Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw verkeersreglement...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw verkeersreglement...

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
    Maar er staat wel dat je het kruispunt oprijdt en dan pas voorrang verleent (aan rechts). Het staat ook zo in de bijhorende tekening : bij stap 5 staat de auto al wat gedraaid op het kruispunt.
    En hoe zit het dan met die situatie op de doorgang van de middenberm ?
    Zoals ik het begrijp zou je moeten wachten (voor het kruispunt) tot je veilig in 1 vloeiende beweging links kan afdraaien (situatie die ik schets is kruispunt aan algemene voorrangsweg, geen lichten).
    kijk eens naar de strepen op de weg!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ritsen is waar twee rijstroken samenkomen maar waar geen stopteken staat voor een van beiden ... een oprit van een snelweg kent tot op heden altijd een stopteken en daar is tot op heden het ritsen niet van toepassing ... als het niet goed is om in te voegen moet je in principe stoppen.
      Echter denken velen dat ze nu voorrang van rechts hebben of dat het ritsen daar ook al van toepassing is.
      Dit wil niet zeggen dat je niemand moet tussen laten dat van een oprit komt, wat menselijk zijn is altijd de regel.
      Maar stel dat er op die oprit file is, dan kan je moeilijk verwachten dat de mensen op de snelweg bijna gaan stoppen om elk om beurt ene tussen te laten.
      Ritsen zal vermoedelijk nooit van toepassing zijn bij een oprit van een snelweg, enkel bij het samenvoegen van twee rijstroken van dezelfde rijbaan ... waar een baan dus vermindert van aantal rijstroken of hoogstens waar twee parallelle (secundaire) wegen samen komen.
      Maar pas op, nu is het zo dat wanneer je van de ene rijstrook naar de andere gaat, je in feite een maneuver doet, maar wanneer je bv. vlak voor de de waaslandtunnel rijdt, zie je dat de markeringen ophouden, dan geldt de voorang van rechts.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Ritsen is waar twee rijstroken samenkomen maar waar geen stopteken staat voor een van beiden ... een oprit van een snelweg kent tot op heden altijd een stopteken en daar is tot op heden het ritsen niet van toepassing ... als het niet goed is om in te voegen moet je in principe stoppen.
        Echter denken velen dat ze nu voorrang van rechts hebben of dat het ritsen daar ook al van toepassing is.
        Dit wil niet zeggen dat je niemand moet tussen laten dat van een oprit komt, wat menselijk zijn is altijd de regel.
        Maar stel dat er op die oprit file is, dan kan je moeilijk verwachten dat de mensen op de snelweg bijna gaan stoppen om elk om beurt ene tussen te laten.
        Ritsen zal vermoedelijk nooit van toepassing zijn bij een oprit van een snelweg, enkel bij het samenvoegen van twee rijstroken van dezelfde rijbaan ... waar een baan dus vermindert van aantal rijstroken of hoogstens waar twee parallelle (secundaire) wegen samen komen.
        Een bord voorrang verlenen staat er (omgekeerde driehoek)
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

..........
          Ritsen zal vermoedelijk nooit van toepassing zijn bij een oprit van een snelweg.....
          in Nederland wel hoor, juist daar.
          grt,bouk.

Comment

Het verschil uit zich bij deze oranje/bruin gekleurde wagens tegenover de zwarte :

Waar er kan of moet geritst worden pas ik het toe maar :
            Bij mij maken deze oranje wagens geen enkele kans om voor mij in te ritsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              in Nederland wel hoor, juist daar.
              grt,bouk.
              Maar dat is ook net een van de dingen waar de Nederlanders beter mee om gaan .
              Ritsen is daar al lang op een juiste manier ingeburgerd. Op het laatste ogenblik en niet vroeger.
              In Belgie zitten ze hun zenuwen op te vreten voor al die auto's die dan nog voorbij komen, maar begrijpen ze nog niet dat het net door te vroeg invoegen fout gaat.

En ja, als je dan die mentaliteit doortrekt naar de invoegstrook op een snelweg, .....

Persoonlijk, als ik achter mij zie iemand zie het "gaatje dichtrijd" laat ik er een stuk of 5 autos voor me tussen. Stout, ik weet het.

Nu ben ik wel benieuwd, of ze hier in Belgie ook politie gaan inschakelen om eea vlot te laten verlopen, ik ben in NL ooit door de politie doorgestuurd langs rechts op de ring rond Eindhoven, omdat ik te vroeg wilde invoegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
                Waar er kan of moet geritst worden pas ik het toe maar :
                Bij mij maken deze oranje wagens geen enkele kans om voor mij in te ritsen.
                Die bovenste misschien niet, maar de onderste? die zit toch nog juist?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Nope, die haalt er ene in die aan het ritsen is. Hij moet daar gewoon achter blijven, een andere wagen doorlaten en dan pas invoegen.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Neen die onderste was ook de andere die reeds op het linkse vak reed ook nog aan het inhalen. Geen plaats vóór mij bijgevolg.

Comment

Kleinzerigheid in het verkeer, dat ze dat er ook maar eens uithalen
                      Iemand niet doorlaten omdat 'm 2cm te vroeg, of 2cm te laat ritst. Jezus. Sommige mensen moeten dringend leren relativeren.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        ontwerp er maar een verkeersbord voor...wie weet?
                        grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          Iemand niet doorlaten omdat 'm 2cm te vroeg, of 2cm te laat ritst. Jezus. Sommige mensen moeten dringend leren relativeren.
                          Het is voor mij geen kwestie van 1 2 of 50 cm of meters. Gewoon de mentaliteit van sommigen. Sommigen die moeten leren dat zij niet meer mogen dan anderen. Haal die er uit en de problemen zijn voor een groot deel opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Een bord voorrang verlenen staat er (omgekeerde driehoek)
                            Maar het betekent dat je moet stoppen als het niet vrij is en je dus niet zonder hinderen kan invoegen. Het is inderdaad geen verplichte stop als er niets afkomt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Die onderste zit helemaal fout.
                              Bij ritsen mag je geen voertuig meer inhalen eens de baan versmalt ... je moet aan +- dezelfde snelheid gaan rijden als de anderen en plaats tussen laten om om beurt door te kunnen. Dit onderste voertuig haalt nog een ander voertuig in dat al aan het invoegen is (correct ritsen) ... dus dat oranje voertuig maakt een fout tegenover de regels van het ritsen en haalt eigenlijk dubbel in!

Neen die onderste was ook de andere die reeds op het linkse vak reed ook nog aan het inhalen. Geen plaats vóór mij bijgevolg.
                              Inderdaad en dat zijn net de mensen die de frustraties uitlokken!
                              Het is voor die mensen "als ik er nog ene voor kan zijn wring ik er nog tussen" ... mentaliteit.
                              Last edited by VerSeg; 27 juli 2011, 11:19.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Het is voor mij geen kwestie van 1 2 of 50 cm of meters. Gewoon de mentaliteit van sommigen. Sommigen die moeten leren dat zij niet meer mogen dan anderen. Haal die er uit en de problemen zijn voor een groot deel opgelost.
                                Ja dat is irritant, maar daar agressief op reageren lost niets op. Je kweekt alleen nog meer frustratie en agressie.
                                Idem als iemand onnodig links rijdt. Dan gaan kleven is zowat het ergste dat je kunt doen. Mensen die in een ander z'n gat gaan plakken mochten ze zo hun rijbewijs afnemen.
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X