Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IWEB en FTP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IWEB en FTP

    Hoi,

    Is het mogelijk mbv Iweb een website te overschrijven die reeds op de server staat?

    Ik heb voor een mijn sportclub een nieuwe website gemaakt, nu moet onze oude eraf maar dit lukt niet. Ik kan precies geen andere website erover schrijven want dan krijg ik steeds 404 foutmelding


    Mvg, nathan
    Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
    en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

  • #2
    Re: IWEB en FTP

    En kun je de oude website niet verwijderen dmv FTP?
    Ik gebruik (zelden) het gratis FTP pakket RBrowser op mijn Mac, maar daarmee kan ik toch op mijn skynet webspace bestanden evengoed verwijderen als bijplaatsen. Of begrijp ik de vraag verkeerd?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #3
      Re: IWEB en FTP

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      En kun je de oude website niet verwijderen dmv FTP?
      Ik gebruik (zelden) het gratis FTP pakket RBrowser op mijn Mac, maar daarmee kan ik toch op mijn skynet webspace bestanden evengoed verwijderen als bijplaatsen. Of begrijp ik de vraag verkeerd?
      even toelichten:
      Ik heb een nieuwe website voor onze sportclub gemaakt omdat de vorige webmaster gen tijd meer heeft. Hij heeft mij zijn gebruikersnaam en paswoord gegeven van de server.
      Onze oude website staat nog steeds op de domeinnaam waar de nieuwe moet komen. Het probleem is nu dat ik niet weet hoe ik de nieuwe website moet publiceren zodat de nieuwe de oude overschrijft eigenlijk.
      Telkens wanneer Iweb zegt dat hij gepubliceerd is ga ik naar de website en geeft hij een 404 foutmelding. En de oude staat er nog steeds want hij upload de site niet op de url waar het moet komen te staan. Iweb plakt steeds de site naam eraan vast zodat het een andere URL wordt en de oude website er nog steeds staat.
      Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
      en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

      Comment


      • #4
        Re: IWEB en FTP

        ftp wissen en gewoon de andere erop zetten met, als startpagina een index.html pagina.

        toch als je hem in html gemaakt hebt
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: IWEB en FTP

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          ftp wissen en gewoon de andere erop zetten met, als startpagina een index.html pagina.

          toch als je hem in html gemaakt hebt
          Hoe wis ik die ftp dan? want ik heb nauwelijks kennis over het web op dit gebied

          Vergeet niet dat ik de oude die weg mag niet gemaakt heb

          Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
          en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

          Comment


          • #6
            Re: IWEB en FTP

            verbinding maken met ftp,

            eventueel die oude van server naar een map (bv oude site) plaatsen
            gaat meestal via kopieren en plakken
            dan gewoon de oude site deleten
            en de nieuwe erop zetten (copy-paste
            zo simpel

            gegevens voor ftp ga je moeten hebben van de domeineigenaar vorig site builder
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: IWEB en FTP

              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              verbinding maken met ftp,

              eventueel die oude van server naar een map (bv oude site) plaatsen
              gaat meestal via kopieren en plakken
              dan gewoon de oude site deleten
              en de nieuwe erop zetten (copy-paste
              zo simpel

              gegevens voor ftp ga je moeten hebben van de domeineigenaar vorig site builder
              En hoe doe ik dat via Iweb?
              En verbinding maken via ftp, is da dan via de hostwebsite?
              Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
              en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

              Comment


              • #8
                Re: IWEB en FTP

                iWeb (ik ben er bijna zeker van dat je Mac-gebruiker bent) dient om webspaces te maken, niet om FTP operaties uit te voeren. Daarvoor heb je een FTP applicatie nodig. Ik heb dat ding zo weinig nodig dat ik genoeg heb aan RBrowser (zoals ik boven een link geef), maar of dat voor jouw doeleinden voldoende is, weet ik niet. Alleszins, als je verbinding maakt met de server via zo'n FTP-programma, dan zie je toch gewoon grafisch alle aanwezige bestanden, net zoals op jouw Finder of Bureaublad. Dan doe je weg wat je niet meer nodig hebt via een Delete button, en daarna laad je op, van jouw Mac naar de webserver.
                (ik ken niks van webdesign en dergelijke, maar zo'n klus als deze is echt niet moeilijk)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #9
                  Re: IWEB en FTP

                  Afhankelijk van de hosting kan de huidige site in een subdirectory van de hosting staan, en via Iweb zou het kunnen dat je hier niet aan geraakt (ik ken iWeb niet voldoende hiervoor)

                  Nu je kan het best gewoon even Filezilla downloaden en installeren

                  je zal waarschijnlijk via 'ftp.domeinnaam.be' op je site kunnen, dan de inlog gegevens (want anonymous ftp zal niet lukken) die je gekregen hebt gebruiken om connectie te maken.

                  dan zijn er twee mogelijkheden ... ofwel zie je alle files van de oude site staan ofwel enkele directories ... in dit laatste geval zal er wel een 'public_html' of 'http_docs' tussenstaan ... en daar steekt de oude site dan in.

                  Gewoon de oude site verwijderen (of eventueel even lokaal opslaan in 'backup' of 'old', je weet maar nooit) en dan de hele site die je in iWeb gemaakt hebt 'uploaden' naar de locatie waar de oude stond.

                  Zorg er wel voor dat je de oude site volledig weghaalt nadat je hem lokaal hebt staan, voordat je de nieuwe files naar de host wegschrijft ... en dan alles online testen. Het is echt niet zo dat wanneer alles lokaal werkt het ook nog op de server zelf werkt

                  Als je er echt niet uitkomt stuur je maar een pm ...

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment

                  Working...
                  X