Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zaterdag: ring Antwerpen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zaterdag: ring Antwerpen...

In elk geval, als je met 180 Km/u afkomt in Duitsland zullen de meesten van zichzelf al uit de weg gaan, je rijdt toch best met de lichten aan zodat ze je zien aankomen ... of je treft een Franse bestuurder in Duitsland ... de meesten van onze zuiderburen kunnen dus echt niet rijden ... gisteren nog op diezelfde ring in Antwerpen gezien ... tegen 70 op het tweede rijvak ... een gevaar op de weg, sorry hoor.

Als je in de Benelux wat sneller aankomt zullen ze nog expres naar links komen om een vrachtwagen die drie km verder rijdt voorbij te rijden
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      In elk geval, als je met 180 Km/u afkomt in Duitsland zullen de meesten van zichzelf al uit de weg gaan, je rijdt toch best met de lichten aan zodat ze je zien aankomen ... of je treft een Franse bestuurder in Duitsland ... de meesten van onze zuiderburen kunnen dus echt niet rijden ... gisteren nog op diezelfde ring in Antwerpen gezien ... tegen 70 op het tweede rijvak ... een gevaar op de weg, sorry hoor.

Als je in de Benelux wat sneller aankomt zullen ze nog expres naar links komen om een vrachtwagen die drie km verder rijdt voorbij te rijden
      Dagverlichting is al een tijdje verplicht voor nieuwe wagens . En op de mijne (zonder dagverlichting) gaan de koplichten automatisch branden boven de 130 km./h (heb je dus in België niets aan ).
      En te traag rijden is inderdaad eveneens behoorlijk hinderlijk en effectief ook zeer gevaarlijk. Als je niet durft aan de "normale" snelheid rijden, rijdt je beter niet...
      Groeten,

Polleke

Comment

Komaan zeg, als je met 105 km/u op het linkervak blijft rijden ben je zelf in overtreding. En ga jíj bepalen dat andere overtreders niet sneller mogen rijden dan die 105....
        Beetje discipline zoals in Duitsland zou hier niet misstaan.
        Mil
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Dagverlichting is al een tijdje verplicht voor nieuwe wagens
          Op mijn wagen staat zo'n dagverlichting ... maar wat dit nu hiermee te maken heeft snap ik niet helemaal

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          Komaan zeg, als je met 105 km/u op het linkervak blijft rijden ben je zelf in overtreding. En ga jíj bepalen dat andere overtreders niet sneller mogen rijden dan die 105....
          Beetje discipline zoals in Duitsland zou hier niet misstaan.
          Mil
          Al even geleden dat je de ring in Antwerpen gedaan hebt zeker ? Daar is de max snelheid beperkt tot 100 Km/h ... dus aan 105 op het linkervak rijden is al te snel

Comment

Cruise control op de Antwerpse ring is, als ik mij niet vergis, ook niet toegelaten.
            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Ik denk zelfs dat het hééééél lang geleden is dat JCviggen nog in Duitsland is geweest en inderdaad strafbaar. Lees hier.
              Sinds ik in Moskou woon kom ik niet vaak meer in DLD nee, maar tot een jaar geleden erg veel en vooral 's avonds wordt het nog zéér veel gedaan. Weliswaar op kalme stukken zonder snelheidslimiet dan wel waar 200+ op het linkse vak eerder de norm is.
              3 maanden geleden was ik laatst in Duitsland en werd dit zeker nog gedaan op de snelle stukken. Strafbaar of niet het heeft 's avonds zijn nut (zeker als er ook hollanders of belgen rijden die niet gewend zijn dat er auto's aan redelijke snelheid aan komen zetten) kwestie van common sense.

Hier in Moskou nergens last van, buiten dat er veel file is rijdt iedereen hier 500% beter dan in Belgie met of zonder sneeuw. Snelwegen zijn 5-6 vakken breed en inhalen kan links, rechts of over de pechstrook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                Zo moet het dus : aan 250 Km/h op 6000 rpm gaat ie naar z'n 5e ... schitterend gewoon, dat is pas een wagen, een Audi RS6 met net dat beetje extra (Avant of een Sedan ?)
                Tijdje terug ikke rond de 180 in Duitsland ... ineens ook lichtspel in de verte achter mij ... een M3 die me luttele seconden later voorbij ging alsof ik stil stond, met een brul waar een zwangere dame onmiddellijk van bevalt ... toch mooi dat dit kan in Duitsland hé.

Volgende week gaan we de spinnenwebben nog eens uit de uitlaat blazen op weg naar Frankfurt voor de persdagen op de IAA
                Last edited by LamboCars; 6 september 2011, 14:38.

Comment

't Is misschien een rare vraag, maar heeft die RS6 dan geen 6de ? Ik zie alleen 5-4-3-2-1 staan, vandaar...Hij herneemt wel héél vlot.

't Verbruik aan die snelheid daarentegen, amai ...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    't Is misschien een rare vraag, maar heeft die RS6 dan geen 6de ? Ik zie alleen 5-4-3-2-1 staan, vandaar...Hij herneemt wel héél vlot.

't Verbruik aan die snelheid daarentegen, amai ...
                    Wel, ik denk dat dit een C5 RS6 Type 4F (V8 4.2 liter Bi-Turbo met zo'n 440 pk standaard) is ... die had een 5-versnelling Tiptronic, gebouwd tussen 2002 en 2004, de C6 RS6 Type 4B van 2008 tot 2010 (V10 5.0 liter Bi-Turbo met zo'n 570 pk) had een 6 versnelling tiptronic bak ... als je zo'n wagen hebt moet je het verbruik soms even vergeten

Als je dan weet dat zo'n 4F model er bijna hetzelfde uitziet als een 1.9 Tdi met grote velgen kan je je voorstellen wat een impact zo'n wagen heeft aan de rode lichten ... effe een sprintje trekken naar 70 of 90 km/h ... de vochtige doekjes liggen in het handschoenvakje ... lol

Trouwens, de C6 versie met de V10 ... raad eens waar die motor vandaan komt ... juist ja, de basis is dezelfde als de motor van de Lamborghini Gallardo LP560-4 ... met 560 pk zonder turbo ...
                    Last edited by LamboCars; 6 september 2011, 14:55.

Comment

Tsjah : voor sommigen is de weg enkel voor hen aangelegd, hé.
                      Voor mij zijn dat de perfecte momenten om de verkeerswet wat stipter op te volgen .
                      Helpt meestal wel, al krijg je daar vaak een middelvinger voor in de plaats.

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      Vaak het resultaat van de sukkels die op het middenrijvak blijven plakken.
                      Waardoor de "iets snellere" chauffeur naar het rechterbaanvak moet uitwijken om met een slakkengangetje de sukkel op het middenrijvak in te halen en waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan.
                      Het rechterrijvak wordt uiteraard niet gebruikt...
                      Vooral leuk met een caravan achter de auto (je mag dan niet op het 3de/linker rijvak)
                      Ook als het van die wanna-be-hells-angels zijn met ne 125cc, die net zn 120 haalt.

Waar erger ik mij nog aan in het verkeer:
                      -richtingaanwijzer niet gebruiken (vooral op een rotonde)
                      -rijden aan 30km/u (niet overdreven) op een weg van 70 (vooral door leeftijdsklasse (80-100)

Ben ik zelf een engeltje op de weg: neen.
                      Maar meestal wordt dat 'getriggerd' na het tegenkomen van voorgaande situatie's.
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                        Ben ik zelf een engeltje op de weg: neen.
                        Maar meestal wordt dat 'getriggerd' na het tegenkomen van voorgaande situatie's.
                        Kan ik me helemaal in vinden ... uiteindelijk loopt de emmer toch over hé

Nu deze vond ik toch hilarisch hoor ... ik rij door Hoegaarden, waar de max snelheid natuurlijk 50 Km/u is ... zit er zo'n oude Mercedes 190 achter me met vier 'ingevoerde' nieuwe Belgen, flikkeren en toeteren als een gek ... op een recht stuk met volle snelheid voorbij natuurlijk ... ineens achter mij een donkerblauwe VW ... blauw zwaailicht op het dashboard ... en die ging me ook voorbij natuurlijk ... beetje verder beide aan de kant ... zal een mooie rekening geweest zijn

Comment

Iets gelijkaardigs heb ik ook ooit meegemaakt in Dendermonde, op de Mechelsesteenweg. Rijdt een dame met een BMW 1-serie me voorbij (ik deed netjes 50 km/h zoals altijd) aan pakweg 90 km/h. Nog harder dan vroeger (70km/h) toegelaten was, dus. Nog geen vijf seconden nadat ze mij voorbij was, kwam de (anonieme) wagen die net achter mij reed me voorbij gereden met een blauw zwaailicht .

Mevrouw mocht aan de kant...
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Daar hoopje dan steeds op.
                            Al hebben ze meestal jouw te stekken als je eens even over de schreef gaat.
                            Nikon D7000 en wat lenzen.
                            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Op mijn wagen staat zo'n dagverlichting ... maar wat dit nu hiermee te maken heeft snap ik niet helemaal
                              Omdat je stelt dat die gasten aan 180 km/h en meer meestal hun koplichten aan hebben. Dat is dus niet omdat ze dat voor de veiligheid zelf inschakelen, maar omdat dat standaard, automatisch ingeschakeld wordt vanaf 130 km/h... (toch bij de meeste duitse auto's).
                              Met de huidige dagverlichting hoeft dat dus ook niet meer .

Persoonlijk vind ik dat er veel meer dergelijke anonieme auto's zouden moeten rondrijden, en dat er minder van die "vogelkastjes" mogen staan. Die anonieme auto's (allé : toch de inzittenden ervan) kunnen veel meer gevaarlijke stoten vaststellen, dan die onnozele kastjes...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Omdat je stelt dat die gasten aan 180 km/h en meer meestal hun koplichten aan hebben. Dat is dus niet omdat ze dat voor de veiligheid zelf inschakelen, maar omdat dat standaard, automatisch ingeschakeld wordt vanaf 130 km/h... (toch bij de meeste duitse auto's).
                                Met de huidige dagverlichting hoeft dat dus ook niet meer .
                                Ok, had ik niet direct door ... zal de leeftijd zijn zeker

Comment

Working...
                                X