Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boormachine in brand gevlogen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• boormachine in brand gevlogen

Meestal ruik je dat als electromotoren overhit geraken. Gisteren was ik mijn boormachine ah gebruiken om kleefgips te mengen. Ik weet dat dat niet ideaal is. Die motor is gemaakt om snel te gaan zodat hij zichzelf kan koelen en door de weerstand van die gips haalt hij die snelheid niet. Ineens een hoop stinkende blauwe rook (Clintonsgewijs niet geïnhaleerd) en exit boormachine.

Een boormachine is toch altijd een houvast in het leven van de moderne man. Nu ben ik dat ook nog kwijt. . Het ging om een Bosch van 700 watt. Iemand tips voor een goede boormachine om deze te vervangen.
    The Knight That Says Ni...kon

Re: boormachine in brand gevlogen

Bosch zijn wel bij de beteren (je hebt er die bij Makita of Dewalt zweren). Heb zelf 3 Bosch boormachines, (klopboor en boorhamers) en gebruik ze af en toe voor te mengen, maar zoals je zelf aangeeft zijn ze daar niet voor bestemd.

Twee mogelijkheden, ofwel maak je kleinere porties, maar als je ganse muren moet bezetten, kan je misschien beter een mengmachine huren of kopen. Die zijn bestemd om meer weerstand te verdragen. Ten slotte rij je ook niet met een Ferrari in de modder
    EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
    www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

je hebt speciale "boor"machine's voor cement en kleefgips toestanden mee te mengen
      ik zou zeggen koopt u zo een geen te dure als je niet te lang moet verbouwen
      als die stuk gaat dan heb je er nog garantie op
      bv eentje van powerplus ofzo , daar zit voor partikulieren zelfs twee jaar garantie op

en als boormachine de blauwe reeks van bosch , dat is de profecionele reeks
      die is toch een pak beter dan de groene reeks alleen al de interne onderdelen dat ze ervoor gebruiken
      ik heb al een goede 8jaar een bosch klopboormachine en ben daar heel tevreden over (blauwe reeks wel)
      Bosch elektrisch gereedschap – vakman/industrie. De professionele blauwe elektrische gereedschappen van Bosch zijn ontwikkeld voor het leveren van hoogwaardig werk. Het gereedschap voldoet aan de hoogste eisen op het vlak van prestatie, precisie en robuustheid voor uitstekende professionele werkresultaten.

Comment

ik koop nooit nog iets van PowerPlus. Ik heb een hubo over de deur en daar een goedkope slijpschijf gekocht om mijn leidingen in te slijpen. In de blauwe reeks van powerplus werkt de garantie met kasticketje afgeven en een nieuwe uit t rek halen. Ik heb zo eens op 1 dag 4 kapotte splijpers terug gebracht. Da's eerder leasen dan kopen . In de Hubo konden ze er nog mee lachen, gelukkig.

Zijn er eigenlijk deftige accuboren waarmee je in steen kan boren?

Comment

er zijn zeker accu boormachines waar je mee in steen en beton kan boren.
          op het werk hebben wij een hilti klopboormachine op accu's. werkt zeer goed accu's gaan lang mee. alleen het prijskaartje 800-1000 euro
          andere merken zullen ook wel dergelijke machines hebben maar daar ken ik geen prijzen van.
          11-300mm
          jeff heylen

Comment

hmja, maar Hilti is ook zowat het duurst denkbare merk. De kwaliteit is het ook wel waard denk ik. Bij de groothandel waar ik mijn materiaal koop staan de Dewalt accuboormachines allemaal aan 20% en ik heb een bevriend aannemer die er nog wel een klets extra korting boven krijgt.

Comment

Ik heb hier een "Metabo UHE28 multi" . Een echt werkbeest. Ook boren in beton met redelijke diameters geen probleem. Kan hem ook gebruiken om te beitelen al heb ik daar betere zaken voor. Ook gebruik ik hem regelmatig om pleisters te mengen. Het wattage zegt niet alles, is eigenlijk het verbruik. Meer moet je kijken naar het "koppel" dat de machine heeft. Dit was bij deze redelijk hoog. Maar ....het prijskaartje is wel rond de 350€. Voor wat hoort wat.
              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

nu we t toch over boormachines hebben. Mijn ex bovenbuur was eens een hele voormiddag ah boren. Na uren en uren komt hij mij vragen of ik eens kon komen helpen. Hup, ikke mee, want ik help mensen vaak. Nu had die brave buurman na al die uren 3 gaatjes geboord. Hij had een flinke boormachine en duidelijk nog nieuwe boren. Maar de boormachine stond ingesteld om tegen de klok te draaien. Buurman voelde zich een beetje stom toen ik het knopje verzetten en elke 10 seconden een gat boorde waar hij een uur over had gedaan.

Moest ik een iets slechter karakter hebben, ik zou het hem niet gezegd hebben en ongemerkt de machine terug in de verkeerde richting gezet hebben

Comment

Zelf heb ik een Makita 18V draadloze (klop)boormachine die gaten in muren kan boren zonder problemen. Dit soort machines is echter niet gemaakt om continue gaten in beton te boren, dat moet je al naar 24/36V machines. De spanning is hier niet alles maar deze machines zijn ook mechanisch uitgerust om dit soort werk (boren in beton) te doen.

En als je terug een Bosch koopt, koop dan aub een blauwe Bosch en geen groene. Zelf enkele weken terug een Makita SDS boormachine gekocht, er zat ook nog een kop bij voor als je eens gewone boren moest vastzetten. Een prima machine.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    Het ging om een Bosch van 700 watt. Iemand tips voor een goede boormachine om deze te vervangen.
                    Om te boren is zo'n Bosch toch goed genoeg?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

één raad, koop geen powerplus!! alleen maar brol. heb in een jaar tijd 7 boormachines gehad van powerplus. telkens in garantie een nieuwe gehad. nooit echt zwaar werk mee gedaan, juist in hout en in muuren gaatjes geboord telkens verbrand of gewoon stilvallen. ook een schuurmachien do onderste gedeelte komt los is nu ook al men derde, cirkelzaag gehad, balkjes van 4*4 doorgezaagd een halve dag gewerkt en ook stuk, direct een nieuwe gehad dat is ook het enige dat goed is aan het merk! in de hubo geven ze het toe en lachen ze er inderdaad mee, ze geven zelf toe zeker niet de blauwe versie te kopen van powerplus want dan heb je nog grotere brol in je handen. nu koop ik alles van bosch al men machines van bosch al meer gebruikt dan die powerplus en nog geen enkel stukken aan gehad. zoals het spreekwoord zegt; beter koop slechte koop.
                      ik ben geleerd geef liever meer uit voor kwaliteit.

Mvg,
                      Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

hmja, maar Hilti is ook zowat het duurst denkbare merk. De kwaliteit is het ook wel waard denk ik. Bij de groothandel waar ik mijn materiaal koop staan de Dewalt accuboormachines allemaal aan 20% en ik heb een bevriend aannemer die er nog wel een klets extra korting boven krijgt.
                        Dewalt zou ik afblijven, in mijn ogen ook in hetzelfde schap als al die powerplus rommel... Meestal is het zo bij dergelijk handgereedschap dat je betaald voor kwaliteit.
                        Mijn ervaring ( professioneel gebruik ) :

Boorhamers : Hilti en in tweede instantie Spit , voor de doe het zelver zou ik bvb Makita of Hitachi aanraden
                        Gewone boormachines : Metabo of blauwe Bosch , ook hier is bvb Hitachi niet slecht als goedkoper alternatief
                        Accu boormachines met hamerfuctie : Hilti of Spit zonder meer
                        Accu boor/schroefmachines : Festool, het neusje van de zalm maar duur
                        Houtbewerkingsmachines : niks anders dan Festool ( Duikzagen, schuurmachines, bovenfrezen, deugelfrezen, decoupeerzagen, schaafmachines enz… )
                        Haakse slijpers : Metabo , blauwe Bosch of Fein

Mijn persoonlijke voorkeur voor gereedschap gaat ongetwijfeld uit naar Festool materiaal, zit ongelooflijk knap en doordacht ineen ( enorm uitgebreid aanbod toebehoren die ook nuttig zijn ) , alleen jammer dat ze zich enkel bezig houden met schrijnwerkmateriaal, nu da’s misschien hun sterkte. Nadeel is dat het duur is maar intussen ken ik het zo goed dat ik dat met plezier betaal.

Los daarvan is het nog steeds zo dat je een machine moet gebruiken voor wat ze dient, intussen heb je nu wel al geleerd dat een boormachine geen mixer is
                        Last edited by RDB; 12 augustus 2011, 07:50.
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

nu we t toch over boormachines hebben. Mijn ex bovenbuur was eens een hele voormiddag ah boren. Na uren en uren komt hij mij vragen of ik eens kon komen helpen. Hup, ikke mee, want ik help mensen vaak. Nu had die brave buurman na al die uren 3 gaatjes geboord. Hij had een flinke boormachine en duidelijk nog nieuwe boren. Maar de boormachine stond ingesteld om tegen de klok te draaien. Buurman voelde zich een beetje stom toen ik het knopje verzetten en elke 10 seconden een gat boorde waar hij een uur over had gedaan.

Moest ik een iets slechter karakter hebben, ik zou het hem niet gezegd hebben en ongemerkt de machine terug in de verkeerde richting gezet hebben
                          Heerlijk toch zoiets.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hey juppekes

Geef mij maar de Power-plus reeks

Nog geen enkel toestel gehad die kapot is gegaan (en ik durf ook al eens ver gaan in het gebruik)

De blauwe reeks koop ik natuurlijk niet, enkel de gele

Als je nog beter wil heb je nog de XQ-reeks met 5 jaar garantie.
                            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Dewalt zou ik afblijven, in mijn ogen ook in hetzelfde schap als al die powerplus rommel...
                              Waar is deze ongefundeerde nonsens op gebaseerd?

Ik heb/gebruik drie Dewalt toestellen voor zwaarder constructiewerk, en allen munten ze uit in kracht, uithouding, precisie en betrouwbaarheid

Comment

Working...
                              X