Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strijd tegen kanker / LiveStrong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strijd tegen kanker / LiveStrong

    We zien nog te veel mensen die kanker krijgen, zowel op jonge als oude leeftijd.
    3 mensen van mijn familie hebben/ hadden kanker, en dan zie je dat wat deze ziekte teweeg kan brengen.
    Het is een ziekte waar nog teveel mensen aan sterven en vandaar dat ik graag een evenement zou willen opzetten ten voordele van LiveStrong.
    Zelf ben ik 20 jaar en studeer comm. wet. vandaar mijn oproep of er soms ook mensen zijn die zich betrokken voelen om me hierbij te helpen.

    Thanks !

  • #2
    Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

    Ikzelf heb gezien hoe driest dergelijke organisaties werken.
    Mijn moeder had een schenking gedaan aan een of ander kankerfonds.
    (ik noem het niet bij naam omdat ze mij afgedreigd hebben met een process voor eerroof)

    Nu moet het lukken dat mijn moeder net het zelfde jaar zelf kanker krijgd !!

    Door haar strijd kwam ze ook met zeer hoge kosten te zitten zelf en wou ze een beroep op die bewuste organisatie.
    Bleek dat ze helemaal geen recht had op whatsoever.
    Het enige dat ze haar gegeven hebben is veel veel verdriet en een hoofddoekje van 50 euro cent nadat haar haar uitgevallen was.

    Moraal van het verhaal: ALLE FONDSEN en stichingen zijn puur oplichting!!!
    Geef er geen rotte bal aan mensen, ik kan er van getuigen, ze steken het geld gewoon in eigen zakken en de mensen die er recht op moeten hebben krijgen niets!!

    Comment


    • #3
      Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

      Livestrong is net dat beetje anders he!!!
      das HET project van lance armstrong die daar persoonlijk heel wat tijd insteekt!

      weet wel niet hoeveel je hier in belgie kan bereiken met livestrong, is vooral in de states actief.

      mss dwaas en kan egoïstisch overkomen, maar kan je niet met vrienden en familie een soort van benefiet op poten zetten!
      eten, drank, optreden! brengtmeestal wel iets op als je het goed aanpakt
      zelf geen ervaring mee)
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Moraal van het verhaal: ALLE FONDSEN en stichingen zijn puur oplichting!!!


        Ik kan alvast zeggen dat het geld in het academisch onderzoek momenteel heel schaars is, iedere steun kan goed gebruikt worden.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht


          Ik kan alvast zeggen dat het geld in het academisch onderzoek momenteel heel schaars is, iedere steun kan goed gebruikt worden.

          Ietsjes off topic , maar toch erbij aanleunend:




          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

            Sowieso gebeuren er heel boeiende dingen en is er onderzoek op alle denkbare fronten.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

              Moraal van het verhaal: ALLE FONDSEN en stichingen zijn puur oplichting!!!
              Geef er geen rotte bal aan mensen, ik kan er van getuigen, ze steken het geld gewoon in eigen zakken en de mensen die er recht op moeten hebben krijgen niets!!
              Ik durf niet te zeggen dat alle fondsen en stichtingen aan oplichting doen maar in Nederland hebben we er ook.
              Het bestuur van de bloedbank met torenhoge salarissen doet mensen al twijfelen nog bloed te doneren.
              Bloed geven doe je om een ander te helpen en niet om een handelaar in bloed van een stevig inkomen te voorizen.
              Verder hebben we hier al de nodige schandaaltjes gehad met de inkomens van bestuurders van dergelijke organisaties. De hartstichting etc.

              – Dit artikel dateert uit 2010 en inmiddels zijn er bij diverse goede-doelenstichtingen veranderingen ten goede geweest; lees dit artikel derhalve met deze wetenschap!- * * * Het blijft een e…

              Comment


              • #8
                Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Sowieso gebeuren er heel boeiende dingen en is er onderzoek op alle denkbare fronten.
                Boeiend is onvoldoende.
                Wat we nodig hebben is een nieuwe Kennedy: "Binnen tien jaar a man on the moon".

                De grootste oorzaak is de voeding en hun industrie, het milieu en onnatuurlijk gedrag en
                bij dat laatste bedoel ik de meeste genotsmiddelen.
                En wereldwijd wordt er niets of zeer weinig aan gedaan.

                Een echte doorbraak vond ik (imho) de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker.

                Er valt nog veel meer te vertellen of te vermelden natuurlijk.
                ================================================== =========================
                Gelijkaardig is ook alzheimer. Het aantal slachtoffers neemt drastisch toe.
                Een (één) oorzaak mag je zoeken in het ouder worden.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Ik durf niet te zeggen dat alle fondsen en stichtingen aan oplichting doen maar in Nederland hebben we er ook.
                  Het bestuur van de bloedbank met torenhoge salarissen doet mensen al twijfelen nog bloed te doneren.
                  Bloed geven doe je om een ander te helpen en niet om een handelaar in bloed van een stevig inkomen te voorizen.
                  Verder hebben we hier al de nodige schandaaltjes gehad met de inkomens van bestuurders van dergelijke organisaties. De hartstichting etc.

                  http://www.wanttoknow.nl/overige/het...gsbestuurders/
                  Voilà.
                  Hetzelfde geldt voor de orgaan-donatie.
                  (Je kan wel verzet aantekenen)
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Ikzelf heb gezien hoe driest dergelijke organisaties werken.
                    Mijn moeder had een schenking gedaan aan een of ander kankerfonds.
                    (ik noem het niet bij naam omdat ze mij afgedreigd hebben met een process voor eerroof)

                    Nu moet het lukken dat mijn moeder net het zelfde jaar zelf kanker krijgd !!

                    Door haar strijd kwam ze ook met zeer hoge kosten te zitten zelf en wou ze een beroep op die bewuste organisatie.
                    Bleek dat ze helemaal geen recht had op whatsoever.
                    Het enige dat ze haar gegeven hebben is veel veel verdriet en een hoofddoekje van 50 euro cent nadat haar haar uitgevallen was.

                    Moraal van het verhaal: ALLE FONDSEN en stichingen zijn puur oplichting!!!
                    Geef er geen rotte bal aan mensen, ik kan er van getuigen, ze steken het geld gewoon in eigen zakken en de mensen die er recht op moeten hebben krijgen niets!!
                    Ik was 38 jaar toen ik mijn vrouw,ook 38 jaar,na 6 jaar ziekte verloor aan borstkanker.Wij hadden een zoon van 14.
                    Vooraleer mijn vrouw ziek werd gaven wij ieder jaar een gift aan een instelling. Tijdens de ziekte van mijn vrouw kregen wij van verschillende dokters, de raad om hulp bij deze instelling te vragen. Zowel financieel als practisch. Na verschillende brieven,zelfs met doktersverklaringen. Nooit kregen we hulp van deze instelling. De enige organisatie die ons morele en practische hulp gaf was de plaatselijke afdeling van het Rode Kruis en dit GRATIS. Sindsdien gaat er,buiten de jaarlijkse gift, ook andere steun aan onze plaatselijke vrijwilligers van het Rode Kruis. DAT zijn mensen waarop je kan rekenen.

                    MVG

                    Comment


                    • #11
                      Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                      Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
                      Ik was 38 jaar toen ik mijn vrouw,ook 38 jaar,na 6 jaar ziekte verloor aan borstkanker.Wij hadden een zoon van 14.
                      Vooraleer mijn vrouw ziek werd gaven wij ieder jaar een gift aan een instelling. Tijdens de ziekte van mijn vrouw kregen wij van verschillende dokters, de raad om hulp bij deze instelling te vragen. Zowel financieel als practisch. Na verschillende brieven,zelfs met doktersverklaringen. Nooit kregen we hulp van deze instelling. De enige organisatie die ons morele en practische hulp gaf was de plaatselijke afdeling van het Rode Kruis en dit GRATIS. Sindsdien gaat er,buiten de jaarlijkse gift, ook andere steun aan onze plaatselijke vrijwilligers van het Rode Kruis. DAT zijn mensen waarop je kan rekenen.

                      MVG
                      Een goede vriend van mij zit in dezelfde situatie.
                      Financieel kan hij het wel aan en gelukkig maar.

                      Het is OT maar ik heb er mijne buik vol van als ik weer eens hoor "dat het leven voort gaat".
                      Zo'n gebeurtenissen "pakken" jouw een stuk leven af ja.
                      (sorry he, 't wordt me weer teveel )
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                        Oorspronkelijk geplaatst door tom034 Bekijk bericht
                        ...........
                        Zelf ben ik 20 jaar en studeer comm. wet. vandaar mijn oproep of er soms ook mensen zijn die zich betrokken voelen om me hierbij te helpen.
                        en wat moet ik me daarbij voorstellen?
                        grt,bouk. (patiënt)
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                          Ik werk als vrijwilliger bij Solidariteit voor het Gezin. Tegen een belachelijk lage vergoe-
                          ding rij ik mensen die niet over vervoer, familie of kennissen die dit hebben van en naar
                          het ziekenhuis. Soms 34 dagen achter elkaar voor bestraling. Ik weet dat we op die manier
                          wel degelijk iets doen voor die mensen.
                          Maar het is tegenwoordig in om alles in een slecht daglicht te stellen en alles op een hoop
                          te gooien. Ach, misschien is het nooit anders geweest.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Ik werk als vrijwilliger bij Solidariteit voor het Gezin. Tegen een belachelijk lage vergoe-
                            ding rij ik mensen die niet over vervoer, familie of kennissen die dit hebben van en naar
                            het ziekenhuis. Soms 34 dagen achter elkaar voor bestraling. Ik weet dat we op die manier
                            wel degelijk iets doen voor die mensen.
                            Maar het is tegenwoordig in om alles in een slecht daglicht te stellen en alles op een hoop
                            te gooien. Ach, misschien is het nooit anders geweest.
                            Zelf "probeer" ik om realist te zijn.

                            Het is wel zo dat zaken die goed zijn veel te weinig aan bod komen.
                            Dus doe maar gerust verder doudeke

                            Zaken die goed zijn daarover wordt ook nooit geklaagd "we"
                            't Is al de rest.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Strijd tegen kanker / LiveStrong

                              @ doudeke chapeau, weinig mensen voelen zich geroepen om dit te doen, op vrijwillige basis terwijl je er zoveel kan uithalen, mensen zijn je ook echt dankbaar.
                              Ik zie op mijn werk ook dagelijks sukkelaars en moet vaak hun trieste verhalen horen,
                              we doen allemaal onze ogen dicht, en vooral hogerop bij de instanties wordt er véél te weinig gedaan om mensen die aan de rand van de armoede moeten leven doordat ze ongewild deze ziekte krijgen die plots hun leven overheerst.
                              Menselijk zijn, en financieël niet moeten gaan bedelen bij organisaties, dat de overheid daar ns wat aan doet ...
                              smile ! ...it confuses people ...

                              Comment

                              Working...
                              X