Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betaling KI (k i)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Betaling KI (k i)

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
    Niet moeilijk als je de huidige prijzen bekijkt.
    We hebben net een nieuwe hypotheek genomen zodat we de rest van de verbouwingen kunnen doen. De afbetaling is minder dan wat er veel betalen aan huur.
    De notaris wist ons te vertellen dat sinds we ons huis kochten, acht jaar geleden, de prijzen rond Brugge met maar liefst 70% gestegen zijn!!!!
    Met andere woorden zou ons rijhuisje op 130m², een zogenaamde beginnerswoning, nu voor ons onbetaalbaar zijn gezien de kosten voor de verbouwingen, laat staan dat we een huis zouden kopen dat reeds verbouwt is, of een nieuwbouw zouden zetten.

Wat betreft het ki, we krijgen jaarlijks een brief, al acht jaar dus wanneer de verbouwingen gedaan zullen zijn, ze zouden zooooooooooo graag het ki verhogen want het staat nu nog op 300 en iets euro. Ik laat ze al acht jaar weten "vermoedelijk binnen 2 jaar", ik moet toegeven, ze geven niet op.
    Awel CIB: je moet ook niet opgeven he
    Mocht het jou lukken ik zou aan 't verbouwen blijven

En die 70% is niet niks, amai.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Die berekening van dat KI is toch ook niet bijster logisch. Voor mijn appartementje met 2 slaapkamers op de 1e verdieping is de KI ongeveer 30% hoger dan voor de koppelvilla van mijn ouders met 3 slaapkamers, alles op het gelijkvloers en in dezelfde gemeente...
      De logica hiervan is me compleet een raadsel.
      Mijn zus heeft een ongeveer even groot appartement in het Antwerpse en dat is qua KI ook veel goedkoper...

Ik ben uiteraard het 1e jaar (na de vaststelling van het KI) langsgeweest bij de bevoegde dienst, maar uiteraard was er niets aan te doen...
      Last edited by polleke_cgc; 5 september 2011, 18:27.
      Groeten,

Polleke

Comment

Het blijft vaag, maar het heeft ook iets te maken met (de kwaliteit van) de gebruikte materialen en zo.
        Ik vraag me wel af hoe ze de raming/vergelijk maken van bepaalde elementen die niet bestonden in 1975, jaar dat wel als basis geldt.

Comment

Om een of andere reden zijn appartementen meestal groot beschrijf. We (wij en mn ouders) hebben samen met mn zus enkele maanden moeten zoeken naar een appartement met klein beschrijf.
          Hoogstwaarschijnlijk zal ook haar, nu verbouwde appartement, na een ki aanpassing ook groot beschrijf zijn, terwijl er geen lift is en het appartement ocharme 70m² groot is?!?
          Nikon D5100 + 18-105mm VR
          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Het blijft vaag, maar het heeft ook iets te maken met (de kwaliteit van) de gebruikte materialen en zo.
            Ik vraag me wel af hoe ze de raming/vergelijk maken van bepaalde elementen die niet bestonden in 1975, jaar dat wel als basis geldt.
            Men vergelijkt blijkbaar "virtuele" huurprijzen van zo'n onroerend goed en vertaalt die dan in een KI. De uitleg die ik gekregen heb voor die hoge prijs voor mijn appartement, was dat de appartementen in 1975 verhoudingsgewijs duurder waren dan gewone huizen. T'is een uitleg als een andere, natuurlijk. Maar op die manier kan je alles uitleggen...
            Groeten,

Polleke

Comment

Nu is het nog maar enkel indexering.
              Men spreekt al lang van een nieuwe "perekwatie" (waar halen ze die woorden toch ?)
              Dus een aanpassing aan de werkelijke huurwaarde - dat zou pas een klop zijn voor de huizenmarkt.
              Maar als Di Rupo geld zoekt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                Nu is het nog maar enkel indexering.
                Men spreekt al lang van een nieuwe "perekwatie" (waar halen ze die woorden toch ?)
                Dus een aanpassing aan de werkelijke huurwaarde - dat zou pas een klop zijn voor de huizenmarkt.
                Maar als Di Rupo geld zoekt ...
                De kans, dat een aanpassing, een verlaging wordt is redelijk klein ...
                Groeten,

Polleke

Comment

Het KI was vorig jaar net hetzelfde als het jaar voordien, dit jaar was er slechts (gelukkig maar) een kleine verhoging.
                  Er is een jaar geweest waar er plots +- 50% bijgekomen was!

Wat ik dit jaar vervelender vind is dat het KI twee maand vroeger moest betaald worden ... je verwacht om het jaar die hoge kost maar dan komen ze er twee maand vroeger mee af!
                  Voor de rest is het al belachelijk dat iets wat je koopt moet belast worden alsof je het verhuurt. Maar ja, geldklopperij is hier normaal!
                  Dat ze dat nu ook eens met de terugbetaling van de belasting zouden doen hé.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    [URL="http://nl.wikipedia.org/wiki/Kadastraal_inkomen"][COLOR="Blue"]

Hoe zit het in Nederland, bouk?
                    wordt je daar ook gestraft op het bezit van een woning?

Ja, het heet Onroerend Zaak Belasting (OZB)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Onroerendezaakbelasting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Maar ja, geldklopperij is hier normaal!
                      Dat ze dat nu ook eens met de terugbetaling van de belasting zouden doen hé.
                      Maar waar moet anders het geld voor de Grieken gehaald worden.
                      Toch niet bij, bijvoorbeeld, het wachtgeld voor uitgerangeerde politici zeker?
                      De verhuiskosten van het EP?
                      Zijn we inmiddels al zo aan gewend dat niemand er nog over klaagt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Maar waar moet anders het geld voor de Grieken gehaald worden.
                        Toch niet bij, bijvoorbeeld, het wachtgeld voor uitgerangeerde politici zeker?
                        De verhuiskosten van het EP?
                        Zijn we inmiddels al zo aan gewend dat niemand er nog over klaagt.
                        Wat heeft dat nu ineens met het KI te maken?

Comment

Working...
                        X