Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iets wat ons allemaal vroeg of laat wel eens overkomt ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iets wat ons allemaal vroeg of laat wel eens overkomt ....

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    ... Neen, ik denk dat ik voor een M705 ga. ...
    Goede keuze.
    De meegeleverde batterijtjes (2 x Duracell AA) hebben bij mij exact 10 maanden van intensief gebruik doorstaan.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Goede keuze.
      De meegeleverde batterijtjes (2 x Duracell AA) hebben bij mij exact 10 maanden van intensief gebruik doorstaan.

Supervermogen

Geen gedoe, hoge kosten en verspilling meer omdat u telkens nieuwe batterijen nodig
      hebt. U hebt tot drie jaar aan vermogen tot uw beschikking.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        ... Geen gedoe, hoge kosten en verspilling meer omdat u telkens nieuwe batterijen nodig
        Dat geldt voor "Theo modaal", zeker niet voor de Chit-Chat-worm.
        Ik schrijf uit ervaring. De beste computermuis die ik ooit in m'n hand gehad heb.

Even mijn fout rechtzetten: de aankoopdatum van m'n M705 was 16-10-2009; de batterijen gingen dus bijna 22 maanden mee.
        Last edited by Jos Vanhengel; 13 augustus 2011, 20:27.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

http://www.logitech.com/nl-nl/mice-p...e/devices/7108
          Supervermogen

Geen gedoe, hoge kosten en verspilling meer omdat u telkens nieuwe batterijen nodig
          Drie jaar kantoorgebruik, dat is maximum 8 uur per dag (als er echt de hele dag doorgewerkt wordt) en maar 5 dagen per week (daar moet je dan de verlofdagen nog aftrekken).

Jos Vanhengel zal meer uren per dag aan de computer zitten.

Ik ben in ieder geval heel tevreden over die M705, het is veruit de beste die ik ooit heb gebruikt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            ... Jos Vanhengel zal meer uren per dag aan de computer zitten ...
            Even een fout rechtgezet in reactie #33.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Dat is een heel groot verschil, dan zal voor heel wat computergebruikers die 3 jaar wel degelijk haalbaar zijn.

In de vorige muis moest ik om de twee maanden nieuwe batterijtjes steken.
              Accu's waren geen optie, want de muis begon al te haperen als de spanning van de batterijen rond de 1,3V zat.
              Nimh-accu's hebben een maximale spanning van zo'n 1,3V als ze uit de lader komen, maar die zakt vrij snel en blijft dan nagenoeg constant op 1,2V tot de accu's leeg zijn.
              Een verse alkalinebatterij heeft een spanning van 1,6V, en die zakt geleidelijk tijdens gebruik.
              Op 1,3V is die dan eigenlijk nog lang niet leeg, maar als de muis er niet meer mee wil werken moet je er toch nieuwe insteken...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Geen probleem Jos.
                Maar wat is er zo bijzonder aan die muis?
                En bijna 50 euro als adviesprijs is toch niet niks he.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Dat geldt voor "Theo modaal", zeker niet voor de Chit-Chat-worm.
                  Ik schrijf uit ervaring. De beste computermuis die ik ooit in m'n hand gehad heb.

Even mijn fout rechtzetten: de aankoopdatum van m'n M705 was 16-10-2009; de batterijen gingen dus bijna 22 maanden mee.
                  Allez, dan heb ik een goede keuze gemaakt !

En onderstaand device werkt via dezelfde dongle:

”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik gebruik nu die Logitech MX REvolution maar waar zit dan het grote verschil met de Logitech Performance Mouse MX? Op de achterkant van mijn MX Revolution Mouse staat ook Performance - Laser.
                    Ik heb de indruk dat alle knopjes net hetzelfde zijn bij beide muizen.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Ik gebruik nu die Logitech MX REvolution maar waar zit dan het grote verschil met de Logitech Performance Mouse MX? Op de achterkant van mijn MX Revolution Mouse staat ook Performance - Laser.
                      Nee de Performance Mouse MX is eigenlijk de opvolger van MX Revolution, de muis is vrijwel identiek, alleen er zit geen lader meer bij maar een draadje met oplader en de ontvanger is nu een Unifying-ontvanger die heel klein is en meerdere apparaten kan ontvangen zoals bijv. een keyboard.
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Bekijk ze eens naast elkaar:
                        - de MX heeft een linker vleugel
                        - de knop achter het wieltje bij de MX verschilt ook.
                        - de MX kan je opladen en heeft dus geen externe batterijen nodig.
                        - de MX heeft twee wieltjes

Waarschijnlijk een nieuwe jasje en een aanpassing in het design plus je hebt batterijen nodig, ook al gaan die 22 maanden mee volgens heavy-user Jos

In snelheid zie ik geen verschil als het op lasers aankomt.
                        Last edited by theokus; 13 augustus 2011, 22:38.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Waarschijnlijk een nieuwe jasje en een aanpassing in het design plus je hebt batterijen nodig, ook al gaan die 22 maanden mee volgens heavy-user Jos
                          Geen batterijen te vervangen hoor, die zitten in de muis zelf en worden zoals al aangegeven met een bijgeleverde USB lader telkens opnieuw opgeladen als dit nodig is.

Ik had ook de MX Revolution ... totaal versleten op een drietal jaar ... wou niet meer opladen, dan de nieuwe gekocht, en dat is nu de Performance MX ... beetje jammer dat ze het wieltje op de zijkant weggelaten hebben, ik gebruikte dat als zoom in PhotoShop.

Ik vind vooral die toetsen op de zijkant nuttig, ik heb die als 'back' en 'forward' ingesteld voor het browsen ... enorm handig om 'terug te keren' op een website zonder op backspace te moeten duwen of op het pijltje bovenaan.

Ieder zijn ding, maar ik heb liever Logitech muizen dan MicroSoft ... en om gewoon op internet te werken en huis tuin en keuken werken op de PC vind ik een trackball trouwens ideaal ... maar nutteloos om foto's te bewerken ... probeer maar eens te clonen met een trackball ... lachen hoor
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Geen batterijen te vervangen hoor, die zitten in de muis zelf en worden zoals al aangegeven met een bijgeleverde USB lader telkens opnieuw opgeladen als dit nodig is.

Ik had ook de MX Revolution ... totaal versleten op een drietal jaar ... wou niet meer opladen, dan de nieuwe gekocht, en dat is nu de Performance MX ... beetje jammer dat ze het wieltje op de zijkant weggelaten hebben, ik gebruikte dat als zoom in PhotoShop.

Ik vind vooral die toetsen op de zijkant nuttig, ik heb die als 'back' en 'forward' ingesteld voor het browsen ... enorm handig om 'terug te keren' op een website zonder op backspace te moeten duwen of op het pijltje bovenaan.

Ieder zijn ding, maar ik heb liever Logitech muizen dan MicroSoft ... en om gewoon op internet te werken en huis tuin en keuken werken op de PC vind ik een trackball trouwens ideaal ... maar nutteloos om foto's te bewerken ... probeer maar eens te clonen met een trackball ... lachen hoor
                            Tiens, ik lees dit:
                            Batterijlevensduur van drie jaar

Met de batterijlevensduur van drie jaar bespaart u tijd en geld en spaart u bovendien het milieu,
                            doordat batterijen vrijwel nooit meer vervangen hoeven te worden. Een statuslampje waarschuwt u wanneer uw batterij bijna leeg is.*

Dus ik begrijp niet goed wat daar dan zo speicaal aan is
                            In die MX zit toch ook een oplaadbare batterij in maar ja die moet je wel meerdere keren opladen.
                            Een periode van 22 maanden ZONDER opladen zit daar niet in neen

En hoe wordt jouw toetsenbord aangestuurd? Ook draadloos?
                            En heb je daar ook een ding voor nodig die bijv. via een usb-poort met de pc werkt?
                            Last edited by theokus; 13 augustus 2011, 23:27.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Haha.. ja voor precisie moet je geen trackball hebben, maar voor de rest is het wel fijn.
                              Ik heb ook al vele muizen gehad, maar kom toch steeds weer terug bij Logitech, beter is er gewoon niet

De Performance MX kan ik ook gewoon via het stopcontact opladen, dan is hij nog veel sneller weer vol
                              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                              Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                                Haha.. ja voor precisie moet je geen trackball hebben, maar voor de rest is het wel fijn.
                                Ik heb ook al vele muizen gehad, maar kom toch steeds weer terug bij Logitech, beter is er gewoon niet

De Performance MX kan ik ook gewoon via het stopcontact opladen, dan is hij nog veel sneller weer vol
                                En hoelang kan onze Tom die muis dan gebruiken na één oplaadbeurt?
                                (nog steeds de M705)
                                En heb je dan ook een compatibel toetsenbord?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X