Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zaterdag: ring Antwerpen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: zaterdag: ring Antwerpen...

    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Op mijn wagen staat zo'n dagverlichting ... maar wat dit nu hiermee te maken heeft snap ik niet helemaal



    Al even geleden dat je de ring in Antwerpen gedaan hebt zeker ? Daar is de max snelheid beperkt tot 100 Km/h ... dus aan 105 op het linkervak rijden is al te snel
    Dat was een reactie op de post van ts ON4BAM, maar een beetje te snel gelezen... Hij reed maar 103 op het linkervak...ipv 105...
    Als hij iemand wil voorbijsteken die 100 rijdt duurt dat +/- 1min en 40 sec, en heeft er ongeveer 2800 meter nodig.... ( snel uit het hoofd gerekend)
    Als je dan toch op anderen afgeeft omdat ze te snel rijden doe het dan zelf niet én blijf dan van dat linkervak weg en laat de zogenaamde snelheidsduivels voor wat ze zijn, anders had hij maar flik moeten worden.
    Ter info: ik rijd bijna dagelijks op de Antwerpse ring
    Nog ter info: de snelheid wordt er aangegeven dmv verkeersborden die vanop afstand gestuurd worden en de snelheid is er niet altijd 100. Tijdens de spits gewoonlijk 70...
    Last edited by mil1; 6 september 2011, 20:39.
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #32
      Re: zaterdag: ring Antwerpen...

      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Dat was een reactie op de post van ts ON4BAM, maar een beetje te snel gelezen... Hij reed maar 103 op het linkervak...ipv 105...
      Als hij iemand wil voorbijsteken die 100 rijdt duurt dat +/- 1min en 40 sec, en heeft er ongeveer 2800 meter nodig.... ( snel uit het hoofd gerekend)
      Als je dan toch op anderen afgeeft omdat ze te snel rijden doe het dan zelf niet én blijf dan van dat linkervak weg en laat de zogenaamde snelheidsduivels voor wat ze zijn, anders had hij maar flik moeten worden.
      Ter info: ik rijd bijna dagelijks op de Antwerpse ring
      Nog ter info: de snelheid wordt er aangegeven dmv verkeersborden die vanop afstand gestuurd worden en de snelheid is er niet altijd 100. Tijdens de spits gewoonlijk 70...
      Iemand die 103 rijdt op een plaats waar 100 km./h mag gereden worden, doet perfect wat nodig is om te zorgen dat je geen boete hebt .
      En die mag anderen van mij gerust ophouden. Voor mocht je het niet weten : je mag niet sneller dan de toegelaten snelheid rijden om iemand in te halen. Hij heeft trouwens alle recht om op dat linkerbaanvak te rijden om iemand die trager rijdt in te halen, of zelfs om gewoon een baanvak te kiezen als het redelijk vol zit...
      Ik zie niet in waarom iemand zou moeten sneller rijden dan toegelaten, en zelf een boete riskeren, om iemand anders door te laten.
      Als de baan vrij is, moet je uiteraard terug zoveel mogelijk rechts rijden (toch op de autosnelweg), ook een regel die behoorlijk veel met de voeten wordt getreden. Die "laagvliegers" hebben evenmin het alleenrecht op de linkerrijstrook...
      Met jou redenering heeft een vrachtwagen dus bv. ook niet het recht om in te halen ???
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #33
        Re: zaterdag: ring Antwerpen...

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Avant of een Sedan ?
        Avant, niet dat ik de plaats per se nodig heb maar het presenteert op een of andere manier beter vond ik.

        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        't Verbruik aan die snelheid daarentegen, amai ...
        Hier in't stad zit ik met alle files en rode lichten boven de 20L/100....dan liever 40L en die snelheid
        1 chance, ik betaal hier ongeveer 75 eurocent voor een liter 98RON, dat was in duitsland tijdens de terugrit wel wat duurder

        Comment


        • #34
          Re: zaterdag: ring Antwerpen...

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Iemand die 103 rijdt op een plaats waar 100 km./h mag gereden worden, doet perfect wat nodig is om te zorgen dat je geen boete hebt .
          En die mag anderen van mij gerust ophouden. Voor mocht je het niet weten : je mag niet sneller dan de toegelaten snelheid rijden om iemand in te halen. Hij heeft trouwens alle recht om op dat linkerbaanvak te rijden om iemand die trager rijdt in te halen, of zelfs om gewoon een baanvak te kiezen als het redelijk vol zit...
          Ik zie niet in waarom iemand zou moeten sneller rijden dan toegelaten, en zelf een boete riskeren, om iemand anders door te laten.
          Als de baan vrij is, moet je uiteraard terug zoveel mogelijk rechts rijden (toch op de autosnelweg), ook een regel die behoorlijk veel met de voeten wordt getreden. Die "laagvliegers" hebben evenmin het alleenrecht op de linkerrijstrook...
          Met jou redenering heeft een vrachtwagen dus bv. ook niet het recht om in te halen ???
          Je kan gerust 106 rijden, met de correctie er af doe je nog wat nodig is om geen boete te krijgen...
          Men zou beter de minimum snelheid, op snelwegen, optrekken naar 90 dan zouden vrachtwagens geen reden meer hebben om in te halen.
          Het gaat hem hier niet om te rap of te traag in cé, maar om het gebrek aan discipline waardoor de helft van de files zou vermeden kunnen worden.
          Voor mij mag er gerust een verplicht rijexamen om de drie jaar komen.
          Tijdens de spits en beoordelen en evalueren op anticipatie, souplesse, doorzicht, enz in het verkeer.
          Als je veel op de 'baan zit' kom je wel wat tegen, kan ik u verzekeren.
          Mijn gedacht hé!
          Mil
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • #35
            Re: zaterdag: ring Antwerpen...

            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Cruise control op de Antwerpse ring is, als ik mij niet vergis, ook niet toegelaten.
            Dat dacht ik ook al.....

            Comment


            • #36
              Re: zaterdag: ring Antwerpen...

              OK, eindelijk snap ik het.

              Ferrari's die langs de pechstrook inhalen: no problem
              Uit het raam hangen om dat alles te filmen: no problem
              Met de motor een wheelie tegen +100Km/u op een drukke ring: no problem
              "in het gat hangen" met licht en klankspel: no problem

              Cruisecontrol op de ring... dat is verboden...

              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #37
                Re: zaterdag: ring Antwerpen...

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                OK, eindelijk snap ik het.

                Ferrari's die langs de pechstrook inhalen: no problem
                Uit het raam hangen om dat alles te filmen: no problem
                Met de motor een wheelie tegen +100Km/u op een drukke ring: no problem
                "in het gat hangen" met licht en klankspel: no problem

                Cruisecontrol op de ring... dat is verboden...

                Was grapje hè !

                Comment


                • #38
                  Re: zaterdag: ring Antwerpen...

                  cruisecontrol is misschien niet verboden op de ring maar ik heb daar al zo veel stomme stoten meegemaakt (en ook zelf uitgestoken,wie maakt nooit een foutje) dat ik het zeker niet zou doen. Cruise controle is goed voor lange stukken autoweg maar niet voor die heel drukke stukken.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #39
                    Re: zaterdag: ring Antwerpen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Je kan gerust 106 rijden, met de correctie er af doe je nog wat nodig is om geen boete te krijgen...
                    Men zou beter de minimum snelheid, op snelwegen, optrekken naar 90 dan zouden vrachtwagens geen reden meer hebben om in te halen.
                    Het gaat hem hier niet om te rap of te traag in cé, maar om het gebrek aan discipline waardoor de helft van de files zou vermeden kunnen worden.
                    Voor mij mag er gerust een verplicht rijexamen om de drie jaar komen.
                    Tijdens de spits en beoordelen en evalueren op anticipatie, souplesse, doorzicht, enz in het verkeer.
                    Als je veel op de 'baan zit' kom je wel wat tegen, kan ik u verzekeren.
                    Mijn gedacht hé!
                    Mil
                    Meestal halen vrachtwagens andere vrachtwagens in. Veel auto's die trager dan 90 km./h rijden kom je niet meer tegen. Maar voor die enkelingen die er nog zijn, mag dat min. van mij ook op 90 (of 95 (voor auto's dan) om zeker te spelen)... Vrachtwagens verplichten in te halen, is voor mij evengoed hinderlijk gedrag !
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #40
                      Re: zaterdag: ring Antwerpen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Met jouw redenering heeft een vrachtwagen dus bv. ook niet het recht om in te halen ???
                      Als ze maar een paar cm per uur sneller rijden als degene die ze inhalen (veruit de meesten dus) is dat zéér irritant. En eigenlijk not done op tweevaks snelwegen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #41
                        Re: zaterdag: ring Antwerpen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Als ze maar een paar cm per uur sneller rijden als degene die ze inhalen (veruit de meesten dus) is dat zéér irritant. En eigenlijk not done op tweevaks snelwegen.
                        Als je van Denamrken over Duitsland en Nederland naar huis komt van een vakantie, zie je die vrachtwagens zich netjes rechts houden op een treintje; Eens je de BE grens over betn, hangen ze plots naast elkaar aan een snelheidsverschil van 2 meter per 5 minuten of zo. Of gaan ze bij regen naar het derde rijvak omdat het daar precies sneller gaat;
                        Zoals eerder aangehaald: bemande wagens op de baan! Je kan veel in Duitsland (bedoel dan qua snelheid), maar als er beperking is in snelheid dan remmen ze voor het bord. Met reden ook, want als die witgroene karretjes je aan de kant zetten, ga je weten hoe laat het is.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: zaterdag: ring Antwerpen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          OK, eindelijk snap ik het.

                          Ferrari's die langs de pechstrook inhalen: no problem
                          Uit het raam hangen om dat alles te filmen: no problem
                          Met de motor een wheelie tegen +100Km/u op een drukke ring: no problem
                          "in het gat hangen" met licht en klankspel: no problem

                          Cruisecontrol op de ring... dat is verboden...

                          Het verbieden van cruise control op zo'n drukke stukken is niet abnormaal vind ik.
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #43
                            Re: zaterdag: ring Antwerpen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Als ze maar een paar cm per uur sneller rijden als degene die ze inhalen (veruit de meesten dus) is dat zéér irritant. En eigenlijk not done op tweevaks snelwegen.
                            Irritant ja. Vrachtwagen op derde rijvak (zoals hier ergens aangehaald), inhalen op tweevaks snelwegen = not done.
                            Maar duidelijk nog nooit met een vrachtwagen gereden.
                            Je moet niets anders doen dan je voet vol onder houden, want dat ding is toch begrensd
                            en dan duikt er zo eentje voor je op die net ietsje meer begrensd is en dan is het constant spelen met de gas om net niet te snel en toch snel genoeg te rijden.
                            Erg comfortabel is dat niet als je van de ganse dag al niks anders doet dan in die cabine zitten en erg mooi is de achterkant meestal ook niet, dus waarom niet inhalen?
                            Beperk het dan gewoon tussen ..:..u en ..:..u.
                            Nikon D7000 en wat lenzen.
                            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                            Comment

                            Working...
                            X