Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veranderen van energieleverancier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• veranderen van energieleverancier

Een item op het journaal van vandaag, beterkope energie.
    Testaankoop: http://www.test-aankoop.be/energie/t...er-s730213.htm

Tijd om over te schakelen of zit er een addertje onder het gras?
    Groeten Sensor

Re: veranderen van energieleverancier

pfff, wij kijken regelmatig es hoe of wat.

een contractje van een jaar en daarna loopt het verder door, maar kan er gewoon vanaf.

de als de mogelijkheid er is en je haalt er voordeel uit, waarom niet!!
    stroom is stroom.

als je een dure lens/camera goedkoper vind dan de winkel om de hoek, en het winst vs te reizen afstand is groot genoeg, dan doe je het toch.
    nikon stuff

Comment

regelmatig zijn er groepsaankopen. Als je daarop intekent heb je meestal nog betere voorwaarden dan wanneer je indivivueel verandert.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

moet die stroom van een bepaalde soort zijn? Eco? supervervuilend? ...?
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

De kunst is ook de boetes te vermijden. Ik mag 1 maand op voorhand opzeggen.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Het grote probleem is dat je bij verandering een kleine kans hebt dat er "iets" misloopt, en dan is het meestal een drama om dat recht te trekken via de robotjes in de respectieve callcenters.
            Met dien verstande dat die robotjes genoeg van goeie wil zijn, maar dat de maximum toegestane tijd per klant als een zwaard van Damocles boven hun hoofd hangt.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Zoals Nete zegd, het addertje onder het gras is dat de overstap vlekkeloos moet kunnen verlopen. Anders kan het je wel dikke misere kosten (we kennen de verhalen niet alleen van horen maar ook van mensen die we kennen)

Zelf ben ik overgestapt door mee te doen aan een groepsaankoop van de rooien www.samensterker.be dacht ik.
              Is nu al 2 jaar dat ik zo bij Lampiris zit, en ik krijg alleen maar geld terug en mijn maandbijdrage is ook gezakt

De stroom is 100% groen daar beloven ze mij toch

Comment

Het is ene grote pot nat ... en het is hetzelfde verhaaltje dat altijd zal terugkomen.

De goten profiteren zevan en zetten de klanten onder druk met contracten en hoge prijzen.
                De kleinere willen klanten winnen door goedkoper te zijn tot ze zelf groter worden en wat mee willen profiteren zoals de groten.
                Groene stroom is een verkoopstechniek, ge betaalt iets meer onder het mom van ... later verhogen ze nog wat want groene stroom wordt duurder.
                De bedrijven dat klanten verliezen willen hun winsten behouden en gaan de prijzen nog wat verhogen om te recupereren.
                Na een tijd zal zoals overal de ene de andere gaan overnemen en zit je misschien weer onbewust bij dezelfde maatschappij als vroeger.

Uiteindelijk komt het overal op hetzelfde neer, als ge een beetje klant bent krijg je na een tijd toch die verhoging ... of dacht je dat ze echt cadeaukes blijven geven?

Ik ken er veel die overgestapt zijn maar allen hebben ze problemen gehad, de ene moest dubbel betalen omdat hij nog vast zat bij de vorige leverancier en dus een verbrekingsvergoeding aan zijn been had, de andere kreeg een mooie prijsberekening maar kort nadien een verhoging, de andere kreeg dan weer een goede prijs maar bij de eerste afrekening bleek dat er niet alles in zat ... het is wel bijna altijd iets.
                De volgende kende dan weer een heleboel administratieve problemen.

Ja, goedkoper kan zeker maar vaak ook met miserie.
                Als je toch wil veranderen, zie dan dat het zeker de moeite waard is ... voor 5 Euro per maand zou ik er niet aan beginnen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik ben overgestapt, en kan niet zeggen dat ik ergens dubbel betaald heb, of dat het problemen oplevert.
                  Ja, mijn bank was een beetje traag met de nieuwe domiciliëring, en daardoor moest ik een paar betalingen manueel doen.

En ja, ik kies bewust voor domiciliëring, omdat de post te onbetrouwbaar is.
                  Als je een factuur mist zit je met rappelkosten.
                  Dus nu krijg ik van mijn leverancier van electriciteit een mailtje zo'n 20 dagen vooraf met de rekening en het bedrag.
                  Ze halen het ook pas 2 dagen voor de vervaldag van de rekening, en ik heb nooit rappelkosten.

Comment

Ik zit al jaren op Ecopower, de overstap ging als vanzelf.
                    Echt 100% groen en ook nog eens de goedkoopste volgende CREG, ik zie niet in waarom iemand elders zou gaan.
                    O ja je moet een participatiecertificaat kopen van 250 euro, maar daarop krijg je jaarlijks divident (dit jaar was het 15 euro). En je mag het na een paar jaar terug verkopen als je wil.

Ecopower

Comment

Hahaha... Hoe weet je zo zeker dat het 100% Groen is?
                      Uit recente onderzoeken is gebleken dat het helemaal niet allemaal zo Groen is
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ik ben overgestapt, en kan niet zeggen dat ik ergens dubbel betaald heb, of dat het problemen oplevert.
                        Ja, mijn bank was een beetje traag met de nieuwe domiciliëring, en daardoor moest ik een paar betalingen manueel doen.

En ja, ik kies bewust voor domiciliëring, omdat de post te onbetrouwbaar is.
                        Als je een factuur mist zit je met rappelkosten.
                        Dus nu krijg ik van mijn leverancier van electriciteit een mailtje zo'n 20 dagen vooraf met de rekening en het bedrag.
                        Ze halen het ook pas 2 dagen voor de vervaldag van de rekening, en ik heb nooit rappelkosten.
                        Mijn zoon is ook bij een kleine leverancier en er zijn al eens facturen in de mist gelopen maar ze hebben geen enkel bewijs dat je de brief ontvangen hebt en hij heeft nog nooit moeten bijbetalen ( wel na telefonisch contact ). Ik ben bij electrabel en heb vorig jaar een verkoper aan de deur gehad en ging mij een goede prijs berekenen en op het ein van de berekening zou hij op jaarbasis een 20euro goedkoper zijn op dat moment . Dan wil ik het risico niet nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                          Hahaha... Hoe weet je zo zeker dat het 100% Groen is?
                          Uit recente onderzoeken is gebleken dat het helemaal niet allemaal zo Groen is
                          Ze weten wie het produceerd maar niet wie het gebruikt? Wie gebruikt er de restenergie van mijn zonnepanelen als de zon schijnt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                            Ze weten wie het produceerd maar niet wie het gebruikt? Wie gebruikt er de restenergie van mijn zonnepanelen als de zon schijnt .
                            Maar 6% van de stroom in België is groen, leuk dat er dan meer afnemers van Groene stroom zijn dan dat er wordt geproduceerd

Maar goed men laat zich graag voor de gek houden er is zelfs al groen gas, gekker moet het toch niet worden

(Je mag wel een kabel leggen van je zonnepanelen naar mij toe, ik heb er geen plaats voor )
                            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                              Maar 6% van de stroom in België is groen, leuk dat er dan meer afnemers van Groene stroom zijn dan dat er wordt geproduceerd

Maar goed men laat zich graag voor de gek houden er is zelfs al groen gas, gekker moet het toch niet worden

(Je mag wel een kabel leggen van je zonnepanelen naar mij toe, ik heb er geen plaats voor )
                              Ik zou er graag nog wat bijleggen , ik heb momenteel 27 panelen van 180W.

Comment

Working...