Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Made in Hong Kong ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Made in Hong Kong ...

Als ze die voor dezelfde prijs blijven verkopen, dan zal er iemand heel wat meer winst maken.
    Ik vermoed dat er nu toch ook geld aan te verdienen was, zelfs met de duurdere arbeidskrachten hier in Belgie.

Als de prijs zakt, dan zal binnenkort misschien elke vrouw met zo'n tas rondlopen, en dan is de exclusiviteit eraf. Het wordt dan gewoon een massaproduct dat ze na een tijd zelfs bij Zeeman of Wibra verkopen...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
      Zullen er nu 2 versies op de markt komen? Een goedkopere en de 'normale'?
      Die zijn er nu al. Er is een lijn van produkten die iets lager geprijsd zijn en waarmee men vooral de jeugd "probeert" te bereiken. Of dat lukt weet ik niet zozeer.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Waaruit blijkt dat eigenlijk?
        In 99% van de gevallen dat een bedrijf in handen komt van een ander bedrijf sneuvelen er jobs!

Wat zijn ze met twee personeelsdiensten, twee boekhoudingen, twee directies?
        Nog een geluk dat het geen buurland is, dan gaat het nog sneller.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
          Hangt er vooraf van af of de productie gaat verhuizen of niet (wordt het nu eigenlijk nog allemaal in Belgie gemaakt) ?
          Nu komt het er gewoon op neer dat de aandeelhouder/eigenaar uit HK komt. De winst gaat dus naar daar..
          Delvaux was tot nog toe een bedrijf dat al hun producten met de hand maakte. Een bewijs is dat je van een reeds gebruikte tas een volledig vernieuwde versie kan laten maken. Goedkoop is dit echter niet en dit weer om diezelfde reden.
          Of dat zal blijven duren betwijfel ik wel ten sterkste.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik vermoed dat er nu toch ook geld aan te verdienen was, zelfs met de duurdere arbeidskrachten hier in Belgie.
            En bovendien volledig "hand made".
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ach ja: Heel vroeger, in de middeleeuwen en tot ver in de 19de eeuw stond Made In China synoniem met superieure kwaliteit. In de Romeinse periode, was men zeer verbaasd over dat vreemde glinsterende weefsel (zijde), zo dun en fijn, alsof het door de Goden was gemaakt in dat vreemde land van de Seres (het Han-keizerrijk) en de romeinse adel zich blauw betaalde aan de handelaren, dat de schrijver Plinius de verspilzicht van de adel bekritiseerde. Niks voor niks is het engelse woord voor porselein....China en de Hollanders hebben heel slim het toendertijd peperdure en exclusieve blauw-witte Ming porselein gekopieerd door het na te bakken in geglazuurd aardewerk (het is zelfs geen echt porselein !) en het aan de europese man als Delfts Blauw en er woekerprijzen vroegen, golvend op de enorme vraag naar chinees porselein.

Het kan verkeren. Delvaux in chinese handen. Maar wie weet dat bijvoorbeeld ook Kruidvat, ICI Paris XL, veel openbaar vervoermaatschappijen (met namen concessies voor metro/tramlijnen) in Europa in chinese handen zijn ?
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Wanneer je het stukje leest zie je;
                "Volgens Delvaux zou de overname vooralsnog geen gevolgen hebben voor de productie in België, Frankrijk of Vietnam. "
                Hoe je het woordje "vooralsnog" moet interpreteren is nogal van belang om de gevolgen voor de banen in België te kunnen inschatten.
                In het gunstigste geval komen er banen bij omdat Delvaux nu mogelijk wat meer gaat verkopen.

Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Hoe je het woordje "vooralsnog" moet interpreteren
                  Waarschijnlijk de eerste paar weken of maanden...
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Tegenwoordig is "made in Hong Kong" / China, eerder een bewijs van kwaliteit.
                    Dat zal ik vandaag weten met mijn Bekaert aandelen na de persconferentie van Bert De Graeve over de cijfers van de eerste zes maanden van dit jaar.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                      Ach ja:

... Maar wie weet dat bijvoorbeeld ook Kruidvat, ICI Paris XL, veel openbaar vervoermaatschappijen (met namen concessies voor metro/tramlijnen) in Europa in chinese handen zijn ?
                      en niet te vergeten de Chinees bij ons om de hoek!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        Dat zal ik vandaag weten met mijn Bekaert aandelen na de persconferentie van Bert De Graeve over de cijfers van de eerste zes maanden van dit jaar.
                        Ik weet het al
                        Staaltechnologiebedrijf Bekaert heeft in de eerste helft van 2011 een winst gerealiseerd
                        van 144,3 miljoen euro, tegen 181 miljoen euro een jaar eerder. De West-Vlamingen
                        blijven daarmee onder de verwachtingen.

Analisten hadden een winstverwachting van 186,5 miljoen euro.
                        De halfjaarwinst daalde echter met 20 procent tot 144,3 miljoen euro.

(streaming media)
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                          Zullen er nu 2 versies op de markt komen? Een goedkopere en de 'normale'?
                          Nog geen slecht idee, zoiets als Gibson/Epiphone of Fender/Squier
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ik weet het al
                            Staaltechnologiebedrijf Bekaert heeft in de eerste helft van 2011 een winst gerealiseerd
                            van 144,3 miljoen euro, tegen 181 miljoen euro een jaar eerder. De West-Vlamingen
                            blijven daarmee onder de verwachtingen.

Analisten hadden een winstverwachting van 186,5 miljoen euro.
                            De halfjaarwinst daalde echter met 20 procent tot 144,3 miljoen euro.

(streaming media)
                            Inderdaad Theo, een aandeelhouder moet op de hoogte blijven zowel in goede als in slechte tijden. En de kleine aandeelhouder moet nu meer dan koelbloedig blijven bij het zien van dergelijk cijfermateriaal . Er zit dus niks anders op dan volharden in de boosheid.
                            Maar de beurs is al een tijdje geen spek meer voor de bek van de kleine aandeelhouder. De grote jongens en zelfs de insiders gaan aan het shorten op hun eigen aandelen om nog maar te zwijgen van die anonieme bedrijven met supercomputers die in fracties van seconden het weer op de beurs bepalen.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Die zijn er nu al. Er is een lijn van produkten die iets lager geprijsd zijn en waarmee men vooral de jeugd "probeert" te bereiken. Of dat lukt weet ik niet zozeer.
                              heb ik dan geluk dat mijn madam niet zo 'jeudig' meer is , zal ze niet in verleiding kunnen komen dan
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

Comment

Working...
                              X