Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mediamarkt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mediamarkt

vandaag in 'Het Laatste Nieuws':
    In Nederland heeft een man allerlei privégegevens van iemand anders gevonden op een laptop die hij als nieuw had gekocht bij winkelketen Mediamarkt. Het toestel bleek een gecrashte en opnieuw opgelapte occasie.
    Sven Roomeijer uit Haarlem vond onder andere een kopie van het paspoort van Ruud van Schaik uit Hillegom, diens huurcontract, siskaartnummer, belastingaangiftes, filmpjes en vakantiefoto's. "Hij heeft geluk dat ik geen crimineel ben," vertelt Roomeijer in het AD.
    Crash
    Van Schaik kocht de laptop een jaar geleden bij de Mediamarkt in Cruquius. "Ik had er in korte tijd van alles opgezet, maar na een week crashte hij. Dus teruggebracht naar diezelfde Mediamarkt. Hij was niet te repareren, ik kreeg een nieuwe," vertelt hij. Een half jaar later kocht Roomeijer bij hetzelfde filiaal van Mediamarkt diezelfde laptop vervolgens als gloednieuw.
    Klanten misnoegd
    "Ik was ervan uitgegaan dat dat ding vernietigd zou worden," zegt Van Schaik. "Ik heb rechtsbijstand gebeld. Het schijnt vaker voor te komen, ook met telefoons. Ze kunnen er alleen niet veel mee, omdat er geen misbruik van is gemaakt. Maar ik ga wel een klacht indienen." Roomeijer is op zijn beurt ook niet blij: "Ik durf deze laptop niet eens terug te brengen, straks verkopen ze hem weer en heeft iemand mijn gegevens. Mediamarkt moet maar een oplossing bedenken." (sam)

Ik blijf het vreemd vinden. Dat ze dan 'refurbishd' vermelden, dan weet je dat het een herstelde is.
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Re: mediamarkt

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
    Ik blijf het vreemd vinden. Dat ze dan 'refurbishd' vermelden, dan weet je dat het een herstelde is.
    Dan kunnen ze hem niet aan volle prijs verkopen...
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

idd niet de eerste keer dat zoiets gebeurt
      in MM koop ik niets, ga er enkel langs om dingen vast te nemen en uit te testen
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Het is niet alleen MM die herstelde toestellen terug als nieuw verkoopt, ik heb enkele jaren geleden bij makro een kleine tv gekocht,als 2 toestel.
        Toen ik hem uitpakte; bleek handleiding reeds vol met koffieplekken en waren alle posten reeds voorgeprogrammeerd.
        Uitleg van Makro: dit is een toestel dat onder garantie is teruggebracht, en terug als nieuw wordt verkocht. De prijs was hetzelfde als die van een nieuw toestel.
        Een tijdje geleden heeft het radioprogramma "Peeters en Pichal" hier een uitzending aan gewijd, en wat bleek: bij bijna alle grote ketens gebeurt hetzelfde.
        Jan

Comment

Je hebt de 7 dagen bedenktijd regel. Jullie denken dus dat alles vernietigd wordt als iemand iets terug brengt naar de winkel na 7 dagen? Als je de lijn doortrekt kan je ook vermoeden dat hetzelfde gebeurt met dingen die stuk gaan.

Comment

Dan hebben ze het bij Mediamarkt nog niet geleerd.

Gisteren in het TV- consumentenprogramma 'Radar' vertelde ze dat gebruikte electronische apparaten zoals digitale camera's als nieuwt verkocht worden. Vooral bij ketens zoals Media Markt. Het zijn vaak de door ontevreden klanten terug gebrachte spullen of herstelde spullen. Daarbij zaten Camera's die door de vorige eigenaar

Comment

ik heb ooit hetzelfde meegemaakt met carrefour. Ik kocht er een laptop, deze bleek echter veel trager dan de specificaties leken aan te duiden. Een week nadat ik hem terug bracht kreeg ik een mail van de persoon aan wie hij als nieuw werd door verkocht. Ik had namelijk mijn officepakket met outlook op die laptop geinstalleerd en er niet afgehaald toen ik hem gefrustreerd terug bracht.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

zou een nieuwe schijf erin zetten helpen te voorkomen dat een ander er met je gegevens vandoor gaat?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  zou een nieuwe schijf erin zetten helpen te voorkomen dat een ander er met je gegevens vandoor gaat?
                  grt,bouk.
                  Dat is een mogelijkheid (moet je wel eerst zo'n schijf gaan kopen), maar veiliger is me dunkt die ketens te laten voor wat ze zijn en een serieuze kleinhandel te zoeken (die zéér dikwijls dan nog goedkoper uitkomt).
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    ....... maar veiliger is me dunkt die ketens te laten voor wat ze zijn en een serieuze kleinhandel te zoeken (die zéér dikwijls dan nog goedkoper uitkomt).
                    OK...maar als ik een nieuwe koop en lever de oude in.....hoe voorkom ik dan dat er misbruik gemaakt wordt van eventule gegevens die nog op mijn oude staan.
                    denk dat het zogenaamde leeghalen van de schijf niet voldoende is?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Je hebt de 7 dagen bedenktijd regel. Jullie denken dus dat alles vernietigd wordt als iemand iets terug brengt naar de winkel na 7 dagen? Als je de lijn doortrekt kan je ook vermoeden dat hetzelfde gebeurt met dingen die stuk gaan.
                      Die bedenktijd is in principe voor niet geopende verpakkingen ... als je iets terugbrengt zou het dan ook ongebruikt moeten zijn.
                      Probleem is dat er te weinig controle op is of dat de vorige eigenaar goed kan foeffelen.

Dat is een mogelijkheid (moet je wel eerst zo'n schijf gaan kopen), maar veiliger is me dunkt die ketens te laten voor wat ze zijn en een serieuze kleinhandel te zoeken (die zéér dikwijls dan nog goedkoper uitkomt).
                      Die kleinhandelaars foeffelen juist nog meer met zo'n zaken, alleen verdoezelen ze het dan met het excuus dat ze het toestel eerst eens getest hebben.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        OK...maar als ik een nieuwe koop en lever de oude in.....hoe voorkom ik dan dat er misbruik gemaakt wordt van eventule gegevens die nog op mijn oude staan.
                        denk dat het zogenaamde leeghalen van de schijf niet voldoende is?
                        grt,bouk.
                        Een paar gaten in de oude harde schijf boren.
                        Dan weet je zeker dat er niets meer mee kan gebeuren.
                        Bij formatteren en andere softwarematige manieren van wissen kunnen slimmerikken (bijna) altijd je bestanden terughalen.

Comment

sorry, dubbelpost.
                          Last edited by jan.brouwers; 28 juli 2011, 17:38.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

.....dat is wel erg kort door de bocht.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            .
                            Die kleinhandelaars foeffelen juist nog meer met zo'n zaken, alleen verdoezelen ze het dan met het excuus dat ze het toestel eerst eens getest hebben.
                            Ik kan hier volledig in meegaan, de grote "jongens" in de branche zo klakkeloos over een kam scheren is toch ook niet netjes.
                            (...en ik werk niet daar en heb ook geen band met de MM of enig ander bedrijf)
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Een paar gaten in de oude harde schijf boren.
                              Dan weet je zeker dat er niets meer mee kan gebeuren.
                              Bij formatteren en andere softwarematige manieren van wissen kunnen slimmerikken (bijna) altijd je bestanden terughalen.
                              Formateren is hiervoor inderdaad nutteloos, maar er zijn wel een hele serie programma'tjes te vinden die je harddisk wel volledig overschrijven, en dus de gegevens vernietigen. Dat kan bv. met ccleaner, waar oa een algoritme inzit die je harddisk 35 keer overschrijft...
                              Je kan dat uiteraard ook met een bootable tooltje zoals dban... (voor als je je systeemschijf wil wissen).

Helaas kan zo'n overschrijf-actie wel even duren...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X