Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
SAVE THE DATE! Fotoshoot Dress to Impress in Herentals op 14 december 2024. Binnenkort meer informatie.
Ik heb/gebruik drie Dewalt toestellen voor zwaarder constructiewerk, en allen munten ze uit in kracht, uithouding, precisie en betrouwbaarheid
Frank, deze "ongefundeerde nonsens" zijn gebasseerd op 15 jaar ervaring met machines ( om je een idee te geven, wij staan hier met zo'n naar schatting 60 a 70 stuks handgereedschappen ) , met Dewalt hebben wij een tijd gewerkt, niet zo lang want ze sneuvelden op enkele uitzonderingen heel snel... onze leverancier waar we kochten loste dit wel telkens mooi op garantiebasis op ( bijna geen enkele haald het tot het einde van de garantietermijn, dat was wel het voordeel ) tot hij uiteindelijk besefte dat het geen oplossing bleek en hij dan uiteindelijk maar zelf met het voorstel kwam om in te ruilen naar een ander merk
Idd ze worden bij ons misschien anders/meer gebruikt dan de doe het zelver thuis maar dat doet er volgens mij niet toe, schroef eens zo'n dewalt machine open en schroef eens een bvb Festool machine open en je zal onmiddellijk snappen waarover het gaat .
Wij hebben bvb heel veel machines gehad waar de eerste trap aandrijving van de rotoras van de motor de vertanding sneuvelde, bij dewalt is het bij de meeste machines zo dat die vertanding simpelweg rechtstreeks in de as van de rotor zit gefreesd, dan weet je het al wel zeker… Herstellen was geen optie, een nieuwe motorrotor koste evenveel als de hele machine… Bij een degelijke machine zitten daar demonteerbare en geharde / bronzen vertandingen op… Kijk zelf maar eens na.
Dit is mijn zogenaamde ongefundeerde mening
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Frank, deze "ongefundeerde nonsens" zijn gebasseerd op 15 jaar ervaring met machines ( om je een idee te geven, wij staan hier met zo'n naar schatting 60 a 70 stuks handgereedschappen ) , met Dewalt hebben wij een tijd gewerkt, niet zo lang want ze sneuvelden op enkele uitzonderingen heel snel... onze leverancier waar we kochten loste dit wel telkens mooi op garantiebasis op ( bijna geen enkele haald het tot het einde van de garantietermijn, dat was wel het voordeel ) tot hij uiteindelijk besefte dat het geen oplossing bleek en hij dan uiteindelijk maar zelf met het voorstel kwam om in te ruilen naar een ander merk
Idd ze worden bij ons misschien anders/meer gebruikt dan de doe het zelver thuis maar dat doet er volgens mij niet toe, schroef eens zo'n dewalt machine open en schroef eens een bvb Festool machine open en je zal onmiddellijk snappen waarover het gaat .
Wij hebben bvb heel veel machines gehad waar de eerste trap aandrijving van de rotoras van de motor de vertanding sneuvelde, bij dewalt is het bij de meeste machines zo dat die vertanding simpelweg rechtstreeks in de as van de rotor zit gefreesd, dan weet je het al wel zeker… Herstellen was geen optie, een nieuwe motorrotor koste evenveel als de hele machine… Bij een degelijke machine zitten daar demonteerbare en geharde / bronzen vertandingen op… Kijk zelf maar eens na.
Dit is mijn zogenaamde ongefundeerde mening
Ik reageer enkel op deze regel en blijf erbij dat het nonsens is:
Dewalt zou ik afblijven, in mijn ogen ook in hetzelfde schap als al die powerplus rommel...
Ik heb nooit gezegd dat DeWALT het beste van het beste is. Het beantwoordt wel volledig aan mijn "doe het zelf" verwachtingen en overtreft met een hele grote marge alles wat ik voorheen in de Gamma/Hubo/Aldi kocht. Als je dagdagelijks heel veel van je toestellen eist, is het vrij logisch dat alleen het allerbeste materiaal in aanmerking komt. Overigens gebruik ik zelf ook Festool
Wij gebruiken allemaal graag draadloos ( ik ook) maar voor een gelijkaardige prijs kan je een Heel degelijk toestel kopen op netspanning .30 jaar terug bebruikte ik mijn Bosch boormachine al voor te schroeven,en ja er brak al eens ee vijs door het vele geweld maar het ging . Alleen de draad is soms wat onhandig .
Ik ben een beetje ah twijfelen nu tussen de professionele lijn van een betaalbaar merk of (bosch, AEG) of de doehetzelverslijn van Makita of zo.
Ik denk dat het beter is een boormachine met snoer te kopen voor het stevige werk en een draadloos dat wat minder krachtig mag zijn, maar vooral een goede batterij heeft.
Ik heb al 7 jaar een dewalt combi (boren, kloppen, beitel) die er zwaar tegen zn tanden gekregen heeft. De sds kop had het begeven, nieuwe kop + as en weer in orde.
Commentaar van de verkoper: nog een geluk dat die al zo oud is, in de nieuwe steken ze black & decker sinds de samensmelting (stanley) en is het brol geworden, je betaald niet meer voor de kwaliteit, enkel nog voor de naam.
De winkel was trouwens Lerou in Brugge, dewalt verkopen ze zelf ook nog (met enige tegenzin), en zowat elk gekend merk.
Zo zie je maar dat je niet altijd kan voorgaan op de goede naam die een merk had.
Nikon D5100 + 18-105mm VR
Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.
Voor industriële afnemers bestaan er waarschijnlijk goedkopere alternatieven, maar heb al een paar keer aankoop gedaan via http://www.redcoon.be/ en was hiervan heel tevreden.
EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com
Ik smijt het dan maar ineens over een andere boeg. Plan is nu om een degelijke machine te kopen van een iets lichter kaliber. Ik ben niet van plan de eerste decennia aan een tweede verbouwing te beginnen dus echt zwaar tuig heb ik niet meer nodig.
Ik heb meer een handzame, ergonomische machine nodig die zowel handig is als schroefmachine als als klopboor. Een snoer neem ik er wel bij, altijd handiger dan lege accu's.
Twijfel is nu tussen een Bosch en AEG 600w machine. De AEG is iets duurder, 200gr zwaarder en een pak meer koppel. De blauwe Bosch is mooier van kleur . Wie wil er nu met een oranje-zwarte boormachine gezien worden?
Ik ben een beetje ah twijfelen nu tussen de professionele lijn van een betaalbaar merk of (bosch, AEG) of de doehetzelverslijn van Makita of zo.
Ik denk dat het beter is een boormachine met snoer te kopen voor het stevige werk en een draadloos dat wat minder krachtig mag zijn, maar vooral een goede batterij heeft.
de batterij is het duurste deel van de machine en de Ah is zeer belangrijk wij hadden destijds een hilti met een batterij van 4Ah .In dhz toestellen zal je dat niet snel vinden en een 2de batterij is altijd handig.
Twijfel is nu tussen een Bosch en AEG 600w machine. De AEG is iets duurder, 200gr zwaarder en een pak meer koppel. De blauwe Bosch is mooier van kleur . Wie wil er nu met een oranje-zwarte boormachine gezien worden?
Hier nochtans een blauwe AEG!
You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)
super! ik was wel van plan de AEG te demonteren en overspuiten in rood met zwarte sterren, Kimberleysgewijs. Garantie is voor losers
Rood met gele of roze met witte bollekes is toch specialer zenne
Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.
Comment