Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

    Graag wat info over de verschillen in praktijk voor deze verschillende "zwaartes".

    Kan een 16GB mee in het gewone gebruik of zijn er bepaalde dingen die niet/moeizaam/traag gaan ?

    Dank !
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

  • #2
    Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

    Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
    Graag wat info over de verschillen in praktijk voor deze verschillende "zwaartes".

    Kan een 16GB mee in het gewone gebruik of zijn er bepaalde dingen die niet/moeizaam/traag gaan ?

    Dank !
    Opslagruimte =/= werkgeheugen
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

    Comment


    • #3
      Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

      Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
      Graag wat info over de verschillen in praktijk voor deze verschillende "zwaartes".

      Kan een 16GB mee in het gewone gebruik of zijn er bepaalde dingen die niet/moeizaam/traag gaan ?

      Dank !
      Snelheid is dezelfde voor alledrie (ipad is niet trager met veel dat erop)
      Voor de rest zelf beslissen, wil je veel opslagcapaciteit, foto's, programma's, films...
      16Gb is wel krap, want je applicaties gaan ook al wat in beslag nemen.

      Comment


      • #4
        Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

        Foto's vind ik niet echt een probleem op 16gb Ipad, maar eens je met films begint zou je toch beter een groter geheugen nemen, nu hou ik een drietal films op mijn Ipad, eens gezien worden ze vervangen door andere ... werkt prima voor mij.

        Nu als je op vakantie gaat en je wilt je dvd collectie digitaal meenemen ga je er zelfs met de 64gb versie niet komen vrees ik.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          (…) Nu als je op vakantie gaat en je wilt je dvd collectie digitaal meenemen ga je er zelfs met de 64gb versie niet komen vrees ik.
          Dan spreken we nog niet over muziek…
          Neem ongetwijfeld een 64gb.

          Comment


          • #6
            Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

            Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
            Dan spreken we nog niet over muziek…
            Neem ongetwijfeld een 64gb.
            Muziekbestanden zijn toch veeeeeeeeel kleiner?
            Ik denk dat je met 32Gb al heel wat kan.
            Ik zou WEL voor een 3G model gaan.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

              Inderdaad maakt het voor de snelheid niet uit of je een 16/32/64GB neemt.
              De 16GB is in de meeste gevallen te krap, nadeel is dat je de opslagruimte later niet kan uitbreiden, dus ik ken al veel mensen die spijt hebben een 16GB te hebben gekocht.

              Zelf heb ik een 64GB en die zit al steeds vol

              Dus advies, koop een 64GB 3G iPad 2, 3G is voor als je overal waar geen WiFi is op Internet wil en het grote voordeel van de 3G versie is ook dat er GPS in zit
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

              Comment


              • #8
                Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

                Muziek 12,23 GB (1810 nrs)
                Films 15,66 GB (15 Films)
                Foto's 16,1 GB
                Apps 12,40 GB
                Totaal 56,39 BG

                Comment


                • #9
                  Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

                  Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                  Muziek 12,23 GB (1810 nrs)
                  Films 15,66 GB (15 Films)
                  Foto's 16,1 GB
                  Apps 12,40 GB
                  Totaal 56,39 BG
                  Ok, dat zijn indrukwekkende cijfers, maar heb je nu echt 1810 liedjes nodig op je iPad, or 16Gb foto's ?

                  Ik heb 109 songs op mijn iPad staan, dat is 7.2 uur muziek en neemt nog geen 800mb in beslag ... ik heb mijn portfolio ook op mijn ipad staan ... en dat zijn welgeteld 48 beelden die ik in 2048x1536 opgeladen heb zodat ik kan inzoomen en details laten zien ... een portfolio met honderden foto's werkt niet ... de klant is na pakweg 20 foto's al overtuigd of hij je werk goed vind of niet.

                  Ik heb ook een heel deel pdf's van boeken en stripverhalen op mijn 'padje' staan ... en dan nog een deel 'voor mij nuttige' apps en zoals al aangegeven een drietal films die ik regelmatig laat roteren ... van mijn 16gb heb ik nog steeds zo'n 4gb vrij.

                  Ik gebruik de ipad niet als opslagmedium hé, maar als tool ... ik heb op mijn bureau TB's genoeg staan, ik wil die niet meenemen onderweg, dan zou ik een laptop gebruiken, de ipad is nu net zo handig omdat ie zo klein is, maar ik kan begrijpen dat een 32gb G3 geen slecht idee is, maar om nu bijna het dubbele van de prijs neer te tellen voor een 64gb G3 tegenover een 16gb wifi versie ... dat zag ik niet zitten.

                  Ik vind trouwens de 120 Euro extra om G3 te hebben echt wel overdreven als ik eerlijk mag zijn, ok je krijgt ook nog de gps erbij, maar toch vind ik het duur ... en de prijs die ik voor de iPad 16gb betaalde net voor de iPad 2 uitkwam kon ik niet aan mij laten voorbij gaan ...
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

                    Ik heb een 32 gb versie, maar gebruik hem eigenlijk juist voor te surfen, af en toe staat er eens wat muziek op of een filmpje, maar meestal zijn de losse bestanden gewoon pdf's of wat foto's. Achteraf bekeken had ik beter een 16 gb 3G model gekocht want het gebrek aan wifi op sommige plaatsen weegt zwaarder door dan de overschot aan geheugen)
                    (dus als er mensen zijn die een ruil zien zitten )
                    Fuji X-E1 - 18-55mm
                    facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Ok, dat zijn indrukwekkende cijfers, maar heb je nu echt 1810 liedjes nodig op je iPad, or 16Gb foto's ?

                      Ik heb 109 songs op mijn iPad staan, dat is 7.2 uur muziek en neemt nog geen 800mb in beslag ... ik heb mijn portfolio ook op mijn ipad staan ... en dat zijn welgeteld 48 beelden die ik in 2048x1536 opgeladen heb zodat ik kan inzoomen en details laten zien ... een portfolio met honderden foto's werkt niet ... de klant is na pakweg 20 foto's al overtuigd of hij je werk goed vind of niet.

                      Ik heb ook een heel deel pdf's van boeken en stripverhalen op mijn 'padje' staan ... en dan nog een deel 'voor mij nuttige' apps en zoals al aangegeven een drietal films die ik regelmatig laat roteren ... van mijn 16gb heb ik nog steeds zo'n 4gb vrij.

                      Ik gebruik de ipad niet als opslagmedium hé, maar als tool ... ik heb op mijn bureau TB's genoeg staan, ik wil die niet meenemen onderweg, dan zou ik een laptop gebruiken, de ipad is nu net zo handig omdat ie zo klein is, maar ik kan begrijpen dat een 32gb G3 geen slecht idee is, maar om nu bijna het dubbele van de prijs neer te tellen voor een 64gb G3 tegenover een 16gb wifi versie ... dat zag ik niet zitten.

                      Ik vind trouwens de 120 Euro extra om G3 te hebben echt wel overdreven als ik eerlijk mag zijn, ok je krijgt ook nog de gps erbij, maar toch vind ik het duur ... en de prijs die ik voor de iPad 16gb betaalde net voor de iPad 2 uitkwam kon ik niet aan mij laten voorbij gaan ...
                      Ja waarvoor heb je nu een iPad, ik heb er 3000 liedjes op staan, ik wil als ik ergens ben wel de juiste muziek bij me hebben, kan ik dan evt. ook streamen naar de stereo installatie.
                      Ook gebruik ik mijn iPad vaak als fotolijst, dus heb ik er ook al mijn mooiste foto's op staan, ook iets van ruim 15GB, die ik ook evt. weer kan streamen naar de TV.

                      En de 120 euro extra voor 3G had ik er graag voor over, GPS is erg handig en leuk voor vele dingen, maar ook gebruik ik 'm als navigatie in de auto en het is handig als er ergens geen WiFi is dat je dan toch op Internet kan, daarvoor heb ik dus een prepaid simkaartje

                      Als je inderdaad alleen maar simpel wilt surfen thuis, dan is 16GB zonder 3G genoeg, maar wel zonde dat je dan niet alle (leuke) mogelijkheden eruit kan halen
                      Last edited by HereIsTom; 19 augustus 2011, 01:23.
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

                      Comment


                      • #12
                        Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

                        Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                        Als je inderdaad alleen maar simpel wilt surfen thuis, dan is 16GB zonder 3G genoeg, maar wel zonde dat je dan niet alle (leuke) mogelijkheden eruit kan halen
                        Wat ben je er mee meer geld te spenderen aan iets dat je niet gebruikt maar toch koopt om het toch maar te hebben?
                        Je gaat toch geen geld geven aan iets dat je niet zal gebruiken?
                        Enfin, ieder zijn ding.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Wat ben je er mee meer geld te spenderen aan iets dat je niet gebruikt maar toch koopt om het toch maar te hebben?
                          Je gaat toch geen geld geven aan iets dat je niet zal gebruiken?
                          Enfin, ieder zijn ding.
                          Ik gebruik het wel hoor, de iPad zit aan mijn vingers vast gekleefd, alles wat ik hier heb geschreven heb ik op de iPad ingetypt
                          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                          Cybershot Photo Website!

                          Comment


                          • #14
                            Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

                            Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                            Ja waarvoor heb je nu een iPad, ik heb er 3000 liedjes op staan, ik wil als ik ergens ben wel de juiste muziek bij me hebben, kan ik dan evt. ook streamen naar de stereo installatie.
                            Ook gebruik ik mijn iPad vaak als fotolijst, dus heb ik er ook al mijn mooiste foto's op staan, ook iets van ruim 15GB, die ik ook evt. weer kan streamen naar de TV.

                            En de 120 euro extra voor 3G had ik er graag voor over, GPS is erg handig en leuk voor vele dingen, maar ook gebruik ik 'm als navigatie in de auto en het is handig als er ergens geen WiFi is dat je dan toch op Internet kan, daarvoor heb ik dus een prepaid simkaartje

                            Als je inderdaad alleen maar simpel wilt surfen thuis, dan is 16GB zonder 3G genoeg, maar wel zonde dat je dan niet alle (leuke) mogelijkheden eruit kan halen
                            Er is duidelijk een serieus verschil in gebruik van een iPad als ik dit allemaal lees

                            3000 liedjes, dat komt neer op pakweg 150 uur muziek, ik ben geen DJ dus heb ik dat helemaal niet nodig, in de auto heb ik een oude, 4gb ipod aangesloten die in het handschoenvakje steekt, véél kleiner, goedkoper (was 129 Euro enkele jaren geleden dacht ik terwijl ik voor een 6-disc CD wisselaar in optie meer dan 300 Euro zou moeten betalen) en doet perfect wat hij moet doen en ik kan hem toch helemaal besturen met de knoppen op mijn stuur

                            Films en muziek streamen naar mijn stereo thuis ... gaat rechtstreeks van mijn computer voor die paar keer per week dat ik het gebruik ... mijn server staat toch 24/7 aan.

                            Je hebt er 15gb aan mooiste foto's op staan ... dat is veel ... een jpg van 2400x1600 is pakweg 500Kb, een kleine schatting geeft dan 30 duizend foto's ? Beetje overdreven niet ... als je die in fotolijst mode telkens 5 seconden laat zien ben je bijna 42 uur aan het kijken

                            Een Ipad als GPS gebruiken ... heb een ingebouwde GPS in de wagen, dus die noodzaak heb ik ook niet, en als ik wandel heb ik een gps op mijn telefoon, dus daarvoor moet ik de iPad ook niet gebruiken, trouwens in Brussel over straat lopen met je Ipad in de hand lijkt me niet overal aan te raden

                            Tot op heden heb ik altijd wel ergens een WiFi hotspot kunnen vinden om op internet te gaan, ik had kunnen kiezen voor een 3G model, maar zoals aangegeven vond ik de extra kost van 120 Euro op een bedrag van nog geen 300 Euro een beetje te veel van het goede ... en ik gebruik hem echt niet alleen om thuis even op internet te gaan, hij wordt dagelijks enkele uren gebruikt ... als tool.

                            Nu iedereen gebruikt zijn apparatuur zoals hij zelf wilt, maar als ik nu zie dat een iPad 2 16gb op 479 komt terwijl een 64gb 3G model op 799 uitkomt vind ik nog altijd dat het geheugen en de 3G bij Apple belachelijk duur betaald dient te worden ... 100 Euro per 16gb en 120 Euro voor een G3 ... is dat het waard voor jou, des te beter, ik vond het niet verantwoord om voor dergelijke opties zoveel meer neer te tellen.

                            Let wel, ik geef geen kritiek hé, en ik ben zeker dat je tevreden bent over je investering, maar ik heb die extra items niet nodig ... is 3G in de toekomst een noodzaak voor mij dan koop ik wel een Ipad 2 met 3G, want dan ik het te verantwoorden als investering ... en hij wordt toch afgeschreven in de boekhouding.
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: ipad 2 : verschil tussen 16/32/64 GB

                              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              ... en hij wordt toch afgeschreven in de boekhouding.
                              U bedoelt ?

                              Comment

                              Working...
                              X