Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Toen mijn vrouwtje en ik in 1989 ons huisje kochten (in Merelbeke)
betaalden we 12.000 (afgerond) oude Bef KI per jaar
Dit jaar "mogen" we 989Eurootjes storten.
Dus, ja, "ze" slaan op.
Aan het huis is ondertussen niks, maar dan ook niks veranderd...
misschien raar maar;.....geen idee waar dit over gaat??
grt,bouk.
kadastraal inkomen, één van de zovele uitzuigtaxen die we in Belgique kennen.
je betaalt tax omdat je hard gewerkt hebt en een woning hebt kunnen kopen.
Amerikaanse vrienden van mij vielen bijna van hun stoel toen ze hoorden hoe dat er hier aan toe gaat.
Hoe zit het in Nederland, bouk?
wordt je daar ook gestraft op het bezit van een woning?
kadastraal inkomen, één van de zovele uitzuigtaxen die we in Belgique kennen.
je betaalt tax omdat je hard gewerkt hebt en een woning hebt kunnen kopen.
Zo is dat.
Een bouwheer zorgt toch ook voor de werkgelegenheid en de economie.
Niet moeilijk als je de huidige prijzen bekijkt.
We hebben net een nieuwe hypotheek genomen zodat we de rest van de verbouwingen kunnen doen. De afbetaling is minder dan wat er veel betalen aan huur.
De notaris wist ons te vertellen dat sinds we ons huis kochten, acht jaar geleden, de prijzen rond Brugge met maar liefst 70% gestegen zijn!!!!
Met andere woorden zou ons rijhuisje op 130m², een zogenaamde beginnerswoning, nu voor ons onbetaalbaar zijn gezien de kosten voor de verbouwingen, laat staan dat we een huis zouden kopen dat reeds verbouwt is, of een nieuwbouw zouden zetten.
Wat betreft het ki, we krijgen jaarlijks een brief, al acht jaar dus wanneer de verbouwingen gedaan zullen zijn, ze zouden zooooooooooo graag het ki verhogen want het staat nu nog op 300 en iets euro. Ik laat ze al acht jaar weten "vermoedelijk binnen 2 jaar", ik moet toegeven, ze geven niet op.
Nikon D5100 + 18-105mm VR
Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.
Comment