Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Er is duidelijk een serieus verschil in gebruik van een iPad als ik dit allemaal lees
    Ik kan de muziek en films ook als Ik bij iemand anders ben afspelen, maar dan moet het wel op mijn iPad staan.

Ik heb er zo'n 1000 foto's op staan, dus die zullen iets van 1,5MB zijn. En als ik de iPad dan als fotolijst gebruik zie ik niet steeds dezelfde foto's voorbij komen.

En de GPS vind ik erg handig, in de auto gebruik ik om te navigeren en onderweg om te zien waar ik ben of naartoe moet en zo heb ik niet allemaal andere losse apparaten nodig

En er is niet overal WiFi dus vind ik de 3G wel makkelijk en dan met een prepaid sim dus.

En dat de 3G en het geheugen alleen bij Apple duurt betaald moet worden is niet waar, dat is hetzelfde bij de andere merken tablets.

Het is net als met een fototoestel, de een heeft de duurste spiegelreflex met alles erop en eraan, de ander heeft een compact en kan daar prima foto's mee maken. En ik heb ze beide
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
      Ik kan de muziek en films ook als Ik bij iemand anders ben afspelen, maar dan moet het wel op mijn iPad staan.
      En dat is dus illegaal als je het nog niet wist
      Als jij met jouw ipad bij derden muziek laat spelen zou je Sabam moeten betalen, en films bij derden afspelen is al helemaal niet toegelaten ... officieel mag je zelfs je gekochte DVD's niet uitlenen ... want dat is verhuren, zelfs als het gratis is

Nu ik blijf erbij, kijk even wat je juist met een iPad wil doen en beslis dan of al die dure opties nodig hebt ... volgens mij is een iPad 2 van 32gb met 3G de perfecte oplossing, hoe meer opslagruimte je hebt, des te meer ga je er op zetten ... niemand kan mij overtuigen dat je echt 1500 liedjes 'nodig' hebt zonder DJ te willen spelen en indruk te maken.

De iPad is een schitterend gadget waar je heel veel plezier aan kunt hebben ... maar het vervangt geen PC (of Mac) en dat is gewoon pure waarheid ... ik zie me echt geen foto bewerking van een 22mpx 5dII Raw file op een iPad doen hoor, ook al is er een camera connect kit en PhotoShop Express ... en dan die 'oplossingen' om de iPad als scherm te gebruiken bij tethered shooting, die zijn toch ook niet echt handig hoor ... ik gebruik mijn 17" MacBook Pro hiervoor, en dan kan ik wel perfect even iets aanpassing in PhotoShop CS4 ...

Ik heb totaal geen spijt van mijn iPad, maar ik ga hem ook niet ophemelen hoor, het blijft een tool, net zoals mijn MacBook Pro en mijn PC met quad monitors in mijn bureau ... al mijn materiaal is in functie van mijn gebruik gekocht, en dat zouden meer mensen moeten doen in plaats van zich te veel op 'de goede raad' van derden te baseren.
      Bekijk wat je nodig hebt ... en zoek dan wat daar aan voldoet zonder te veel extra dingen te hebben, die je uiteindelijk toch betaald en misschien één of twee keer zal gebruiken. Weet je nog niet helemaal wat je juist nodig hebt ... wacht dan nog even af en kijk wat de evolutie is ...
      Last edited by LamboCars; 19 augustus 2011, 16:17.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

En dat is dus illegaal als je het nog niet wist
        Als jij met jouw ipad bij derden muziek laat spelen zou je Sabam moeten betalen, en films bij derden afspelen is al helemaal niet toegelaten ... officieel mag je zelfs je gekochte DVD's niet uitlenen ... want dat is verhuren, zelfs als het gratis is
        Ik maak toch echt zelf wel uit wat ik met mijn muziek en DVD's doe, die muziek- en film industrie verdiend er al genoeg aan

Maar inderdaad denk ik dat de iPad 2 32GB 3G voor de meeste mensen de beste keuze is.

Ik heb ook nooit gezegd dat het een PC vervangt, maar erg handig is het wel en je kan er best veel mee, behalve dan de zware bewerkingen, maar daar is een tablet ook niet voor bedoelt, het is een mobiel apparaat waarmee je overal de meest gebruikte dingen kunt doen.
        Lekker op de bank of in de tuin of onderweg je mail checken, iets opzoeken op Internet, chatten of hier een berichtje op het forum plaatsen
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Ik maak toch echt zelf wel uit wat ik met mijn muziek en DVD's doe, die muziek- en film industrie verdiend er al genoeg aan
          Daar ben je dus kompleet verkeerd ... het is jouw muziek niet en het zijn niet jouw films ... en je mag er dus absoluut niet mee doen wat je zelf wilt

Het feit dat je die 3000 liedjes gekocht hebt wil helemaal niet zeggen dat je die muziek eender waar mag afspelen hoor ... zo is de wet nu eenmaal ... en over die 15 films ... waar je de dvd's van gekocht hebt gaan we het al helemaal niet hebben zeker

Lekker op de bank of in de tuin of onderweg je mail checken, iets opzoeken op Internet, chatten of hier een berichtje op het forum plaatsen
          Dat is nu eens een waarheid als een koe ... en net voor dat gebruik is een tablet of een iPad nu eens ideaal geschikt ... en sinds kort kunnen we Belgacom TV ook nog zien op de iPad (zeer beperkt, maar de eerste stap is er hé)
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Daar ben je dus kompleet verkeerd ... het is jouw muziek niet en het zijn niet jouw films ... en je mag er dus absoluut niet mee doen wat je zelf wilt

Het feit dat je die 3000 liedjes gekocht hebt wil helemaal niet zeggen dat je die muziek eender waar mag afspelen hoor ... zo is de wet nu eenmaal ... en over die 15 films ... waar je de dvd's van gekocht hebt gaan we het al helemaal niet hebben zeker
            Zoals ik al schreef, die wet zal me een worst zijn, als ik die muziek en films heb gekocht dan zijn ze van mij en doe ik er mee wat ik wil zolang ik het maar niet kopieer en verkoop
            Cybershot Photo Website!

Comment

Zoals ik al schreef, die wet zal me een worst zijn, als ik die muziek en films heb gekocht dan zijn ze van mij en doe ik er mee wat ik wil zolang ik het maar niet kopieer en verkoop
              Je bent de slimste en staat boven de wet. Proficiat.

Kan je alles wat je op de iPhone reeds hebt gekocht ook gewoon op je iPad zetten? Of moet je bepaalde zaken nòg eens kopen? Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan mijn gps-software.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Kan je alles wat je op de iPhone reeds hebt gekocht ook gewoon op je iPad zetten? Of moet je bepaalde zaken nòg eens kopen? Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan mijn gps-software.
                Neen, niet alles, meeste programma's van de iphone werken wel op de iPad, zij het soms in een mindere resolutie, sommigen zijnvoor beiden bestemd en hoef je maar één keer te betalen, andere moet je soms dubbel betalen om zowel een iphone versie als een iPad versie te gebruiken.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als je reeds een iPhone hebt, is de 3G versie niet echt meer nodig, want dan kun je een prive wifi netwerk opzetten zodat je via je iPhone tethered op het Internet kunt.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Als je reeds een iPhone hebt, is de 3G versie niet echt meer nodig, want dan kun je een prive wifi netwerk opzetten zodat je via je iPhone tethered op het Internet kunt.
                    Toch niet met een Mobistar abonnement want die ondersteunen dat niet ( persoonlijke hotspot is niet zichtbaar bij mobistar, bij Proximus wel ) Of het zou ondertussen moeten veranderd zijn.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Je bent de slimste en staat boven de wet. Proficiat.

Ik zeg niet dat ik boven de wet sta, maar als ik iets heb gekocht, bepaal ik zelf wel wat ik er mee doe

In principe kun je alle Apps die je al op je iPhone hebt ook weer gratis op de iPad zetten, dus hoef je niet extra te betalen.
                      Alleen voor enkele Apps zijn er speciale iPad versies, dus als je dan niet de iPhone versie maar de speciale iPad versie wilt gebruiken moet je opnieuw betalen.

Mijn GPS App van de iPhone werkt ook prima op de iPad
                      Last edited by HereIsTom; 20 augustus 2011, 12:12.
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Voor mij was 32 gb een perfecte mix.
                        Alles wat er niet op kan stream ik naar iPad.

Off topic:
                        Had ervoor gekozen om geen 3G te kopen omdat microsim voor mijn geen mogelijkheid was/is. Had al mobiel data abo hierdoor heb ik op eBay 3G huawei router aangeschaft en daarin sim gestoken. Dankzij deze mobiele wifi heb ik op mijn apparaten wifi en kan ik router dicht bij het raam leggen voor optimale ontvangst terwijl ik overal binnenshuis kan surfen.
                        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Toch niet met een Mobistar abonnement want die ondersteunen dat niet ( persoonlijke hotspot is niet zichtbaar bij mobistar, bij Proximus wel ) Of het zou ondertussen moeten veranderd zijn.
                          Ah, mijn iPhone staat inderdaad op Proximus.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Ah, mijn iPhone staat inderdaad op Proximus.
                            Spijtig, ik hoopte echt dat IK iets verkeerd deed en dat het daarom niet werkte . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                              Voor mij was 32 gb een perfecte mix.
                              Alles wat er niet op kan stream ik naar iPad.

Off topic:
                              Had ervoor gekozen om geen 3G te kopen omdat microsim voor mijn geen mogelijkheid was/is. Had al mobiel data abo hierdoor heb ik op eBay 3G huawei router aangeschaft en daarin sim gestoken. Dankzij deze mobiele wifi heb ik op mijn apparaten wifi en kan ik router dicht bij het raam leggen voor optimale ontvangst terwijl ik overal binnenshuis kan surfen.
                              Zit je thuis dan op 3G te werken, da's ook zonde
                              En je kan ook vaak een duosim krijgen die je dan ook in de iPad kan gebruiken.
                              Cybershot Photo Website!

Comment

Hotspot op iPhone: dit werkt ook op een android toestel. Er zijn apps die van je Android phone een wifi hotspot maken. Je beschermt je hotspot netjes met een paswoord en verbindt je laptop of iPad met deze hotspot. Stel dat je budget 700 euro is, dan zou je dus kunnen gaan voor de 64Gb versie, zonder 3G als je een Android smartphone of iPhone hebt.

Comment

Working...
                                X