Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf gearresteerd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograaf gearresteerd!

    Vandaag gelezen!

    Heb nog zoveel te leren :)

  • #2
    Re: Fotograaf gearresteerd!

    Ja ... op vraag van de politie moet ge u altijd identificeren ... station, straat of wat dan ook.
    Maar mits hij weigerde is er misschien ook een reden toe ... de manier waarop ze het gevraagd hebben misschien?
    Nu ja, wat kunnen wij daarop reageren zonder te weten wat er juist gebeurd is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Fotograaf gearresteerd!

      Tja, als ... als ....

      Die mensen doen ook maar hun job imho.
      Tegenwoordig kan men (jammer ... ) niet voorzichtig genoeg zijn.

      Stel dat het iemand met slechte bedoeling was geweest, stond iedereen weer te janken dat de politie zijn job niet deed.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Fotograaf gearresteerd!

        Ik vind de reactie van die fotograaf nogal onzinnig : hij vindt dat de politie eerst een reden moet hebben om de identiteit te mogen vaststellen. Ik vrees dat als de politie die vraag stelt, ze wel een reden zullen hebben, anders doen ze echt die moeite niet...
        Lijkt me een behoorlijk domme instelling van die kerel.

        Je mag trouwens evengoed aan die agent vragen, of hij kan bewijzen dat hij weldegelijk een agent is (mocht je daaraan twijfelen). Aan gelijk welk ander persoon mag je wel weigeren om je identiteit te geven (bv. een winkeldetective).
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Fotograaf gearresteerd!

          Daar heb ik nu eens geen moeite mee sè, als ze je identiteitspapieren vragen moet je ze geven zo simpel is het, wel of geen reden maakt niet uit! Maar de fotograaf heeft nu wel gratis publiciteit gehad ... positief of negatief ...
          Mvg, Tin_tin
          Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

          Comment


          • #6
            Re: Fotograaf gearresteerd!

            In en rond een station mag je niet fotograferen zonder de toelating van de onderstationschef als ik me niet vergis ...
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Fotograaf gearresteerd!

              Volgens mijn gedachte is het de betreffende fotograaf alleen maar te doen om gratis publiciteit, en dat is hem gelukt dus.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment


              • #8
                Re: Fotograaf gearresteerd!

                Officiële reactie van de politie:

                “De man fotografeerde mensen die van de roltrap van het Jaarbeursplein in Utrecht afkwamen en hij hield zich daar hinderlijk op. Op grond van artikel 72*van de Wet personenvervoer is hij staande gehouden en om een legitimatiebewijs gevraagd. Hier wenste hij niet aan mee te werken, waarna hij op grond van artikel 447e van het Wetboek van Strafrecht (legitimatieplicht) is aangehouden.”

                *Het is een ieder verboden zich in een auto, bus, trein, metro, tram of een via een geleidesysteem voortbewogen voertuig dan wel in of in de onmiddellijke nabijheid van een station, halteplaats, of een andere bij het openbaar vervoer behorende voorziening en de daarbij behorende perrons, trappen, tunnels en liften zodanig te gedragen dat orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt of kan worden verstoord.

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograaf gearresteerd!

                  Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                  Volgens mijn gedachte is het de betreffende fotograaf alleen maar te doen om gratis publiciteit, en dat is hem gelukt dus.
                  Denk ik ook nu je het zegt.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograaf gearresteerd!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                    Daar heb ik nu eens geen moeite mee sè, als ze je identiteitspapieren vragen moet je ze geven zo simpel is het, wel of geen reden maakt niet uit!
                    In Nederland maakt dit wel degelijk uit:



                    Identiteitscontrole alleen met reden

                    De identificatieplicht geeft de politie niet de bevoegdheid zonder reden mensen aan te houden om hun identiteit te controleren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograaf gearresteerd!

                      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      In Nederland maakt dit wel degelijk uit:



                      Identiteitscontrole alleen met reden

                      De identificatieplicht geeft de politie niet de bevoegdheid zonder reden mensen aan te houden om hun identiteit te controleren.
                      zo heb ik t ook altijd gehoord. Helemaal anders dan bij ons. Ik denk dat fouilleren in Nederland ook enkel mag als er 'aanwijzingen van verdachte handelingen' of zoiets zijn.

                      Maar eigenlijk is het on-nieuws.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotograaf gearresteerd!

                        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        In Nederland maakt dit wel degelijk uit:



                        Identiteitscontrole alleen met reden

                        De identificatieplicht geeft de politie niet de bevoegdheid zonder reden mensen aan te houden om hun identiteit te controleren.
                        weer eens één en ander recht zetten

                        zich hinderlijk opstellen aan een roltrap = de veiligheid in gevaar brengen

                        de veiligheid in gevaar brengen= de openbare orde verstoren

                        openbare orde verstoren= reden om identiteit te controlen

                        weigeren zich te laten identificeren= mogelijkheid om bestuurlijk aangehouden te worden voor de tijd die nodig zich om de identiteit te controleren

                        aanhouden is een bestuurlijke maatregel, arrestatie is een gerechtelijke maatregel


                        blijkbaar is het pover gesteld met de juridische kennis van journalisten
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                        IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotograaf gearresteerd!

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          zo heb ik t ook altijd gehoord. Helemaal anders dan bij ons. Ik denk dat fouilleren in Nederland ook enkel mag als er 'aanwijzingen van verdachte handelingen' of zoiets zijn.

                          Maar eigenlijk is het on-nieuws.
                          De vraag is dus of ze een valide reden hadden.

                          En dat gaan we dus tot op de bodem uitzoeken, crisis of geen crisis

                          Kamervragen
                          GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi gaat Kamervragen stellen over het incident. Volgens hem staat het symbool voor structurele conflicten tussen politie en journalisten. Dibi vindt “het de moeite daar wat dieper in te duiken”.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotograaf gearresteerd!

                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            blijkbaar is het pover gesteld met de juridische kennis van journalisten
                            Dat niet alleen, hij zegt ook dat het tegen zijn princiepe is.
                            Dus hoeft die kerel niet te zeuren.
                            Canon EOS 90D EFS 18-135

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotograaf gearresteerd!

                              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              .........

                              Kamervragen
                              GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi gaat Kamervragen stellen over het incident.
                              oja....hij!!!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X