Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet basic internet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: telenet basic internet

    Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
    toch wel
    een paar jaar geleden had ik ook een abonnement dat voor 2 pc's was
    toen ik er eens drie pc's op aansloot via de bijgeleverde hub en hun modem dan wou er een pc niet op internet gaan
    de andere twee wel
    alle drie pc's opnieuw opgestart en modem gerest en dan was het een andere pc die niet op internet wou enzo...
    het was effectief via ip adress dat die geblokkeerd werd
    teleslet kan en doet dit dus wel effectief
    Het hangt er vanaf hoe je dat aangesloten hebt : gebruik je een router, dan zorgt deze voor de verdeling van het internetverkeer, en kan je zoveel PC's aansluiten als je wil.
    Hang je een switch aan je modem, dan kan je max. 2 PC's aansluiten, omdat telenet je toelaat om met 2 verschillende IP's te surfen via die ene modem. Elke PC krijgt dan z'n eigen WAN IP, meer lukt dan uiteraard niet...

    Bij gebruik van een router gebruik je maar 1 WAN IP, dat dus "verdeeld" wordt door die router binnen het netwerk.

    Je verhaal heeft dus niet bijster veel te maken met wat er gebeurt als je een router gebruikt !!!
    Mijn reactie sloeg gewoon op de reactie dat telenet niet kan zien dat je meerdere PC's gebruikt via een router op hun netwerk. Helaas kunnen ze dat wel zien, maar het zou me nog altijd verwonderen dat ze zich hiermee zouden bezig houden. Toen ze mijn installatie hebben gedaan, hebben ze zelfs zelf mijn router aangesloten . Niet dat daar veel werk aan is natuurlijk...
    Last edited by polleke_cgc; 4 augustus 2011, 22:23.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: telenet basic internet

      Beetje achterlijk dan die Teleslet, je bepaalt toch zelf wel met hoeveel devices je op Internet wil, allemaal tegelijk downloaden, beïnvloed alleen je eigen snelheid, dus ik snap niet wat er tegen meer computers tegelijk is.
      Een beetje gezin heeft tegenwoordig toch wel meer dan 2 devices waarmee je op Internet kunt, denk o.a. aan de iPad e.d.
      .
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

      Comment


      • #18
        Re: telenet basic internet

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        dat is geen enkel probleem kwestie van IPs, neem dan gewoon een class A private subnet zoals bv 10.x.x.x met een netmask 255.0.0.0 en je kan je huis opvullen met pcs + buren + de hele stad erbij nemen zelfs heel de provincie is nog geen probleem
        Met een standaard huis, tuin, keuken router in de 192.** range ga je niet verder geraken dan 254 IP's (ik had het er direct moeten bijzetten...)
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #19
          Re: telenet basic internet

          Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
          dus ik snap niet wat er tegen meer computers tegelijk is.
          Simpel... "Mo Money"
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment

          Working...
          X