Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iberia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iberia

Binnenkort vertrekken wij met verlof naar Spanje. We hebben besloten dit te doen met een lijnvlucht. Nadeel, nogal wat bestemmingen in Spanje zijn met lijnvluchten niet rechtstreeks te bereiken en heb je dus een tussenlanding. Dat heeft zo zijn nadelen, niet altijd voor wat betreft de tijd dat je onderweg bent, maar misschien in verband met de transfers van de bagage.
    Mijn zoon had onlangs serieuze pech ook tgv de tussenlandingen op zijn reis naar Santiago de Compostella. Bij het heengaan was zijn bagage in Madrid achtergebleven en bij de terugreis zou zijn vlucht tgv een vertraging te laat in Madrid aankomen met als gevolg geen plaats op latere vliegtuigen van Madrid naar Brussel. Na zeer lang aandringen is hij dan op kosten van Iberia naar Vigo gebracht waar er wel een vlucht was die hem op tijd naar Brussel kon brengen.
    Zijn er hier nog mensen die met Iberia slechte ervaringen hebben meegemaakt? Wij zijn alvast al zinnens in onze handbagage één en ander te voorzien om de eerste nacht/dag door te brengen in ons hotel.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Iberia

Slechte ervaringen met Iberia? Kom nou, in mijn ervaring is slecht daar gewoon de standaard. Een perfecte Iberiavlucht is er één waar je geen noemenswaardig probleem hebt, maar helaas heb ik dat nog niet meegemaakt.

Een stukje uit een reisverslag van vorig jaar:

<quote>

De vlucht met British Airways verliep zoals er van werd verwacht (prima), helaas werden onze verwachtingen ook ingelost op de terugvlucht met Iberia. Hoewel er deze keer niets fundamenteels mis ging (geen dubbele zetelboekingen of landen met de eetplateau’s voor je neus), was de service nog steeds bijzonder ondermaats. De Engelstalige kranten werden uitgedeeld door een hostess die het wereldrecord vliegtuiggangspurten wilde verbeteren (yep, gemist dus), slechts één van onze ‘special meals’ bereikte in eerste instantie haar doel (de andere werd resoluut bij een niets vermoedende passagier neergepoot), bij de uitdeling van de drankjes werden we compleet genegeerd omdat we al een plateau hadden, toen ik mijn buurvrouw wilde laten passeren werd ik ondersteboven gelopen door de achterwaards terugstormende afruimbrigade en minder dan 2 uur in de vlucht heb ik de eerste berisping van een medepassagier genoteerd (omdat hij het durfde nog een wijntje bij te bestellen).
    Doordat onze vlucht vanuit Johannesburg door hevige regens vertraging opliep, mistten wij samen met meer dan 100 andere reizigers onze connecterende vlucht in Madrid, ondanks het feit dat we de laatste passagiers nog zagen instappen toen we aan de gate arriveerden. Gate closed, allelujah Iberia!!
    </unquote>

We werden uiteindelijk op een latere vlucht gezet maar moesten wel met 100 passagiers aanschuiven aan 2 counters waar dit geregeld kon worden (na een intercontinentale vlucht 2 uur aanschuiven is geen pretje). Een andere anekdote is een passagier die een fikse uitbrander kreeg omdat hij het gedurft had om op het attendance-knopje te drukken. En nee, hij heeft niet gekregen wat ie wou vragen.

Enfin, niets dan goeds dus. Helaas ben je er voor sommige bestemmingen op aangewezen en soms heb je het zelfs niet in de hand (zoals bij ons waar de terugvlucht van een BA-vlucht door Iberia werd verzorgd).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Zijn er hier nog mensen die met Iberia slechte ervaringen hebben meegemaakt? Wij zijn alvast al zinnens in onze handbagage één en ander te voorzien om de eerste nacht/dag door te brengen in ons hotel.
      Ik heb een collega die al enkele keren Iberia gevlogen heeft (via Madrid naar Zuid Amerika) en is daar niet over te spreken. Het ging vooral over onvriendelijkheid van het personeel aan boord.

Wat betreft stiptheid, geen idee.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Onvriendelijkheid van het personeel, daar heb ik ook al van geweten ...Iberia is een maatschappij waar ik zelf nooit meer bij zou boeken.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Op de lange afstandsvluchten heb je wel een camera op 't uiteinde van de vleugel zodat je mooie skybeelden hebt onderweg.

Voor de rest probeer ik altijd via een andere maatschappij te vliegen. Let wel voor de 'operated by Iberia' = Iberiavlucht al koop je bij een andere maatschappij
          EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
          www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

1x Iberia en gelijk voor uren vast in Madrid. Als ik ze kan vermijden doe ik dat zeker.

(uiteindelijk naar een andere luchthaven gevlogen omdat tegen de tijd dat we konden opstijgen de kleine spaanse luchthaven dicht was, ze hebben toen wel de taxi betaald naar de eindbestemming)

Eigenlijk zijn de meeste Europese maatschappijen niet veel soeps met enkele uitzonderingen. Vlieg veel liever met Aeroflot (RUS) dan met Alitalia/Iberia/SAS was ook ronduit slecht. Ryanair of Easyjet kom ik ook niet meer in.
            Air Baltic is wél redelijk goed.

Comment

Mijn vrouw en ik zijn wel niet moeilijk. Het gaat hier om korte vluchten. Voor mij is een vliegtuig op die afstand niet meer dan een veredelde bus met vleugels. Als wij al deftig aankomen met liefst bagage erbij en wat stiptheid zijn wij al tevreden. Eten hoeven wij niet want dat trekt in Economy Class meestal toch op niks. En te drinken kan je toch altijd krijgen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Mijn vrouw en ik zijn wel niet moeilijk. Het gaat hier om korte vluchten. Voor mij is een vliegtuig op die afstand niet meer dan een veredelde bus met vleugels. Als wij al deftig aankomen met liefst bagage erbij en wat stiptheid zijn wij al tevreden. Eten hoeven wij niet want dat trekt in Economy Class meestal toch op niks. En te drinken kan je toch altijd krijgen.
                Als er problemen zijn met de bagage ligt dit meestal niet aan de operator maar aan de bagageafhandelaar. Heathrow is daar het beste voorbeeld van, ongeacht de maatschappij heb je altijd problemen met je transit.
                EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Mijn langste vlucht > 4 uren Pol.
                  Nooit last gehad.
                  (Turkish Airlines, Air Europa, Caledonian Airways (bestaat niet meer) één Iberia enkele reis)
                  Eenmaal 1ste klasse gevlogen met BA van Gatwick naar Brussel: kregen het eten en drank niet op
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Al verschillende keren gevlogen met Iberia (professioneel), nooit problemen of last gehad. Personeel is gewoon niet overdreven vriendelijk, hetzelfde als in de gemiddelde winkel in Vlaanderen.
                    Al een paar keer vertraging gehad, maar dat heb je bij andere maatschappijen ook.

Comment

Iberia? Nee, dank u .
                      Voor de korte vluchten (Brussel naar Madrid, Barcelona, Sevilla, ...) trek ik mij de service niet zo veel aan maar ik ben 1x met Iberia intercontinentaal gevlogen en nooit meer. De service is barslecht, eten smaakt naar ... niks, vol bleitende kinderen (waarom gaan mensen met baby's op verlof????) en ga maar verder.
                      Iberia van en naar Spanje: ja
                      Iberia intercontinentaal: nee

Comment

Vliegen vanuit Brussel rechtstreeks naar Barcelona en Valencia.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          vol bleitende kinderen (waarom gaan mensen met baby's op verlof????)
                          LOL, zeg, ik kan het niet laten, want volledig OffT, maar wat voor opmerking is medat nu?

OT: heb nog nooit met Iberia gevlogen, vlieg tout court niet, maar Pol, ik hoop dat je toch een aangename vlucht hebt...
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            LOL, zeg, ik kan het niet laten, want volledig OffT, maar wat voor opmerking is medat nu?

OT: heb nog nooit met Iberia gevlogen, vlieg tout court niet, maar Pol, ik hoop dat je toch een aangename vlucht hebt...
                            Me even verklaren (en verklaar me dan maar een egoïst).
                            Hoe zuidelijker men gaat hoe losser men omgaat met hun kinderen. Kleine kinderen die continue tegen de zetel voor hun zitten te stampen, rondlopen in de (smalle) gangen van de vliegtuigen.
                            Dan ook nog eens enkele maanden oude baby's die door hun ouders meegesleept worden op hun verlof en daarmee dan een krijsende/huilende 108dB producerende baby de nacht van andere passagiers verpesten. Dit omdat de nieuwbakken ouders hun jaarlijkse exotische verlof niet wil opgeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Me even verklaren (en verklaar me dan maar een egoïst).
                              Hoe zuidelijker men gaat hoe losser men omgaat met hun kinderen. Kleine kinderen die continue tegen de zetel voor hun zitten te stampen, rondlopen in de (smalle) gangen van de vliegtuigen.
                              Dan ook nog eens enkele maanden oude baby's die door hun ouders meegesleept worden op hun verlof en daarmee dan een krijsende/huilende 108dB producerende baby de nacht van andere passagiers verpesten. Dit omdat de nieuwbakken ouders hun jaarlijkse exotische verlof niet wil opgeven.
                              [lol modus on]Och zeg, gij zijt een egoist [lol modus off]. Ik vond je opmerking alleen wat kort door de bocht...

Ik heb het nog nooit meegemaakt aangezien ik niet vlieg, maar ja, babies, niet te programmeren natuurlijk. Fin, voor iedereen hopelijk niet te veel krijsende babies onderweg en niet te veel snurkende buren
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                              X