Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iberia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iberia

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    www.vueling.com/nl
    Vliegen vanuit Brussel rechtstreeks naar Barcelona en Valencia.
    Met hebben al gevlogen met Vueling. Perfecte service gehad. Ten andere die werken samen met Iberia. Iberia heeft ons gemeld dat onze terugvlucht van Alicante naar Madrid met Vueling zal zijn.
    Het probleem is dat er op Alicante vanuit België geen rechtstreekse lijnvluchten zijn.
    Een paar jaar geleden zijn wij op Valencia geland met Vueling voor ons verblijf in de streek van Alicante. 140km autostrade tot aan ons hotel is nu niet zo erg ware het niet dat de aankomst op Valencia momenteel niet meer zo interessant is.
    Last edited by enero; 12 augustus 2011, 22:32.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Me even verklaren (en verklaar me dan maar een egoïst).
      Hoe zuidelijker men gaat hoe losser men omgaat met hun kinderen. Kleine kinderen die continue tegen de zetel voor hun zitten te stampen, rondlopen in de (smalle) gangen van de vliegtuigen.
      Dan ook nog eens enkele maanden oude baby's die door hun ouders meegesleept worden op hun verlof en daarmee dan een krijsende/huilende 108dB producerende baby de nacht van andere passagiers verpesten. Dit omdat de nieuwbakken ouders hun jaarlijkse exotische verlof niet wil opgeven.
      Na jaren Spanje en contacten met de Spanjaarden stellen wij vast dat hun gezinnetje veel belangrijker is dan dat is voor de Belgen. Gans de familie van grootouders tot kleinkinderen gaan dikwijls samen op stap en het kan inderdaad gebeuren dat de kinderen nogal eens luidruchtig zijn. Maar dat is eigen aan de Spanjaard. Dit neemt niet weg dat ouders soms wel een beetje teveel hun kinderen de vrije loop laten zodat vreemden er soms wel wat last van hebben. Maar goed, op vakantie kan men wel wat meer verdragen, kinderen moeten ook hun ding kunnen doen. Verder vraag ik mij soms wel eens af of ouders er goed aan doen met te jonge baby's uren in een vliegtuig te vertoeven. Dit brengt inderdaad af en toe wel gehuil met zich mee.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik vlieg beroepshalve gemiddeld per jaar 30 keer met Iberia naar Spanje, Zuid- en Centraal Amerika. Mijn vluchten worden dikwijls slechts enkele uren voor vertrek geboekt en zijn dan aan full fare tarief. Iberia is dan nog altijd de goedkoopste. Dikwijls de halve prijs van Lufthansa, KLM en Air France. Nadeel is de beperkte beenruimte op lange vluchten in economy.Zeer weinig vertragingen meegemaakt.
        Tijdens de vulkaanuitbarsting verleden jaar, kon ik niet meer vertrekken vanuit Madrid. Met de bus naar een hotel gebracht en 's morgens terug met een taxi opgehaald allemaal op rekening van Iberia.
        Bagage nog nooit kwijtgespeeld met Iberia. Enkel eens 2 dagen te laat afgeleverd in het hotel op Tenerife. Bagage werd gebracht net toen ik in de taxi stapte richting luchthaven voor de retourvlucht. Was met een aansluiting Iberia-Spanair misgelopen.
        Nog nooit onvriendelijk boordpersoneel meegemaakt met Iberia, maar dat is misschien omdat ik Spaans spreek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Met hebben al gevlogen met Vueling. Perfecte service gehad. Ten andere die werken samen met Iberia. Iberia heeft ons gemeld dat onze terugvlucht van Alicante naar Madrid met Vueling zal zijn.
          Het probleem is dat er op Alicante vanuit België geen rechtstreekse lijnvluchten zijn.Een paar jaar geleden zijn wij op Valencia geland met Vueling voor ons verblijf in de streek van Alicante. 140km autostrade tot aan ons hotel is nu niet zo erg ware het niet dat de aankomst op Valencia momenteel niet meer zo interessant is.
          Voor mij nooit meer Vueling. Is nog erger met vertagingen dan Ryanair.
          Met Jetair kan je rechtstreeks vanuit Brussel, Oostende, Charleroi of Luik naar Alicante vliegen.
          Wij vliegen voor het kerstverlof met Jetair op 20 december vanuit Charleroi naar Murcia voor 30€. Terugkomen op 10 januari voor 40€.
          Tot vorige winter vlogen we met Transavia vanuit Eindhoven naar Alicante en moesten dan nog 80 km met de huurauto rijden.
          Vanaf deze zomer vliegen we met Jetair rechtstreeks naar Murcia, en dan moeten we nog maar 30 km rijden.
          Last edited by notex; 12 augustus 2011, 23:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Ik vlieg beroepshalve gemiddeld per jaar 30 keer met Iberia naar Spanje, Zuid- en Centraal Amerika. Mijn vluchten worden dikwijls slechts enkele uren voor vertrek geboekt en zijn dan aan full fare tarief. Iberia is dan nog altijd de goedkoopste. Dikwijls de halve prijs van Lufthansa, KLM en Air France. Nadeel is de beperkte beenruimte op lange vluchten in economy.Zeer weinig vertragingen meegemaakt.
            Tijdens de vulkaanuitbarsting verleden jaar, kon ik niet meer vertrekken vanuit Madrid. Met de bus naar een hotel gebracht en 's morgens terug met een taxi opgehaald allemaal op rekening van Iberia.
            Bagage nog nooit kwijtgespeeld met Iberia. Enkel eens 2 dagen te laat afgeleverd in het hotel op Tenerife. Bagage werd gebracht net toen ik in de taxi stapte richting luchthaven voor de retourvlucht. Was met een aansluiting Iberia-Spanair misgelopen.
            Nog nooit onvriendelijk boordpersoneel meegemaakt met Iberia, maar dat is misschien omdat ik Spaans spreek.
            Spaans helpt zeker
            Voor de lol: zoek eens een lijnvlucht naar Tenerife.
            En vanaf Zaventem.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Na jaren Spanje en contacten met de Spanjaarden stellen wij vast dat hun gezinnetje veel belangrijker is dan dat is voor de Belgen. Gans de familie van grootouders tot kleinkinderen gaan dikwijls samen op stap en het kan inderdaad gebeuren dat de kinderen nogal eens luidruchtig zijn. Maar dat is eigen aan de Spanjaard. Dit neemt niet weg dat ouders soms wel een beetje teveel hun kinderen de vrije loop laten zodat vreemden er soms wel wat last van hebben. Maar goed, op vakantie kan men wel wat meer verdragen, kinderen moeten ook hun ding kunnen doen. Verder vraag ik mij soms wel eens af of ouders er goed aan doen met te jonge baby's uren in een vliegtuig te vertoeven. Dit brengt inderdaad af en toe wel gehuil met zich mee.
              Klopt perfect en dikwijls gezien met eigen ogen in het hotel (Tenerife).
              Het is aangeboren, traditie, ik weet het niet maar die kinderen leren wel nog
              respect hebben voor alles en iedereen.
              Die vrije loop heb ik binnenshuis nooit gezien wel op 't strand of andere geschikte plaatsen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Me even verklaren (en verklaar me dan maar een egoïst).
                Hoe zuidelijker men gaat hoe losser men omgaat met hun kinderen. Kleine kinderen die continue tegen de zetel voor hun zitten te stampen, rondlopen in de (smalle) gangen van de vliegtuigen.
                Dan ook nog eens enkele maanden oude baby's die door hun ouders meegesleept worden op hun verlof en daarmee dan een krijsende/huilende 108dB producerende baby de nacht van andere passagiers verpesten. Dit omdat de nieuwbakken ouders hun jaarlijkse exotische verlof niet wil opgeven.
                Waarschijnlijk heb jij geen kinderen of kleinkinderen. Met jouw ingesteldheid kan je er beter nooit krijgen.
                Mijn kleindochter is 19 maand oud en vliegt binnen 2 weken voor de zesde maal naar Spanje. 1 keer heeft ze inderdaad gehuild toen ze last had van haar tanden.
                Maar volwassenen moet je ook niet onderschatten. Recent kwam ik van de USA terug en 3 rijen voor mij zat een Vlaamse zakenman met zijn secretaresse. Die spraken tijdens de nachtvlucht onderling zo luid dat ik alles kon verstaan. Na een half uur ben ik rechtgestaan en heb hen verzocht om zachter te praten. Mijn vervelendste vlucht aller tijden was vanuit Sint Maarten. 150 volwassenen Nederlanders die een hele nacht zaten te zingen en naar mekaar zaten te roepen over hun avonturen op Sint Maarten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Spaans helpt zeker
                  Voor de lol: zoek eens een lijnvlucht naar Tenerife.
                  En vanaf Zaventem.

Volgende week 54€ vanaf Zaventem rechtstreeks naar Tenerife .
                  nog 7 plaatsen beschikbaar

Comment

Iberia=miseria

Comment

Voor mij nooit meer Vueling. Is nog erger met vertagingen dan Ryanair.
                      Met Jetair kan je rechtstreeks vanuit Brussel, Oostende, Charleroi of Luik naar Alicante vliegen.
                      Wij vliegen voor het kerstverlof met Jetair op 20 december vanuit Charleroi naar Murcia voor 30€. Terugkomen op 10 januari voor 40€.
                      Tot vorige winter vlogen we met Transavia vanuit Eindhoven naar Alicante en moesten dan nog 80 km met de huurauto rijden.
                      Vanaf deze zomer vliegen we met Jetair rechtstreeks naar Murcia, en dan moeten we nog maar 30 km rijden.
                      Ja, met Sh*tair hebben wij nog niks dan problemen gekend. Zo zie je maar. Thomas Cook stukken beter, maar die combineren hun vluchten naar Alicante met die van Malaga. Problemen dus met de seats. Heenvlucht : passagiers stappen af in Alicante en anderen die terugkeren naar huis stappen erop en vliegen mee naar Malaga om daar dan nog een lading te gaan ophalen. Meestal is de terugvlucht een nachtelijke bedoening met onnodige omleiding. Maar ja, de bezetting om de twee bestemmingen afzonderlijk aan te doen zal niet voldoende zijn.
                      Vandaar dat wij overgestapt zijn naar een lijnvlucht. Het verschil tussen een charter van bvb. Thomas Cook en een lijnvlucht van Iberia is amper 27€.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wikon Bekijk bericht
                        Iberia=miseria
                        Kom op en vertel nader over zelfmeegemaakte miseria bij Iberia aub. Ik ben altijd benieuwd.

Comment

Waarschijnlijk heb jij geen kinderen of kleinkinderen. Met jouw ingesteldheid kan je er beter nooit krijgen.
                          Mijn kleindochter is 19 maand oud en vliegt binnen 2 weken voor de zesde maal naar Spanje. 1 keer heeft ze inderdaad gehuild toen ze last had van haar tanden.
                          Maar volwassenen moet je ook niet onderschatten. Recent kwam ik van de USA terug en 3 rijen voor mij zat een Vlaamse zakenman met zijn secretaresse. Die spraken tijdens de nachtvlucht onderling zo luid dat ik alles kon verstaan. Na een half uur ben ik rechtgestaan en heb hen verzocht om zachter te praten. Mijn vervelendste vlucht aller tijden was vanuit Sint Maarten. 150 volwassenen Nederlanders die een hele nacht zaten te zingen en naar mekaar zaten te roepen over hun avonturen op Sint Maarten.
                          Klopt, geen kinderen en dus ook geen kleinkinderen en ja, een heel bewuste keuze die ik gemaakt heb jaren geleden . En inderdaad, volwassen moet je idd ook niet onderschatten. Vluchten met Ryanair of Easyjet is echt geen lolletje. Krappe beenruimte, geen zetelreservatie en een Engels publiek die "apart" is .
                          Of zoals die keer toen ik naar Abudja vloog met KLM en er een kleine 20 verklede en geschminkte clowns op de vlieger zaten en het niet konden laten om overal "even gezellig" te willen doen willens nillens de andere passagiers.

Comment

Iberia? Nee, dank u .
                            ik ben 1x met Iberia intercontinentaal gevlogen en nooit meer. De service is barslecht, eten smaakt naar ... niks,Iberia intercontinentaal: nee
                            Een van mijn aangenaamste vluchten ooit, was van Guayaquil (Ecuador) naar Madrid in first class met Iberia.
                            Ik had seat n°2 . Seat n°1 was een aparte cabine met een dubbel bed.
                            Ik zat nog niet neer of ze stonden er al met Champagne (ja Franse en geen cava).
                            Ik moest wel lachen toen ik een porto vroeg als aperitief. De purser was schijnbaar beledigd en wilde mij persé van hun sherry laten proeven.
                            Het lekkere eten werd opgediend zoals in een echt restaurant. (ober met witte handdoek over de onderarm enz.)

Maar welke maatschappij heeft nog aangename intercontinentale vluchten in economy ?
                            SAL of Lufthansa met 10cm meer beenruimte dan Iberia en in elke rugleuning een scherm en keuze uit vele films ?
                            Ik moet altijd zo snel mogelijk op mijn bestemming geraken. De boeking gebeurt soms slechts 2 uur voor vertrek. Regelmatig zijn er dan nog enkel nog business seats beschikbaar. Dat is dan weeral flink meegenomen.

Comment

Voor onze reis naar Peru moesten we in Madrid overstappen, dit begon al met 2 uur vertraging en een paar keer dat ze de gate veranderde,zo hadden wat beweging, eenmaal op vliegtuig ging er nogmaals 2 uur voorbij en moesten we terug uitstappen.Waarom?? geen uitleg! Na 3 a 4 uur terug inschepen ( we waren met ze'n vieren) werden we verdeeld over vier verschillende plaatsen, op de vraag of we dan toch tenminste naast onze echtgenotes mochten zitten werden gewoon afgeblaft, en de rest van de service was ook ver beneden alle peil. In het terugkomen was ook vertraging en waren onze verbinding kwijt en konden we weer wachten. Voila voor mij geen miseria meer.
                              Last edited by Wikon; 13 augustus 2011, 01:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wikon Bekijk bericht
                                Voor onze reis naar Peru moesten we in Madrid overstappen, dit begon al met 2 uur vertraging en een paar keer dat ze de gate veranderde,zo hadden wat beweging, eenmaal op vliegtuig ging er nogmaals 2 uur voorbij en moesten we terug uitstappen.Waarom?? geen uitleg! Na 3 a 4 uur terug inschepen ( we waren met ze'n vieren) werden we verdeeld over vier verschillende plaatsen, op de vraag of we dan toch tenminste naast onze echtgenotes mochten zitten werden gewoon afgeblaft, en de rest van de service was ook ver beneden alle peil. In het terugkomen was ook vertraging en waren onze verbinding kwijt en konden we weer wachten. Voila voor mij geen miseria meer.
                                In Zaventem hebben jullie waarschijnlijk al de boardingtickets gekregen voor Madrid. Zaten jullie volgens die tickets bij elkaar ? Daar moet je steeds op letten bij de eerste check-in.
                                Je moet je niet laten afblaffen. Gewoon beleefd terug blaffen.
                                Onlangs moest ik met een collega naar Oslo met KLM in economy. Collega checked in en krijgt zijn boardingpas. Ik kom een half uur later op Schiphol aan en kan niet meer meevliegen wegens overbooking. Na 2 minuten krijg ik het voor mekaar dat ik een gratis upgrade krijg naar business en toch kan meevliegen. Bovendien heeft men de boardingpas van mijn collega ook gratis omgeruild naar business omdat wij moesten samenzitten voor een briefing. De 5 andere passagiers die hun muil niet durfden opentrekken hebben 6 uur op de volgende vlucht kunnen wachten terwijl er in business nog zeker 8 plaatsen vrij waren.

Comment

Working...
                                X