Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung Galaxy S II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Samsung Galaxy S II

Ik heb mijn Samsung Galaxy S II nu twee maanden in gebruik en ben vrij tevreden. Mijn vorige Nokia was 7 jaar oud en kan hem dus enkel vergelijken met mijn eerste generatie iPod touch.

Eerst de nadelen:
    - battery life: als je aan het spelen bent gaat het hard, vooral in combinatie met de gps eigenlijk. Intensief Angry birds spelen helpt ook niet. Als je niet teveel speelt kom je twee dagen toe met de batterij.
    - gps: een vrij trage gps lock, ook met gps assistance software, die de batterij nog eens extra belast. Als je een dataverbinding hebt, zou het sneller gaan, binnen de 10 seconden, maar ik heb geen data abonnement.

Voordelen:
    - supersnel: het is een dualcore processor, maar dat zal voor iedereen standaard worden in de toekomst. Ik heb de Sygic gps software. Je kan supersnel rondkijken op al je kaarten (ook in de 3D steden). Dit ding voelt gewoon als een klein pc'tje en je zal dus lang plezier hebben van dit toestel.
    - het is een iPhone: ik kan enkel met de touch vergelijken, maar eigenlijk is het dus zo goed als hetzelfde. Ze gaan hun proces tegen Apple waarschijnlijk verliezen
    - scherm: super gewoon, de gps is ook bruikbaar in de wagen in overvloedig zonlicht.
    - camera: je kan het niet met een spiegelreflex camera gebruiken, maar de resolutie is heel hoog en je kan ook 1080p video opnemen. Standaard staat ie wel op lagere kwaliteit, kwestie van de bestanden niet al te groot te laten worden.

Zoals gezegd weegt het ding niks en is het dunner dan de iPhone, waardoor hij dus perfect in de broekzak past ondanks de grootte van het scherm, tenzij ik ga zitten. Het gaat wel, maar als ik voor een langere periode ga zitten kan het ding wel storen. Dat deed ik ook met de oude gsm trouwens, kwestie van mijn kindergeld een beetje straling te besparen

Ik heb dus gekozen al mijn gegevens aan google te geven ipv apple Met mijn googple+ account heb ik gekozen om al mijn foto's automatisch te uploaden. Die worden dan private gezet. Je kan ze natuurlijk ook publishen. Ik wou ook een facebook app installeren, maar heb toch vriendelijk bedankt toen ik de voorwaarden zag.
    Klik op de permissies tab.
    Die van google+ zijn iets soepeler.. De eerste versie had minder vereisten.
    Dit heeft wel niks met de S2 te maken, maar het is gewoon een pleidooi tegen automatisch updaten van apps. Je kan best eerst de permissies lezen bij elke nieuwe versie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Voilà, volledig akkoord, het iets grotere scherm van de S II maakt het lezen voor mij ook iets gemakkelijker, de iPad vind ik veel te groot om mee te nemen, ik heb trouwens een versie zonder 3G.
      Ik ook, maar dat is dan weer opgelost met de hotspot op de iphone.

Comment

Ik zou het ook wel eens willen proberen. Afwijken van het "iPhone pad".
        Alleen vrees ik dat het voor een leek zoals ik die het gemak van een iPhone gewoon is, moeilijk zal worden om Android gewoon te worden.

Het gebruiksgemak én bovendien alle apps die ik me in het verleden al heb aangekocht en de combinatie met mijn iPad zullen me waarschijnlijk wel terug doen kiezen voor een nieuwe iPhone.

Ik ben er nog niet uit.
        Misschien eens op zoek gaan naar een tweedehandse "budgetvriendelijke" smartphone die op Android draait om te testen of het iets voor mij is. Tips zijn welkom.
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          Alleen vrees ik dat het voor een leek zoals ik die het gemak van een iPhone gewoon is, moeilijk zal worden om Android gewoon te worden.

Het gebruiksgemak én bovendien alle apps die ik me in het verleden al heb aangekocht en de combinatie met mijn iPad zullen me waarschijnlijk wel terug doen kiezen voor een nieuwe iPhone.

Ik ben er nog niet uit.
          Misschien eens op zoek gaan naar een tweedehandse "budgetvriendelijke" smartphone die op Android draait om te testen of het iets voor mij is. Tips zijn welkom.
          Als ge iets gewoon zijt.... wordt het steeds moeilijk(er) om aan te passen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy

Ik ook, maar dat is dan weer opgelost met de hotspot op de iphone.
            Helaas werkt die hotspot functie niet bij Mobistar .....
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht

Ik ben er nog niet uit.
              Mijn broer is een fervent Mac gebruiker (PC, laptop, iPhone) en toen de iPhone kapot was heeft hij mijn 2de hands HTC Desire HD overgekocht en wil nooit meer terug naar de iPhone. De bediening, de mogelijkheden, ... hebben hem overtuigd van Android.
              Nu, omgekeerde verhalen zullen zeker ook bestaan maar wil toch meegeven dat een omschakeling van X --Y of Y --> X zeker allemaal geen probleem mag zijn op telefoonniveau.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                I
                - gps: een vrij trage gps lock, ook met gps assistance software, die de batterij nog eens extra belast. Als je een dataverbinding hebt, zou het sneller gaan, binnen de 10 seconden, maar ik heb geen data abonnement.

Voordelen:
                . Ik heb de Sygic gps software. Je kan supersnel rondkijken op al je kaarten (ook in de 3D steden). Dit ding voelt gewoon als een klein pc'tje en je zal dus lang plezier hebben van dit toestel.

Als dat toestel zo goed is, wil ik er ook wel eens eentje gaan halen.
                Belangrijk voor mij:
                Goede gps, ook in het buitenland (tomtom is voor mij nog steeds de beste software)
                Het kunnen gebruiken van podcasts, die ik via itunes dowload.
                Het kunnen blijven gebruiken van mijn via itunes aangeschafte muziek.
                Integratie met mijn parrot carkit, ook voor de nummerkeuze en zo.
                Een mooie autohouder en lader en niet zo een lelijk klemsysteem.
                En een betere ontvangst dan de iphone4, want dat is en blijft een hekel punt, bij een mindere ontvangst is de iphone snel in de problemen.
                Ik heb geen zin om met "updates" en roofkopieen te werken, het moet simpel en betaalbaar zijn om een programma aan te schaffen.

Haalbaar?

Comment

Wat mijn probleem is met de Galaxy S, zowel de 1 als 2 is dat het als speelgoed aanvoelt, heel "plastiekerig" en zo licht als een veertje... Ik heb liever iets in mijn handen dat wat steviger aanvoelt...
                  Ook de nieuwe Sony Ericsson ExperiArc heeft dit probleem vind ik...

Persoonlijk ben ik gegaan voor de LG Optimus 2x, vooral gekozen voor de bouwkwaliteit en dual core... Nu met die Optimus 2x toestellen zijn wel wat problemen geweest in het verleden, maar na drie (!) keer omruilen heb ik eindelijk een goeie nu :-)
                  Tommy
                  My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                    Wat mijn probleem is met de Galaxy S, zowel de 1 als 2 is dat het als speelgoed aanvoelt, heel "plastiekerig" en zo licht als een veertje... Ik heb liever iets in mijn handen dat wat steviger aanvoelt...
                    Ook de nieuwe Sony Ericsson ExperiArc heeft dit probleem vind ik...

Persoonlijk ben ik gegaan voor de LG Optimus 2x, vooral gekozen voor de bouwkwaliteit en dual core... Nu met die Optimus 2x toestellen zijn wel wat problemen geweest in het verleden, maar na drie (!) keer omruilen heb ik eindelijk een goeie nu :-)
                    En die Samsung Kies, is ook niet alles Tommy.

OVI van Nokia is de beste imho.
                    Kan ik makkelijk SMS-en intikken via het toetsenbord van de pc.
                    De contacten staan automatisch alfabetisch > probeer dat eens in Kies.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Als dat toestel zo goed is, wil ik er ook wel eens eentje gaan halen.
                      Belangrijk voor mij:
                      Goede gps, ook in het buitenland (tomtom is voor mij nog steeds de beste software)
                      Het kunnen gebruiken van podcasts, die ik via itunes dowload.
                      Het kunnen blijven gebruiken van mijn via itunes aangeschafte muziek.
                      Integratie met mijn parrot carkit, ook voor de nummerkeuze en zo.
                      Een mooie autohouder en lader en niet zo een lelijk klemsysteem.
                      En een betere ontvangst dan de iphone4, want dat is en blijft een hekel punt, bij een mindere ontvangst is de iphone snel in de problemen.
                      Ik heb geen zin om met "updates" en roofkopieen te werken, het moet simpel en betaalbaar zijn om een programma aan te schaffen.

Haalbaar?
                      Eerst nog even zeggen dat die Kies software inderdaad rommel is. Voorlopig niet meer nodig gehad na de eerste dag, maar ik heb even moeten knoeien voor ik mijn telefoon zag.
                      Mijn vriendin heeft een HTC en dus wisselen wij af met zo een lelijk klemsysteem Zelfde verhaal voor die carkit, geen idee of het lukt. Ik was eerst gaan zien voor zo een carkit voor mijn iPod touch om daar eventueel Tomtom op te nemen, maar er stond niet op de doos dat die compatibel waren, enkel de laatste 2 iPhones.
                      Die podcasts zou moeten lukken, iTunes weet ik niet direct, nog niet getest omdat ik nog niet de behoefte gevoeld heb om muziek te luisteren op de gsm, zeker omdat die batterij al niet heel geweldig is.
                      Ik gebruik de standaard rom en ben niet van plan om mijn telefoon te rooten. Zelf ben ik niet zo een app mens. Ik heb er wel een aantal gedownload die ik wou hebben, maar er was slechts eentje bij waarvoor ik moest betalen, die Sygic software.
                      Ontvangst problemen heb ik nog niet ondervonden.
                      Voor mij was het kiezen tussen de iPhone 4 of de SGS2. De hoofdredenen voor mijn keuze waren een toestel van de nieuwste generatie voor minder geld en zeer goede reviews. Jij kan misschien beter bij Apple blijven met al je accesssoires en wachten op de iPhone 5. Ik kwam van een Nokia dumb phone ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        En die Samsung Kies, is ook niet alles Tommy.

OVI van Nokia is de beste imho.
                        Kan ik makkelijk SMS-en intikken via het toetsenbord van de pc.
                        De contacten staan automatisch alfabetisch > probeer dat eens in Kies.
                        Zet jij je contacten in Kies? Die van mij komen uit gmail, en outlook van het werk. Die swype begin ik trouwens met de dag beter te vinden.

Comment

Wat ik bij de iPhone wel top vind is de mogelijkheid om via mobile.me alles te synchroniseren, bestaat iets dergeljks voor de Galaxy II?
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zet jij je contacten in Kies? Die van mij komen uit gmail, en outlook van het werk. Die swype begin ik trouwens met de dag beter te vinden.
                            Ja ja, die zie ik in Kies.... NU toch
                            Gisteren er alles afgezwierd > nieuwe download gedaan en Kies opnieuw geïnstalleerd.

Vooraf kon ik met de beste wil van de wereld mijn contacten (Outlook) NIET zien in Kies.
                            Na wat prulwerk opeens alle adressen weg uit Outlook...
                            Had gelukkig nog een backup van juni (van de Galaxy dus).
                            Maar alles is nu weer terug in orde.

(OVI van Nokia = beter)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Eerst nog even zeggen dat die Kies software inderdaad rommel is. Voorlopig niet meer nodig gehad na de eerste dag, maar ik heb even moeten knoeien voor ik mijn telefoon zag.
                              Mijn vriendin heeft een HTC en dus wisselen wij af met zo een lelijk klemsysteem Zelfde verhaal voor die carkit, geen idee of het lukt. Ik was eerst gaan zien voor zo een carkit voor mijn iPod touch om daar eventueel Tomtom op te nemen, maar er stond niet op de doos dat die compatibel waren, enkel de laatste 2 iPhones.
                              Die podcasts zou moeten lukken, iTunes weet ik niet direct, nog niet getest omdat ik nog niet de behoefte gevoeld heb om muziek te luisteren op de gsm, zeker omdat die batterij al niet heel geweldig is.
                              Ik gebruik de standaard rom en ben niet van plan om mijn telefoon te rooten. Zelf ben ik niet zo een app mens. Ik heb er wel een aantal gedownload die ik wou hebben, maar er was slechts eentje bij waarvoor ik moest betalen, die Sygic software.
                              Ontvangst problemen heb ik nog niet ondervonden.
                              Voor mij was het kiezen tussen de iPhone 4 of de SGS2. De hoofdredenen voor mijn keuze waren een toestel van de nieuwste generatie voor minder geld en zeer goede reviews. Jij kan misschien beter bij Apple blijven met al je accesssoires en wachten op de iPhone 5. Ik kwam van een Nokia dumb phone ...
                              Zo, dit vind ik een eerlijk en open antwoord.
                              Ook al is de Galaxy waarschijnlijk de topper kwa stand van zaken op technisch vlak, zal ie waarschijnlijk als "pakket" en gebruiksgemak toch weer wat beperkingen kennen ten opzichte van de Iphone reeks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                (OVI van Nokia = beter)
                                Die Nokia communicator suite daarentegen is de grootste bucht dat ik ooit gezien heb. Er waren er een paar op het werk die dit op hun pc moesten hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Zo, dit vind ik een eerlijk en open antwoord.
                                Ook al is de Galaxy waarschijnlijk de topper kwa stand van zaken op technisch vlak, zal ie waarschijnlijk als "pakket" en gebruiksgemak toch weer wat beperkingen kennen ten opzichte van de Iphone reeks.
                                Hij is zeer gebruiksvriendelijk hoor. Ik zei al eerder dat het net een iPhone is (ik vergelijk hem wel met de iPod touch). Het lijkt me alleen een hele klus als je alles moet gaan overzetten en nieuwe dingen gaan kopen. Why change a winning team?

Comment

Working...
                                X