Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gratis antivirus getest op zd-net

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gratis antivirus getest op zd-net

Hier ESET NOD32 om verschillende PC's/laptops draaiende sinds jaren en er eigenlijk geen probleem mee gehad. Geen virussen, adaware, spyware, ... Mijn PC winkel heeft 4 pakketen in aanbieding en voor hem maakt het echt niet uit welk pakket je heden kiest, alles zijn goed. Wegens de geschiedenis van het pakket is Norton het enige die hier geïnstalleerd meer wordt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Heb Microsoft Security Essentials.
      Doet goed zijn werk
      Ik heb Norton verwijderd, en ook Microsoft Security Essentials geinstalleerd.
      De laatste dagen belastte Norton de processor continu met 25%.

Nu zit de harde schijf ook niet meer de hele tijd te werken als dat niet nodig is.

Ik hoop alleen maar dat de "beestjes" op tijd worden tegengehouden met deze beveiliging.
      Wat dat betreft heb ik met Norton nooit problemen gehad.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Nu zit de harde schijf ook niet meer de hele tijd te werken als dat niet nodig is.
        Laat dat nu net de reden zijn dat ik de Essentials niet bleef gebruiken na installatie. Na drie kwartier stond mijn HD nog altijd als een razende te ratelen.
        Gebeurt dit nu alleen bij installatie één keer (volledige schijf scannen) of krijg je daar ongevraagd regelmatig mee te maken ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Laat dat nu net de reden zijn dat ik de Essentials niet bleef gebruiken na installatie. Na drie kwartier stond mijn HD nog altijd als een razende te ratelen.
          Gebeurt dit nu alleen bij installatie één keer (volledige schijf scannen) of krijg je daar ongevraagd regelmatig mee te maken ?
          Bij de installatie wordt de schijf gescand, of die dat later nog elke keer zal doen, dat weet ik niet.
          Het is wel mogelijk om in te stellen wanneer de schijf automatisch gescand moet worden, maar dan moet de computer wel aanstaan natuurlijk.

Ik heb hier nog een pluspunt van Essentials tegenover Norton Antivirus 2011. Sinds de installatie van die Norton-versie werkt de slaapstand van mijn computer niet meer, nu werkt die terug...
          Met de Norton-versie van vorig jaar werkte die slaapstand nog wel, maar het duurde vrij lang voor de computer uitschakelde.

Tijdens het bewerken van foto's haperde Photoshop Elements ook geregeld, dat probleem is nu ook opgelost.

Als deze gratis software goed werkt, dan spaar ik elk jaar een update van Norton uit.
          Last edited by Black B@ndit; 31 juli 2011, 22:09.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

In principe wordt door elke virusscanner heel de schijf gescand na de eerste installatie, nadien vooral bestanden die gebruikt (aanmaken, kopiëren, uitvoeren, ...) worden.
            Welk nut heeft het een anti-virus te hebben dat niet eerst controlleert of die met een clean systeem begint?
            Hoe die nadien werkt kan je instellen, die eerste scan kan je anders ook onderbreken maar zoals reeds aangehaald vervalt dan elk nut.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Op mijn PC nog steeds AVG en doet blijkbaar goed zijn werk.
              Hij zegt mij daarnet: " U bent beschermd, alle veiligheidsfuncties zijn up-to-date en functioneren correct." En ik "hoop" uiteraard dat hij niet liegt.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik heb Norton verwijderd, en ook Microsoft Security Essentials geinstalleerd.
                De laatste dagen belastte Norton de processor continu met 25%.

Ik hoop alleen maar dat de "beestjes" op tijd worden tegengehouden met deze beveiliging.
                Wat dat betreft heb ik met Norton nooit problemen gehad.
                Doet goed zijn werk, Bart.
                Heb wel een "MBR" gehad die ik heb moeten "fixen"
                Eigen fout dikke bult mijn eigen grote schuld dus....
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Beste anti-virus is een hardware firewall (zit sowieso in de meeste routers) en een klein beetje common sense. Scheelt gelijk ook systeemresources.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                    Beste anti-virus is een hardware firewall (zit sowieso in de meeste routers) en een klein beetje common sense. Scheelt gelijk ook systeemresources.
                    De beste anti-virus is bovenstaande + een software-matige virusscanner . Ik gebruik zelf de gratis Avira versie, en nog geen problemen gehad...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                      Stel ...
                      Je krijgt een powerpointpresentatie van je baas toegestuurd, je bekijkt die omdat je gegevens van uw baas vertrouwt.
                      Heeft uw firewall dat bestand tegengehouden?
                      Heeft uw firewall dat bestand gescand op virussen?
                      Heeft uw common sense kunnen beletten dat er een virus op uw pc toegekomen is?
                      Hoe ga je aan je firewall vragen uw 15000 corrupte foto's te recupereren (is maar een voorbeeld)?

Juist, uw firewall gaat helemaal niets tegen houden! Een firewall blokkeert wel ongewensd verkeer maar niet dit!
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ik heb geen baas en heb een back-up van ongeveer alles

Denk dat het een statistisch weinig voorkomende (maar zeker mogelijke) manier is om een "virus" op de pc te krijgen. Iedereen zou sowieso back-ups moeten bijhouden vroeg of laat crashed een HDD toch - minstens even waarschijnlijk als dat scenario.
                        Moet heel ver terugdenken naar de laatste besmetting van mijn PC. Zal een jaar of 8 geleden zijn toen er dat virus was dat je binnen het kwartier aan je been had als je zonder firewall op het internet ging met een ongepatchte windows 2k.

Comment

Ik gebruik ook al jaren de Avast Free Antivirus, een betere is er niet
                          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                          Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                            tja, dat is mss jou gedacht, ik hou het bij Nod32 maar die is betalend.

en hupla het ping pong welles nietes is vertrokken
                            Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                              Hij is zeer goed, heb hem al op honderden computers gezet, maar ik ga niet beweren dat hij de beste is.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hij is zeer goed, heb hem al op honderden computers gezet, maar ik ga niet beweren dat hij de beste is.
                                Nou ja of Avast Free Antivirus de beste is moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken, maar voor mij in ieder geval wel
                                Al mijn familie en vrienden gebruiken 'm ook naar volle tevredenheid
                                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                                Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
                                X