Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Made in Hong Kong ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Made in Hong Kong ...

Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.

Ironic mode

Loop je (althans de dames) met een dure tas, staat er ergens "Made in Hong Kong" ......

End ironic mode
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: Made in Hong Kong ...

Koop je een dure iPad van een Amerikaans bedrijf en staat er 'Made in China' op.

Maakt dat nu uit? Wat telt is dat het goed is.
    Spijtige is dat België weer eens een merk kwijtspeelt aan het buitenland en we moeten rekening hoeden met x aantal jobs die verdwijnen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Tegenwoordig is "made in Hong Kong" / China, eerder een bewijs van kwaliteit.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Maakt dat nu uit? Wat telt is dat het goed is.
        Spijtige is dat België weer eens een merk kwijtspeelt aan het buitenland en we moeten rekening hoeden met x aantal jobs die verdwijnen.
        Maakt zeker wat uit.
        En dat bewijs je zelf met jouw laatste zin.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          en we moeten rekening hoeden met x aantal jobs die verdwijnen.
          Waaruit blijkt dat eigenlijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Waaruit blijkt dat eigenlijk?
            O, dat is o.a. begonnen toen Philips in Polen zijn eerste fabriek opende.
            Zie ook de Operatie Centurion, geïnitieerd door Jan Timmer.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Denk dat dit geen deugd zal doen aan de verkoop van dit exclusieve merk.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                Absoluut, vind ik ook.
                Ongeveer hetzelfde als met Brussels Airlines.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Delvaux is "wereldberoemd" in Belgie ( 98% verkoop in Belgie )
                  Dus het merk kan er enkel maar baat bij hebben om internationaal te gaan. Vooral in dat deel van de wereld is er een immense markt voor luxe producten.
                  Die kleine groep Belgen zal het gewicht niet maken.

Jo(han)
                  Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                    Dus het merk kan er enkel maar baat bij hebben om internationaal te gaan. Vooral in dat deel van de wereld is er een immense markt voor luxe producten.

Jo(han)
                    En als de productie in België blijft Johan dan zal ik zeker niet mekkeren
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Absoluut, vind ik ook.
                      Ongeveer hetzelfde als met Brussels Airlines.
                      Brussels Airline is een goed draaiende maatschappij, veel beter als toen het onder politieke voogdij stond en al helemaal toen het onder de Zwitsers geleidt (IJ) werd.
                      Onder de vleugels van Lufthansa is geen schande voor SN die één der stabielste maatschappijen is in de EU en erbuiten.
                      Ja, het was een kroonjuweel zoals er de laatste jaren zoveel zijn verkocht (Fortis iemand?) maar het getuigd andermaal van de onwil/onkunde van de politiek om een bedrijf draaiende te houden in deze competitieve markt (met de druk en macht van een te grote vakbond).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Brussels Airline is een goed draaiende maatschappij, veel beter als toen het onder politieke voogdij stond en al helemaal toen het onder de Zwitsers geleidt (IJ) werd.
                        Onder de vleugels van Lufthansa is geen schande voor SN die één der stabielste maatschappijen is in de EU en erbuiten.
                        Ja, het was een kroonjuweel zoals er de laatste jaren zoveel zijn verkocht (Fortis iemand?) maar het getuigd andermaal van de onwil/onkunde van de politiek om een bedrijf draaiende te houden in deze competitieve markt (met de druk en macht van een te grote vakbond).
                        De volgende zou Belgacom kunnen zijn.
                        En ook hier zijn Duitsers in het spel.
                        ======================================
                        Ik had iets gelezen dat er een nieuwe partner was bij Brussels Airlines.
                        (Canadezen? Ik weet het niet meer )
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht

Jo(han)
                          De eerste reactie die mijn vrouw hierop gaf was : voor mij geen Delvaux meer met 'made in China erop'. En ik denk dat vele Belgische gebruikers hier zo op zullen reageren. Ik vraag mij tenandere af of het koningshuis haar naam van hofleverancier zal blijven verbinden aan dit merk waar wij als belgen toch trots mogen op zijn. Ik denk dat er qua kwaliteit en afwerking maar weinig vergelijk is. Welk ander merk kan er een tas, met name de alomgekende en bij de dames geprezen "Brillant" voorleggen. Al tientallen jaren is dit nl. het visitekaartje van Delvaux.
                          Misschien de Fransen met hun befaamde 'Chanel', maar die is maar voor een zeer selctief publiek weggelegd met een prijs buiten proportie. Je kan bvb niet zeggen dat een LV (Moët, Hennessy), de allicht meest nagemaakte tas, dezelfde klasse uitstraalt als hogergenoemde.
                          Het kan zijn dat er een immense markt is hiervoor in China, maar met hun slechte naam op gebied van namaak zal dit voor Belgische gebruikers allezins geen goede beurt maken. Maar dit Delvaux China dan een worst wezen, wat betekend dan België in hun oogjes ?
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hangt er vooraf van af of de productie gaat verhuizen of niet (wordt het nu eigenlijk nog allemaal in Belgie gemaakt) ?
                            Nu komt het er gewoon op neer dat de aandeelhouder/eigenaar uit HK komt. De winst gaat dus naar daar..
                            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Zullen er nu 2 versies op de markt komen? Een goedkopere en de 'normale'?
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

Comment

Working...
                              X