Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zaterdag: ring Antwerpen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zaterdag: ring Antwerpen...

Gisteravond reden we naar huis via de ring van Antwerpen. Vanaf het sportpaleis max 100Km. Zowat iedereen volgt dit +/- een paar Km/u. Ik rij links, 103Km/u op de GPS met cruisecontrol en dus iets sneller dan op het vak rechts van mij. Ik zie iets later een motor achter mij en ga eens ik plaats heb opzij om hem door te laten, hij blij denk ik want hij gaat er vandoor op de helft van zijn wielen voor de volgende 200m Ondertussen weer links en stilaan aan't voorbijsteken knipperlichten en claxon achter mij, 't is druk dus ik kan niet opzij dus... nog meer claxon en lichten. Wat verder kan ik wel invoegen en achterligger blij (denk ik want hij voegt voor mij in en "doet nog iets" met zijn stoplichten... )
    Ondertussen op het rechtse vak, 2 Ferrari's die soms even 100 rijden en dan zo snel mogelijk optrekken, helaas is het druk en gaat het voorbijsteken dan maar via de pechstrook. Vanuit een andere auto wordt dit gefilmd door iemand die door het raampje hangt (tegen 100Km/u).

Toch prachtig dat het allemaal goed afloopt, ik had alvast mijn camera binnen handbereik mocht het nodig geweest zijn om de "file ten gevolge van een ongeval op de ring" met beelden te becommentariëren...
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Re: zaterdag: ring Antwerpen...

Typisch weekendrijders. Als er zo eentje achter mij rijdt te knipperen denk ik altijd, hé, ik ken die waarschijnlijk. En dus... begin ik te zwaaien, en lach vriendelijk wanneer hij eindelijk voorbij kan
    D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Hallo,

Als je veel kilometers doet, dan kom je dit soort zaken vaak tegen en dan kan je twee dingen doen: je er aan ergeren of een prettige manier zoeken om er mee om te gaan.
      MEESTAL lukt voor mij de tweede methode en wuif en zwaai ik héél enthousiast ...
      Kushandjes komen ook vaak goed terecht - je zal die mensen maar kennen hé

Vroeger steeg mijn bloeddruk dan meestal naar slecht-voor-de-gezondheid waarden, maar met de leeftijd mindert dat waarschijnlijk (al zijn er nog uitschieters).

Nu, je moet een zeer dik vel hebben om niet toe te geven aan de "instincten"

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Tsjah : voor sommigen is de weg enkel voor hen aangelegd, hé.
        Voor mij zijn dat de perfecte momenten om de verkeerswet wat stipter op te volgen .
        Groeten,

Polleke

Comment

Het is niet dat ik zo'n dingen niet eerder zag maar ik vond het wel uitzonderlijk dat deze toch zware inbreuken tegelijk op een paar Km te zien waren.

Ik hoopte eigenlijk dat de wheelie slecht zou aflopen...
          bye, Maurice
          Nikon D7500

Comment

Ik interpreteer flikkerende lichten achter mij als een goedbedoelde waarschuwing: "Hey makker, ge rijdt een beetje te rap!!", waarna ik de cruisecontrol dan maar terug breng op 120. Iedereen gelukkig!!

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Vaak het resultaat van de sukkels die op het middenrijvak blijven plakken.
              Waardoor de "iets snellere" chauffeur naar het rechterbaanvak moet uitwijken om met een slakkengangetje de sukkel op het middenrijvak in te halen en waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan.
              Het rechterrijvak wordt uiteraard niet gebruikt...
              Mvg Tim

Comment

Ik heb die baan zondag avond rond 18u ook gedaan, het probleem is dat je al veel km's op voorhand in de tang genomen wordt door vrachtwagens en autootjes met een veel te grote caravan erachter die nog eens gaan inhalen ook ... op dit plaats zijn er slechts twee rijstroken komende vanuit NL ... dus beginnen ze al zenuwachtig te worden voor ze op de Ring van Antwerpen komen.

Dan ineens vier (dacht ik) rijstroken en je mag maar 100Km/u meer doen, wat niet bij iedereen doordringt vrees ik, dus ik ook netjes op het één na linkervak tegen 105 aan het cruisen (op cruise control natuurlijk, daar dient die voor) ... en ja hoor, klank en lichtspel ... als je sneller wilt, er is nog een rijvak links hé gasten, maar daar zitten dan buitenlanders tegen 140 je voorbij te rijden ... dus met wilde gebaren langs rechts voorbij steken hé ...

Nu heb ik ondertussen DE oplossing hiervoor gevonden : neem je GSM en neem een foto (of doe alsof) ... de meesten schrikken zo dat ze de volgende 100km netjes achter je rijden (zou dit ook eens met een compact MET flits moeten doen, maar vrees dat dan de reactie niet altijd even positief zal zijn )

Ik heb ook een speciaal statief om foto's vanuit een rijdende wagen te maken, als ik die opstel met de camera en flits gemonteerd krijg je ineens het effect dat dergelijke gasten je dringend willen voorsteken ... tot ze de camera zien, dan ineens voegen ze netjes achter je in (hoe legaal dit is laat ik in het midden, maar werken doet het hoor )
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

tis echt om te lachen hoor, hoe het rijgedrag veranderd als Corien in uniform naast me in de auto zit.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                    Ik interpreteer flikkerende lichten achter mij als een goedbedoelde waarschuwing: "Hey makker, ge rijdt een beetje te rap!!", waarna ik de cruisecontrol dan maar terug breng op 120. Iedereen gelukkig!!
                    Niks mis mee, zo lang je maar naar rechts gaat wanneer er plaats is. Krijg jeuk van moraalridders die express mensen ophouden zonder reden.

In sommige landen zoals Duitsland is met de lichten flitsen om mensen er op te wijzen dat ze met hogere snelheid in aantocht zijn overigens de normaalste zaak van de wereld en niet kwaad bedoeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                      Niks mis mee, zo lang je maar naar rechts gaat wanneer er plaats is. Krijg jeuk van moraalridders die express mensen ophouden zonder reden.
                      Ja hoor, maar ik ga mij niet extra haasten omdat anderen dat van mij verlangen (links blijven hangen heeft dan toch geen zin omdat ze meestal dan wel langs rechts zouden passeren). Ik krijg het trouwens ook wel eens op mijn heupen als men nodeloos links blijft hangen, maar met lichten flikkeren of claxoneren is gewoon 'not done'.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

In sommige landen zoals Duitsland is met de lichten flitsen om mensen er op te wijzen dat ze met hogere snelheid in aantocht zijn overigens de normaalste zaak van de wereld en niet kwaad bedoeld.
                        Lang geleden dat je in DL geweest bent? Jaren terug hebben ze daar een campagne voor opgestart en is het lichtenknipperen ook strafbaar. Ik zie het daar nog zeer weinig tegenover vroeger.

Wat het "blijven hangen" op het linker/middenvak betreft, daar krijg ik het ook van maar als alle vakken redelijk vol zitten en je hebt niet veel plaats om tussen te voegen dan is er niet echt een probleem. Iedereen blijft dan ongeveer 100Km/u rijden. Het resultaat van het claxonneren/knipperen was dat hij wat langer mocht wachten om voorbij te geraken en uiteindelijk reed hij dan 50m voor mij achter een andere auto (ook tegen 100 Km/u). Resultaat 0.0...

Mogelijk testte hij of de flitspaal op de ring werkte, met wat geluk laten ze hem dat één dezer weten...

Ondertussen heb ik youtube al gecheckt op het filmpje met de 2 Ferrari's maar misschien durven ze (nog) niet uploaden...
                        bye, Maurice
                        Nikon D7500

Comment

De mentaliteit in Duitsland is een heel pak beter dan hier in ons Belgenlandje. Daar worden de verkeersregels een pak beter nageleefd dan hier... (wat ook de reden is dat de ongevallenratio daar ook een pak beter ligt).
                          Veel knipperende lichten heb ik daar nog niet gezien trouwens (in België heb je geluk als je het een keer niet gezien hebt...).

Je moet eens de mening vragen bij wegenwerkers over wat jij moraalridders noemt. Misschien dat je er dan een andere mening op na houdt. Ik ga ook niemand langer dan nodig ophouden, maar geregeld vind ik een cruise control ook een handig ding.
                          Aan de snelheid die ik normaal rij, kan ik trouwens niemand ophouden die aan de wettelijke snelheid rijdt .
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Aan de snelheid die ik normaal rij, kan ik trouwens niemand ophouden die aan de wettelijke snelheid rijdt .
                            Voilà .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Lang geleden dat je in DL geweest bent? Jaren terug hebben ze daar een campagne voor opgestart en is het lichtenknipperen ook strafbaar. Ik zie het daar nog zeer weinig tegenover vroeger.
                              Ik denk zelfs dat het hééééél lang geleden is dat JCviggen nog in Duitsland is geweest en inderdaad strafbaar. Lees hier.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                              X