Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotomateriaal op hotel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotomateriaal op hotel...

Kan best begrijpen dat er genoeg zijn die een dslr thuis laten als ze met vakantie gaan, maar er zijn er genoeg die (verre) bestemmingen uitzoeken om juiste bezig te zijn met hun hobby fotografie.

Ik zou de dslr waarschijnlijk ook gewoon thuis laten bij een strand vakantie in Europa, maar ik ben niet meer het type persoon wat naar Spanje of Griekenland gaat voor (strand)vakantie.

Afgelopen maart een rondreis gemaakt door Sri Lanka en over twee weken een rondreis door Guatemala, Mexico & Belize en eind van het jaar weekje Hongkong. (stedentrip) dslr gaat juist mee. Twee hobby's combineren fotografie en reizen.

Gelukkig is niet iedereen het zelfde. En heeft ieder zijn/haar eigen invulling van een vakantie.

Comment

Re: Fotomateriaal op hotel...

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Niet dat ik je ongelijk geef, verre van, maar ik zie ook niet iedereen bij locals of in backpackers te slapen.
      Kleine betaalbare familiehotels kunnen al even gezellig zijn zonder het 'reisgevoel' te moeten opgeven.
      Ik zou ook niet durven stellen dat backpackers accommodation als vrij veilig kan beschouwd worden als het om diefstal gaat.
      De kleding en het gedrag als reiziger doen er ook een stuk aan; het betekent evenwel niet dat je er als een schooier moet bijlopen.
      Ik gebruik professioneel fotomateriaal omdat ik van mijn hobby hou. Ik loop er niet mee te koop in arme gebieden, maar ben anderzijds ook niet bang het te gebruiken in diezelfde gebieden. Gezond verstand is niet onbelangrijk en aanvoelen wat kan en niet kan.
      Met openbaar vervoer heb ik heel veel ervaring en ik heb door de jaren geleerd dat occasioneel een auto of taxi huren je heel wat andere gebieden kan ontdekken. Mijn trips naar NamibIë, de VS of Chili zouden met openbaar vervoer heel beperkend zijn geweest. Rijk ben ik evenmin, maar ik probeer wel het uiterste uit mijn reizen te halen.
      Wat mijn fotomateriaal betreft: nooit of nimmer laat ik deze alleen achter op de kamer, waar ter wereld ook. Mijn fototas gaat overal mee waar ik ga.
      Just my 2 cents.

PS mijn reiservaring omhelst 28 jaar reizen én fotograferen, in zo'n 55 landen wereldwijd.
      tja... en ik las onlangs op een forum van het beste cameramerk ter wereld een verhaal van iemand die gedurende zijn hele vakantie een loodzware rugzak had meegesjouwd uit schrik dat ze iets zouden stelen.
      Ter plaatse hadden ze een aantal souvenirs gekocht die in de handbagage moesten, de camera had ie per uitzondering in zijn valies gefoefeld, resultaat kan u al raden; bij thuiskomst leek al zijn fotomateriaal verdwenen uit zijn valies...
      Kon zowel in Mexico als op Schiphol gebeurd zijn...

Conclusie; laat die mooie souvenirs achterwege en steek nooit of te nimmer uw fotomateriaal in uw valiezen!
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
      X