Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strijd tegen kanker / LiveStrong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

    Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
    Ik was 38 jaar toen ik mijn vrouw,ook 38 jaar,na 6 jaar ziekte verloor aan borstkanker.Wij hadden een zoon van 14.
    Vooraleer mijn vrouw ziek werd gaven wij ieder jaar een gift aan een instelling. Tijdens de ziekte van mijn vrouw kregen wij van verschillende dokters, de raad om hulp bij deze instelling te vragen. Zowel financieel als practisch. Na verschillende brieven,zelfs met doktersverklaringen. Nooit kregen we hulp van deze instelling. De enige organisatie die ons morele en practische hulp gaf was de plaatselijke afdeling van het Rode Kruis en dit GRATIS. Sindsdien gaat er,buiten de jaarlijkse gift, ook andere steun aan onze plaatselijke vrijwilligers van het Rode Kruis. DAT zijn mensen waarop je kan rekenen.

    MVG
    Ik vind het héél erg wat je is overkomen, en heel mooi dat het Rode Kruis je heeft geholpen. Maar helaas hebben ze evenveel boter op hun hoofd als de rest.

    Een familielid was jaar en dag vrijwilliger. Toen kreeg hij een job bij een grote producent van medisch materiaal. Ze wonnen een groot contrakt bij Het Rode Kruis. Dat familielid heeft zélf de zwarte cheque twv 1 miljoen Bfr mogen gaan overhandigen aan een van de grote mannen van Het Rode Kruis (ik weet niet wie het was, noch zijn rangorde). Het was meteen de laatste keer dat dat familielid nog vrijwilliger is geweest.

    Nu, dit is lang geleden, en de feiten zijn allang verjaard. Maar als het 30 jaar geleden al over bedragen van 1M ging, dan kan je raden wat de bedragen nu zijn.

    Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de vrijwilligers, maar in feite worden ze MISBRUIKT.

    Mvg,

    J.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #17
      Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

      Ik geef geld (ondersteun) aan een instelling met een bepaalde gedachte.......wil er niets voor terug...het geeft me ook niet het recht om iets persoonlijks terug te verlangen.
      Hoop alleen dat het goed terecht komt/gebruikt wordt.

      Comment


      • #18
        Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        Ik vind het héél erg wat je is overkomen, en heel mooi dat het Rode Kruis je heeft geholpen. Maar helaas hebben ze evenveel boter op hun hoofd als de rest.

        Een familielid was jaar en dag vrijwilliger. Toen kreeg hij een job bij een grote producent van medisch materiaal. Ze wonnen een groot contrakt bij Het Rode Kruis. Dat familielid heeft zélf de zwarte cheque twv 1 miljoen Bfr mogen gaan overhandigen aan een van de grote mannen van Het Rode Kruis (ik weet niet wie het was, noch zijn rangorde). Het was meteen de laatste keer dat dat familielid nog vrijwilliger is geweest.

        Nu, dit is lang geleden, en de feiten zijn allang verjaard. Maar als het 30 jaar geleden al over bedragen van 1M ging, dan kan je raden wat de bedragen nu zijn.

        Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de vrijwilligers, maar in feite worden ze MISBRUIKT.

        Mvg,

        J.
        Ik begrijp u.Waarom denk je dat ik mijn gift aan de plaatselijke afdeling stort?
        Desondanks zijn zij verplicht een deel(tje) door te storten naar "nationaaal"

        Mvg

        Comment


        • #19
          Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

          Ik begrijp dat er sommige mensen tegen het idee van giften en organisaties zijn maar daarvoor was dit topic niet aangemaakt. Ik ben nog jong en misschien zit mijn geloof in de goedheid van de mens nog steeds te vast in mijn hoofd. Ik ben van mening dat wanneer iedereen denkt dat het niet uitmaakt we er nooit zullen komen. Waarom ik voor LiveStrong kies is zeer eenvoudig. Ik wil achter een organisatie staan die de mensen steunt maar niet op financieel vlak. Het feit dat de behandelingen nog zo duur zijn wil zeggen dat het nog een ziekte is waar men te weinig over weet. LiveStrong zet zich vooral in op wetenschappelijk onderzoek en om het thema "kanker" onder de aandacht te brengen en bespreekbaar te maken, hetgeen de laatste jaren goed gelukt is.

          Om terug te komen op mijn initiatief, ik wil een evenement organiseren waar we toch wel wat behoorlijk veel geld mee kunnen ophalen en dat misschien een traditie kan worden. Ik ben niet het type dat een BBQ zal organiseren omdat ik van mening ben dat dit er niet echt uitspringt en dus ook geen mensen zal lokken die met kanker betrokken zijn. Mijn bedoeling was om er meer een evenement van te maken. Mijn twee hobbys zijn fotografie en sport. Dus ik zit met wat verschillende ideeën. Een eerste voorstel was om een fototentoonstelling te organiseren met nog rand activiteiten bij. Hiermee bedoel ik een foto tentoonstelling met een hapje en een drankje en waar er tevens producten van LiveStrong zullen verkocht worden aangezien ik al gemaild heb naar de verantwoordelijk in Austin, Texas. Een tweede optie was een sport evenement te organiseren omdat LiveStrong ook sport aanmoedigt. Alleen zie ik hier de uitwerking niet van, welke sport, hoe dit te organiseren, hoe kunnen we winsten maken...?
          Vandaar dat ik mijn eerste voorstel zou behouden en een grote fototentoonstelling maken.

          Mensen die interesse hebben om dit met mij te organiseren of mij tips kunnen geven mogen altijd reageren of mij een berichtje sturen.

          Mag ik vriendelijk vragen aan de andere mensen om niet te reageren over de discussie donaties of niet, want het is een discussie waarin de standpunten van de mensen soms teveel uit elkaar liggen en het zou beide partijen alleen maar tijdverlies opleveren.

          Bedankt allemaal ! En hopelijk staan er toch een paar mensen achter mijn idee want alleen is maar alleen

          Thanks !

          Comment


          • #20
            Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

            livestrong word ook door nike verdeeld.deze armbandjes liggen daar in de shop te koop
            en ook schoenen. etc etc.meschien ben je er iets mee via nike de bandjes enz te bemachtigen , of mede via hun het geld te bezorgen .
            ik denk maar in die richting, ik weet niet of het een optie is.
            canon 60d /1000. speedlite 580 ex . canon 100mm2.8f l usm.70-300 canon,17-70sigma
            18 -135 canon.en 18-55 canon ,manfrotto statief.

            Comment


            • #21
              Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

              Oorspronkelijk geplaatst door tom034 Bekijk bericht
              Het feit dat de behandelingen nog zo duur zijn wil zeggen dat het nog een ziekte is waar men te weinig over weet.
              Geloof je echt dat dat de oorzaak is van onze dure geneeskunde?
              Dan zouden behandelingen waarover men alles weet, toch goedkoop moeten zijn, hé?
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

              Comment


              • #22
                Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                Oorspronkelijk geplaatst door canon joeri Bekijk bericht
                livestrong word ook door nike verdeeld.deze armbandjes liggen daar in de shop te koop
                en ook schoenen. etc etc.meschien ben je er iets mee via nike de bandjes enz te bemachtigen , of mede via hun het geld te bezorgen .
                ik denk maar in die richting, ik weet niet of het een optie is.
                Inderdaad ik heb naar info gevraagd en indien ik een evenement zou organiseren sturen ze merchandising en affiches op...

                Comment


                • #23
                  Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                  Oorspronkelijk geplaatst door tom034 Bekijk bericht
                  Inderdaad ik heb naar info gevraagd en indien ik een evenement zou organiseren sturen ze merchandising en affiches op...
                  ooh dat is wel leuk, ik hou het hier in het oog , ik werk namelijk op nike .
                  en wie weet kan ik dan via via een goed woordje doen ofzo .
                  canon 60d /1000. speedlite 580 ex . canon 100mm2.8f l usm.70-300 canon,17-70sigma
                  18 -135 canon.en 18-55 canon ,manfrotto statief.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                    Geloof je echt dat dat de oorzaak is van onze dure geneeskunde?
                    Dan zouden behandelingen waarover men alles weet, toch goedkoop moeten zijn, hé?
                    Juist.
                    Het is meer commercie dan wat anders.
                    Over kanker weet men alles en zeker over de oorzaken.
                    En voor de rest maakt men het volk zot met wetenschappelijk studies die "nietes" of "welles" zijn
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Juist.
                      Het is meer commercie dan wat anders.
                      Over kanker weet men alles en zeker over de oorzaken.
                      En voor de rest maakt men het volk zot met wetenschappelijk studies die "nietes" of "welles" zijn
                      Aub gelieve on topic te reageren

                      Comment


                      • #26
                        Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                        Oorspronkelijk geplaatst door tom034 Bekijk bericht
                        Aub gelieve on topic te reageren
                        Ok tom
                        Heb je een plan?
                        Wie heb je nog gevraagd?
                        Al gedacht aan Twitter?
                        Omdat je daar Lance Amstrong kan bereiken dus? Durf te vragen he
                        En wat wil je precies van ons?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                          Oorspronkelijk geplaatst door tom034 Bekijk bericht
                          Aub gelieve on topic te reageren
                          Waarom zou dat niet on topic zijn? Zijn kritische bemerkingen ineens verboden?
                          Denk je dat 20 jaar oud zijn en communicatiewetenschappen studeren, volstaan om op een publiek forum je eigen communicatieregeltjes op te leggen?
                          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ok tom
                            Heb je een plan?
                            Wie heb je nog gevraagd?
                            Al gedacht aan Twitter?
                            Omdat je daar Lance Amstrong kan bereiken dus? Durf te vragen he
                            En wat wil je precies van ons?
                            Ik heb wat in mijn hoofd maar dit staat zeker nog niet vast en ik ben op zoek naar een paar mensen die het met mij willen organiseren.
                            Concreet zie ik het momenteel zo: een foto tentoonstelling met als thema LiveStrong. Dit kan zeer breed zijn, zo kan je bijvoorbeeld wielerfoto's hebben of sporters die een LiveStrong bandje dragen,...
                            Als inkom zou ik een kleine bijdrage vragen , bijvoorbeeld 4euro maar dan krijg je er direct een LiveStrong bandje bij. Op die manier wordt er ook merchandising van LiveStrong zelf verkocht.
                            De foto's zelf zou ik ook verkopen alleen kan ik nog niet goed inschatten wat de kostprijs zal zijn. Organiseren we dit eenmalig of een week(end)...
                            Eens we dit op poten hebben gezet zal het denk ik wel makkelijk zijn om een paar mensen naar daar te lokken die betrokken zijn met de strijd tegen kanker.

                            Ik begin nu met een oproep maar het evenement zelf zou ik maar later laten plaatsvinden zodat alles tot in de puntjes uitgewerkt is

                            Comment


                            • #29
                              Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                              Waarom zou dat niet on topic zijn? Zijn kritische bemerkingen ineens verboden?
                              Denk je dat 20 jaar oud zijn en communicatiewetenschappen studeren, volstaan om op een publiek forum je eigen communicatieregeltjes op te leggen?
                              Zeker niet, maar daarvoor is het topic niet geopend...
                              Wees vrij om daarover een topic te maken

                              Comment


                              • #30
                                Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                                Hey juppekes

                                Als je wil heb ik een fotoke van Lance Armstrong zijn privé-jet

                                Wel even vermelden vooraleer je hem gebruikt ivm copyright he


                                Bootjes

                                Comment

                                Working...
                                X