Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotomateriaal op hotel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotomateriaal op hotel...

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
    ook waar, maar als je een reflex gewoon bent dan bots je al vlug op de beperkingen.
    Zeker met spelende kinderen is de shutterlag nog steeds erg storend , zelfs met de nieuwe toestellen die nu op de markt zijn

Grt

Jo(han)
    Ik werk nog vaak met een compact ook (op scoutskamp kan je als leider niet altijd staan prullen met een groot fototoestel). Dus ben het wel wat gewend

En het jongste 'kind' is m'n zus van 16 jaar, dus daar kan ik al eventjes tegen zeggen dat ze moet blijven stilstaan

Comment

Zo een kluis op de kamer is inderdaad voldoende voor de belangrijkste zaken. Lens eraf draaien en body met een paar lenzen krijg je kwijt in de kluis. De rest in de rugzak en op slot in je koffer.

Comment

Hangt er een beetje vanaf in welk hotel je vertoeft. Persoonlijk zou ik meer schrik hebben in die grote mastodonten van hotels. Ik laat mijn gerief in de tas op de kamer in Spanje. Maar wij gaan al enkele jaren naar hetzelfde kleinschalige hotel. Er is een kluis op de kamer, maar die is te klein voor dergelijke zaken. Juwelen zou ik wel niet laten rondslingeren, maar dat is nogal logisch zeker. En ik moet wel zeggen dat er een security rondloopt. Misschien ook even kijken of de toegang van de kamers via de terrassen niet te gemakkelijk is.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          . Nog nooit iets gehad (fotomateriaal of ander gerief) die verdwenen was maar zou dit ook nooit doen in Afrika, daar is het risico net iets groter .
          Spreek je uit eigen ondervinding? Ik ben reeds 4 maar naar diverse landen in Afrika geweest. Telkens self drive en bijna elke nacht ander hotel. Nooit iets van mijn spullen kwijtgeraakt

Je wil hier precies laten uitschijnen dat er in de hotels in Afrika meer dieven rondlopen dan hier in Europa.

In Afrika hadden we dikwijls geen kluis op de kamer, maar als ik op reis ga en er is een beschikbaar zal ik er ook een huren om het even waar ik ben.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

ooit naar Turkije geweest en zowel mijn gsm alsook mijn fototoestel gewoon op het nachtkastje laten liggen terwijl ik op 't strand of aan 't zwembad lag.
            En ja, er was een kluis aanwezig op de kamer (gratis)!

Op een dag was het verdwenen; een reep Milka chocolade en choco-prince koeken maar de kodak was niet aangeroerd...
            Heb toen 'van horen zeggen' dat ze geen waardevolle spullen durven stelen, ze nemen enkel zaken meen waarvan je later geen bewijzen kan vinden, ze gaan de kamermeisjes hun maag niet opensnijden
            om mijn reep chocolat terug te geven of vergoeden hé...

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              Allemaal bedankt voor jullie hulp...

...maar ik heb het anders opgelost intussen

Ik was al aan het twijfelen of ik m'n reflex wel zou meenemen (ik ga nl. nog eens mee met het gezin, naar een vrij toeristische plek, dus er zou al niet veel tijd zijn om te fotograferen).
              en wij maar oplossingen voor je bedenken!!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                Ik werk nog vaak met een compact ook (op scoutskamp kan je als leider niet altijd staan prullen met een groot fototoestel). Dus ben het wel wat gewend

En het jongste 'kind' is m'n zus van 16 jaar, dus daar kan ik al eventjes tegen zeggen dat ze moet blijven stilstaan
                Dat kan je inderdaad al eens zeggen tegen een "kind" van die leeftijd. Maar of dat nou de leeftijd is waarop ze 't gemakkelijkste naar je luisteren (of gemakkelijkst stil zitten/staan) is nog maar een andere vraag natuurlijk
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Hier ben ik weer, na m'n eerste dag in het zonnige Spanje

Ik ben intussen blij dat ik m'n reflex niet heb meegenomen, heb me al kostelijk geamuseerd in het zwembad met m'n waterdichte compact.

Ook is de kluis in de kamer veel te klein om een camera in te stoppen (er zijn wel grotere kluisjes te huur).

Ik was daarstraks in de hitte ook al blij dat ik niet met m'n grote camera aan het sleuren was tussen de massa mensen.

Toch allemaal bedankt voor jullie tips, wie weet komen ze in september nog van pas (reis richting Frankrijk)

Yannick.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    ooit naar Turkije geweest en zowel mijn gsm alsook mijn fototoestel gewoon op het nachtkastje laten liggen terwijl ik op 't strand of aan 't zwembad lag.
                    En ja, er was een kluis aanwezig op de kamer (gratis)!

Op een dag was het verdwenen; een reep Milka chocolade en choco-prince koeken maar de kodak was niet aangeroerd...
                    Heb toen 'van horen zeggen' dat ze geen waardevolle spullen durven stelen, ze nemen enkel zaken meen waarvan je later geen bewijzen kan vinden, ze gaan de kamermeisjes hun maag niet opensnijden
                    om mijn reep chocolat terug te geven of vergoeden hé...

Inderdaad hoe verder weg, hoe veiliger.

In Europa heb ik niet zo veel schrik voor de grote toestellen enz., maar wel voor dure geheugenkaarten, wisselbare harde schijf enz...

In Aziatische en Afrikaanse landen mag je gewoon alles laten liggen.

Personeel is zo blij van hun job dat ze het risico niet willen nemen....

Ooit in Dom. republiek vergeten mijn kluis dicht te maken met hierin ong. 1000 $ in contanten. Kamermeisje had de direct receptie verwittigd en ik moest komen bevestigen dat alles er nog was en zij stond ernaast met knikkende knieen.

Trouwens in de meeste hotels zijn de dieven ook toeristen...µ
                    Groeten,
                    Fabrice,
                    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Je moet overal gewoon weg oppassen op je spullen. Er kan altijd wel iemand zijn die denkt dat wil ik wel hebben

Zelf laat ik de spullen die ik niet mee neem achter in een kluis of in een koffer die opslot kan.

Beste kun je kijken wat de verzekering dekt bij eventueel diefstal/verlies/schade. Indien je geen (reis)verzekering hebt om hierover na te denken. Je helaas niet alles voorkomen.

Comment

Ik heb met mijn vrouw heel wat landen bezocht (in Europa, Afrika, Azië, Nieuw Zeeland, Amerika ...). Twee maal zelfs voor 1 jaar weggeweest. Meestal verbleven bij "locals" of als het niet anders kon in simpele backpackers accomodations. Nooit in dure comfortabele hotels. Nooit is er maar iets, hoe groot of klein ook, verdwenen van onze kamer, nooit iets gestolen.
                        Misschien moet je als reiziger laten zien dat je niet zo rijk bent, dat je ook maar een gewone mens bent, dat je ook niet zwemt in het geld.....dat je ook maar het openbaar vervoer neemt in die landen waar je rondreist. Dat je ook maar wat eet waar zij ook eten, in kleine restaurants.
                        Dat is pas reizen. Dat is pas de wereld zien.
                        Wat minder de toerist uithangen, de rijke westerling, en je wordt geapreciëerd en gerust gelaten, want je bent één van henzelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pagigoli Bekijk bericht
                          ......
                          Wat minder de toerist uithangen, de rijke westerling, en je wordt geapreciëerd en gerust gelaten, want je bent één van henzelf.
                          daar kan TS tenminste wat mee?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hallo,

Vakantie is vakantie ...
                            Ik laat de DSLR en de kilo's lenzen dan ook steeds thuis.
                            Voor de vakantiefoto's heb ik me een compactcamera aangeschaft (met ruim zooombereik) die uiteraard niet de DSLR kwaliteit levert, maar wel erg goede, foto's maakt (nu is het een Olympus SZ-10).
                            Geheugenkaartje(s) "groot" genoeg nemen en ook geen laptop meer meezeulen ...

Op vakantie is het dan ook wel een uitdaging om met het "beperkte" materiaal toch de foto's te maken die ik voor ogen had. En dat lukt tot nu toe prima!

Gedaan met zorgen maken over het dure fotomateriaal, gedaan met kilo's meeslepen - gewoon de compact mee - en dat gaat (voor mij) prima.

Maar dat is uiteraard MIJN oplossing ...

Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pagigoli Bekijk bericht
                              Ik heb met mijn vrouw heel wat landen bezocht (in Europa, Afrika, Azië, Nieuw Zeeland, Amerika ...). Twee maal zelfs voor 1 jaar weggeweest. Meestal verbleven bij "locals" of als het niet anders kon in simpele backpackers accomodations. Nooit in dure comfortabele hotels. Nooit is er maar iets, hoe groot of klein ook, verdwenen van onze kamer, nooit iets gestolen.
                              Misschien moet je als reiziger laten zien dat je niet zo rijk bent, dat je ook maar een gewone mens bent, dat je ook niet zwemt in het geld.....dat je ook maar het openbaar vervoer neemt in die landen waar je rondreist. Dat je ook maar wat eet waar zij ook eten, in kleine restaurants.
                              Dat is pas reizen. Dat is pas de wereld zien.
                              Niet dat ik je ongelijk geef, verre van, maar ik zie ook niet iedereen bij locals of in backpackers te slapen.
                              Kleine betaalbare familiehotels kunnen al even gezellig zijn zonder het 'reisgevoel' te moeten opgeven.
                              Ik zou ook niet durven stellen dat backpackers accommodation als vrij veilig kan beschouwd worden als het om diefstal gaat.
                              De kleding en het gedrag als reiziger doen er ook een stuk aan; het betekent evenwel niet dat je er als een schooier moet bijlopen.
                              Ik gebruik professioneel fotomateriaal omdat ik van mijn hobby hou. Ik loop er niet mee te koop in arme gebieden, maar ben anderzijds ook niet bang het te gebruiken in diezelfde gebieden. Gezond verstand is niet onbelangrijk en aanvoelen wat kan en niet kan.
                              Met openbaar vervoer heb ik heel veel ervaring en ik heb door de jaren geleerd dat occasioneel een auto of taxi huren je heel wat andere gebieden kan ontdekken. Mijn trips naar NamibIë, de VS of Chili zouden met openbaar vervoer heel beperkend zijn geweest. Rijk ben ik evenmin, maar ik probeer wel het uiterste uit mijn reizen te halen.
                              Wat mijn fotomateriaal betreft: nooit of nimmer laat ik deze alleen achter op de kamer, waar ter wereld ook. Mijn fototas gaat overal mee waar ik ga.
                              Just my 2 cents.

PS mijn reiservaring omhelst 28 jaar reizen én fotograferen, in zo'n 55 landen wereldwijd.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                Niet dat ik je ongelijk geef, verre van, maar ik zie ook niet iedereen bij locals of in backpackers te slapen.
                                Kleine betaalbare familiehotels kunnen al even gezellig zijn zonder het 'reisgevoel' te moeten opgeven.
                                Ik zou ook niet durven stellen dat backpackers accommodation als vrij veilig kan beschouwd worden als het om diefstal gaat.
                                De kleding en het gedrag als reiziger doen er ook een stuk aan; het betekent evenwel niet dat je er als een schooier moet bijlopen.
                                Ik gebruik professioneel fotomateriaal omdat ik van mijn hobby hou. Ik loop er niet mee te koop in arme gebieden, maar ben anderzijds ook niet bang het te gebruiken in diezelfde gebieden. Gezond verstand is niet onbelangrijk en aanvoelen wat kan en niet kan.
                                Met openbaar vervoer heb ik heel veel ervaring en ik heb door de jaren geleerd dat occasioneel een auto of taxi huren je heel wat andere gebieden kan ontdekken. Mijn trips naar NamibIë, de VS of Chili zouden met openbaar vervoer heel beperkend zijn geweest. Rijk ben ik evenmin, maar ik probeer wel het uiterste uit mijn reizen te halen.
                                Wat mijn fotomateriaal betreft: nooit of nimmer laat ik deze alleen achter op de kamer, waar ter wereld ook. Mijn fototas gaat overal mee waar ik ga.
                                Just my 2 cents.

PS mijn reiservaring omhelst 28 jaar reizen én fotograferen, in zo'n 55 landen wereldwijd.
                                Hier kan ik me zowat in vinden
                                En ik kleed me steeds zoals ik dat zelf wil: merkloos (of toch geen opzichtige t-shirts met veel bling bling), sok-loos, en als het warm genoeg is schoenloos

Ben intussen al een halve week in spanje en heb het ook best naar m'n zin zonder m'n materiaal. (het is hier trouwens goed zoeken naar iets leukers dan die voorgekauwde toeristische sh*t. Veel wandelen in het berg (heuvel) landschap hier achter dan maar...)

Y.

Comment

Working...
                                X