nog bij mobile vikings maar hun datanetwerk ligt de laatste maanden (te) dikwijls plat naar mijn zin ...
            Maar het is mij nog steeds niet duidelijk of dit aan Mobile Vikings ligt, of aan Base...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Maar het is mij nog steeds niet duidelijk of dit aan Mobile Vikings ligt, of aan Base...
              Ik kreeg geen antwoord op deze vraag, maar we zitten wel met de gebakken peren ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                Ik kreeg geen antwoord op deze vraag, maar we zitten wel met de gebakken peren ...
                Mobile Vikings is anders wel open over hun problemen enz...(via Facebook, ...)
                Ik vermoed dus eerder een probleem bij Base.( als die zwijgen weten ze bij MV ook van niets)

Comment

Ik heb Mobile Vikings, ik zou al serieus moeten opletten met 400MB (maar ja, als je 2GB ter beschikking hebt moet je je helemaal geen zorgen maken). Mijn verbruik schommelt zo tussen 600 en 850 MB.
                  Dat Base (of MV of AldiTalk) zéér weinig 3G dekking heeft is toch wel overdreven, ik heb hier in Lochristi sinds kort 3G (HSDPA), eveneens in vrijwel gans groot Gent, op de E17 vrijwel over de ganse lengte van Kortrijk tot Antwerpen, in Knokke,.....

Voor TS (als zijn verbruik niet stijgt, eerder iets daalt) is AldiTalk misschien beter dan MV, hij moet alleen de zaak een beetje in het oog houden. Alhoewel, die 15 euro bij MV mag je ook opbellen, bij Aldi wordt er 4 euro van je beltegoed afgetrokken. In de EU is data roaming bij MV wel pakken goedkoper.

ProxiMobiBase leven nog in de prehistorie qua data tarieven (maar ze hebben natuurlijk groot gelijk als de massa toch klant blijft).
                  Last edited by nete; 8 september 2011, 19:25.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

ProxiMobiBase leven nog in de prehistorie qua data tarieven (maar ze hebben natuurlijk groot gelijk als de massa toch klant blijft).
                    Net zoals bij alles in België, de mensen blijven bij de grotere organisaties, houden vast aan gewoontes omdat ze daar 'veiliger' zitten. Langs de andere kant worden ze wel bestolen waar ze bij staan.

Comment

3G dekking van Mobile Vikings

link

Edit: Komt misschien overeen met Aldi-talk en Base
                      Last edited by jumpforjoy; 8 september 2011, 20:23. Reden: Edit

Comment

Tenzij voor Youtube videootjes heb ik genoeg aan de Edge verbinding van Mobile Vikings... Internet, facebook etc is geen probleem via edge
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Het blijft hier wel over MV gaan (ook ik ga telkens in de fout)
                          terwijl TS de mening vraagt over Aldi Talk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            Het ligt aan Base.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              Tenzij voor Youtube videootjes heb ik genoeg aan de Edge verbinding van Mobile Vikings... Internet, facebook etc is geen probleem via edge
                              Maar Voip werkt niet zo goed via Edge.

Comment

Working...
                              X