Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mediamarkt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mediamarkt

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    OK...maar als ik een nieuwe koop en lever de oude in.....hoe voorkom ik dan dat er misbruik gemaakt wordt van eventule gegevens die nog op mijn oude staan.
    denk dat het zogenaamde leeghalen van de schijf niet voldoende is?
    grt,bouk.
    M'n leerkracht hardware in het middelbaar gaf deze tip:
    File shredder erop loslaten, daarna harde schijf tegen een sterke magneet plakken, en dan doorboren. Dan ben je vrij zeker

Y.

Comment

Effe eraan herinnen dat TS het wel over een (nieuwe) laptop heeft, dat de harde schijf doorboren dan op zijn minst moeilijk is, nog te zwijgen over de omruilgarantie. Natuurlijk als je computer zeer oud is ...

Als winkel(keten) koop je nu eenmaal ingepakte nieuwe PC's. Je kan zelf niet weten dat het een refurbished is of een totaal nieuwe en nooit gebruikte die in de verpakking zit. Zelfs als je als kleine zelfstandige PC's samenstelt, geldt het voorgaande voor de harde schijven. Ook die komen al dan niet geheel nieuw uit de verpakking.

Dit topic getuigt m.i. meer van vooroordelen dan van gezond verstand.

Comment

Dan toch beter Aldi ?
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          gegevens vernietigen. Dat kan bv. met ccleaner, waar oa een algoritme inzit die je harddisk 35 keer overschrijft...
          ik denk dat u even verward bent over de functie van c-cleaner.
          c-cleaner volgens hun website : "CCleaner is the number-one tool for cleaning your Windows PC. It protects your privacy online and makes your computer faster and more secure. Easy to use and a small, fast download."

dban doet wel degelijk wat het moet

ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat je overal dit risico loopt, zelfs bij kleine eenmanszaken
          450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Het verhaal van mediamarkt is me ooo zo gekend.
            Heb hetzelfde meegemaakt in een andere vorm dan.
            Was ook een tweede hands die ze mij verkocht hadden als nieuw. De gebruiksporen waren zelfs zeer duidelijk te zien, maar ze zeiden mij dat IK die aangebracht had

Ik koop nooit nog iets bij mediaslet, kreupel of vansnorre en dies consoorten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              OK...maar als ik een nieuwe koop en lever de oude in.....hoe voorkom ik dan dat er misbruik gemaakt wordt van eventule gegevens die nog op mijn oude staan.
              denk dat het zogenaamde leeghalen van de schijf niet voldoende is?
              grt,bouk.
              Wel eens van formatteren gehoord?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
                ik denk dat u even verward bent over de functie van c-cleaner.
                c-cleaner volgens hun website : "CCleaner is the number-one tool for cleaning your Windows PC. It protects your privacy online and makes your computer faster and more secure. Easy to use and a small, fast download."

dban doet wel degelijk wat het moet

ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat je overal dit risico loopt, zelfs bij kleine eenmanszaken
                Euch sorry : maar ik denk dat je alle functies van Ccleaner niet kent...
                Start Ccleaner eens op, kies dan Gereedschap en dan "Harde schijf wisser"...
                Daar kan je ondermeer kiezen voor de Gutmann overschrijving (35 keer), maar voor de minder paranoïde mensen kan je ook 1 of 3 keer kiezen.
                Last edited by polleke_cgc; 29 juli 2011, 12:50.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Formateren doet helemaal niets met de inhoud van een harde schijf. Dat wist alleen de "inhoudstabel" van de harde schijf. Alle gegevens blijven gewoon op de harde schijf staan.
                  Je kan een snel format doen : die wist dus die tabel, of een trage format : daarbij wordt ook nog eens gekeken of alle clusters op de harde schijf nog wel werken. De slechte worden dan uitgeschakeld. Maar ook hier wordt niets gewist.

Dat is ook de reden dat programma's als recuva de inhoud van de harde schijf (of een geheugenkaartje) gewoon kunnen terughalen, zelfs als de files gewist zijn, of zelfs als de schijf of geheugenkaartje geformateerd zijn...

Je mag zelfs partities verwijderen, en terug aanmaken en dan formateren : alle inhoud staat nog altijd op de harde schijf. Alleen kan het besturingssysteem die zaken niet meer lezen.

Het is zelfs zo dat als alle gegevens op de harde schijf wel overschreven zijn (met zo'n harde schijf "schredder"), er software is die de meeste zaken wel kan terugvinden (harde schijven werken magnetisch en blijkbaar is 1 keer overschrijven niet voldoende om het magnetisme 100% te beïnvloeden). Vandaar dat die software om harde schijven te wissen het meerdere keren doet. Ccleaner geraakt tot 35x (maar dat duurt natuurlijk behoorlijk lang bij grote schijven).
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    zie#23.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Het verhaal van mediamarkt is me ooo zo gekend.
                      Heb hetzelfde meegemaakt in een andere vorm dan.
                      Was ook een tweede hands die ze mij verkocht hadden als nieuw. De gebruiksporen waren zelfs zeer duidelijk te zien, maar ze zeiden mij dat IK die aangebracht had

Ik koop nooit nog iets bij mediaslet, kreupel of vansnorre en dies consoorten.
                      Zo kocht ik een "nieuw" moederbord ergens in Mechelen....
                      Stonden ook vingerafdrukken op en niet de mijne.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Euch sorry : maar ik denk dat je alle functies van Ccleaner niet kent...
                        ah, dat wist ik niet, my bad
                        450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Working...
                        X