Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotomateriaal op hotel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotomateriaal op hotel...

Hoi,

Ik vertrek vanavond op vakantie richting spanje.
    Ik zou graag m'n foto gerief meenemen (of toch een deel ervan),
    maar heb hierbij een vraagje.

Waar laten jullie je spullen als je ze even niet gebruikt?
    In de hotelkamer? In de koffer van de wagen? Elders? Heel de dag meenemen?

Het is zo dat het hotel een parking heeft voor wagens van de gasten, maar deze is beperkt dus is het niet zeker dat de wagen altijd ergens binnen zal staan...

Op de hotelkamer, is dat wel te vertrouwen?
    Heel de dag meenemen is ook zo'n gesleur als je het niet gaat gebruiken.

Yannick

Re: Fotomateriaal op hotel...

Zijn er geen kluisjes te huren in het hotel?

mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Zijn er geen kluisjes te huren in het hotel?

mvg,
      Bart
      Daar had ik ook al aan gedacht maar ik vind er weinig tot geen info over...

Comment

Ik heb al in héél veel hotels mijn fotomateriaal laten staan (wel de betere hotels) maar dan wel in de rugzag die dan in de kast stond. Nog nooit iets gehad (fotomateriaal of ander gerief) die verdwenen was maar zou dit ook nooit doen in Afrika, daar is het risico net iets groter .

Comment

gewoon afgeven aan de balie van het hotel.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In een valies op je kamer en de valies op slot doen, zo doe ik het altijd met mijn fotomateriaal en laptop, dan zit alles achter slot en buiten het zicht.
            Een kuisje huren is niet altijd mogelijk en dikwijls veel te klein voor al het materiaal
            Groetjes Vicky

Comment

Zeker niet in de auto!
              Hoe groter het Hotel, hoe meer neiging ik zou hebben om het in een kluis te stoppen.
              Een bagageruimte is dan weer wat tricky, je krijgt dan meestal een nummertje, maar ik heb al gezien dat die ruimte soms wat langer open staat zonder dat er direct een 'wachter voor de deur' is.

Ik slaap minstens 50 nachten per jaar op Hotel, en laat mijn laptop toch ook in de kamer als ik 's avonds nog weg ga.
              Nog nooit problemen gehad, maar ik zit dan ook meestal in Europa.

Comment

Bedankt voor de reacties tot nu toe
                Ik ga zeker eens kijken of er kluisjes te vinden zijn die groot genoeg zijn,
                en anders op de kamer in een koffer denk ik.

Andere ervaringen of suggesties mogen nog steeds gedeeld worden natuurlijk

Yannick

Comment

ik laat het dan meestal in een kluisje in de kamer.
                  de kluisjes die ik al op hotel gehad heb waren ongeveer even groot, en daar ging in D80 met 18-105 en 70-300 50mm. ik weet natuurlijk niet hoeveel materiaal je hebt.
                  11-300mm
                  jeff heylen

Comment

gewoon in de kast van de kamer
                    5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Allemaal bedankt voor jullie hulp...

...maar ik heb het anders opgelost intussen

Ik was al aan het twijfelen of ik m'n reflex wel zou meenemen (ik ga nl. nog eens mee met het gezin, naar een vrij toeristische plek, dus er zou al niet veel tijd zijn om te fotograferen).

Heb me daarnet een robuuste compact aangeschaft (zo eentje die ook al eens mee een duik kan nemen in het zwembad.) Ik denk dat ik die veel meer ga gebruiken dan m'n reflex, ook voor het strand e.d. is dit denk ik een betere keuze.

Toch bedankt voor het meedenken!

Yannick

Comment

100-erden € uitgeven aan een reflex en dan niet durven meenemen

't is maar een gebruiksvoorwerp hé, net zoals bv je auto.

Die laat je toch ook niet staan om met de fiets te gaan als je ergens heen moet waar je gewoonlijk niet komt ?
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
                          In een valies op je kamer en de valies op slot doen, zo doe ik het altijd met mijn fotomateriaal en laptop, dan zit alles achter slot en buiten het zicht.
                          Een kuisje huren is niet altijd mogelijk en dikwijls veel te klein voor al het materiaal
                          doe het net zo..bijna altijd camera bij de hand,en ga je toch buiten zonder dan stop ik mijn gear in de valies..op slot uiteraard!
                          en als de kamerkluis groot genoeg is dan mag de camera daarin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                            100-erden € uitgeven aan een reflex en dan niet durven meenemen

't is maar een gebruiksvoorwerp hé, net zoals bv je auto.

Die laat je toch ook niet staan om met de fiets te gaan als je ergens heen moet waar je gewoonlijk niet komt ?
                            'T is niet van niet durven (ik ga er mee naar hardcore shows, ik denk dat niet veel mensen daar een camera met 17-55 durven bovenhalen )

'T is eerder dat ik hem 90% vd tijd zou meezeulen om hem toch niet te gebruiken of om in de gaten te houden waar hij ligt (strand e.d.). Ik denk dat een compact me meer plezier gaat geven, ook in o.a. waterpretparken enzo.

Comment

Ik denk dat een compact me meer plezier gaat geven, ook in o.a. waterpretparken enzo.
                              ook waar, maar als je een reflex gewoon bent dan bots je al vlug op de beperkingen.
                              Zeker met spelende kinderen is de shutterlag nog steeds erg storend , zelfs met de nieuwe toestellen die nu op de markt zijn

Grt

Jo(han)
                              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Working...
                              X