Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaamsdigital?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlaamsdigital?

Brussel is en blijft de Europese hoofdstad.
    Het wordt een aparte staat zoals het Vaticaan.
    En Herman Van Rompuy wordt er ook meteen het staatshoofd.

Maar ik wil als Vlaming nooit door Nederland geannexeerd worden.
    Een normale Vlaming wil dat ook niet.
    Net zoals een normale Waal niet bij Frankrijk wil.

Niemand wil kwijt wat hem NU heeft
    Vooral onze politici en hun zonen en dochters.
    Daar gaat het om
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the roadwarrior Bekijk bericht
      Ps: ik ga op vakantie in de USA en spreek Engels, ik ga naar Monaco en spreek Frans, ik ga naar italie en spreek Italiaans... Ik zie geen probleem en bovendien is Engels en Frans de voertaal in een erg groot deel in de wereld. Punt is ik pas mij aan. Dat kan vaak niet gezegd worden over onze nieuwe Vlamingen of Walen!
      Ik ga naar Brussel en spreek Nederlands
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Mss gezien de huidige politieke toestand zou het geen slecht idee zijn het forum te her lemen nr Vlaamsdigital
        OH Neeeeeeeeeee. Ook hier slaat dat navelstarend extremisme ook al toe.
        BDW heeft echt wel een serieus virus gecreëerd.

Zelfs het Engelse "digital" mag, zolang het verfoeilijke Belgium in al zijn taalvarianten maar verdwijnt. Ik wordt stilaan bang om in zo'n bekrompen Vlaanderen terecht te komen.

Toch misschien even tekst herlezen alvorens op OK te klikken. Voor Bouk: waarschijnlijk bedoelt hij "te hernoemen naar"

Als DIT niet maatschappelijk is......
        Last edited by nete; 26 juli 2011, 21:54.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Dat is nu eens een probleem: al die betweterige Vlamingen die vinden dat de Walen Vlaams moeten kunnen, maar zelf staan te gapen alsof je Chinees spreekt als je ze in vlot Frans antwoord.
          Waarom zou een mens van pakweg Charleroi Nederlands moeten kunnen? Om 1 keer per jaar een paren dagen naar de zee te gaan??

Verder, proficiat aan the roadwarrior, met de geëtaleerde talenkennis en tegelijk ten berde brengen van je dure vakantiebestemmingen.
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

als je in wallonië bent je frans moet spreken, kom je als waal in Vlaanderen moet je Nederlands praten
            Als een Waal mijn Nederlands begrijpt zal ik zijn Frans wel verstaan. Een taal begrijpen is veel gemakkelijker dan ze te spreken.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Dat is nu eens een probleem: al die betweterige Vlamingen die vinden dat de Walen Vlaams moeten kunnen, maar zelf staan te gapen alsof je Chinees spreekt als je ze in vlot Frans antwoord.
              Waarom zou een mens van pakweg Charleroi Nederlands moeten kunnen? Om 1 keer per jaar een paren dagen naar de zee te gaan??

Verder, proficiat aan the roadwarrior, met de geëtaleerde talenkennis en tegelijk ten berde brengen van je dure vakantiebestemmingen.
              Haha en zeg, dat die "goei" Vlamingen maar eerst eens fatsoenlijk Nederlands leren.
              Ik heb een boontje voor de Antwerpenaren.
              Als die een tikje opletten dan versta je die als Vlamingen als de beste.
              Die spreken hun klinkers EN medeklinkers zo goed als perfect uit, zeer helder ook en klaar.
              Daar kunnen ze vanaf de Maas tot aan de zee een puntje aan zuigen.
              Die mooie Limburgse zwemster en vriendin van Johan Vansummeren versta ik met geen woord als die spreekt.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

't zijn ook meestal degene die ver van de taalgrens wonen die het hoogst van de toren blazen als het over de "Walen" gaat...

't zijn niet de ménsen uit zichzelf hoor.. 't is de politiek, die de ( domme ) mensen opstookt, aan weerszijden ...

Ik woon in Ronse by the way... faciliteiten en dergelijke...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voltigeur Bekijk bericht
                  waarom zou een mens van pakweg charleroi nederlands moeten kunnen? Om 1 keer per jaar een paren dagen naar de zee te gaan??

.... :g ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Haha en zeg, dat die "goei" Vlamingen maar eerst eens fatsoenlijk Nederlands leren.
                    Ik heb een boontje voor de Antwerpenaren.
                    Als die een tikje opletten dan versta je die als Vlamingen als de beste.
                    Die spreken hun klinkers EN medeklinkers zo goed als perfect uit, zeer helder ook en klaar.
                    Maar hun a is toch wel verschrikkelijk!
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Brussel is en blijft de Europese hoofdstad.
                      Het wordt een aparte staat zoals het Vaticaan.
                      En Herman Van Rompuy wordt er ook meteen het staatshoofd.

Maar ik wil als Vlaming nooit door Nederland geannexeerd worden.
                      Een normale Vlaming wil dat ook niet.
                      Net zoals een normale Waal niet bij Frankrijk wil.

Niemand wil kwijt wat hem NU heeft
                      Vooral onze politici en hun zonen en dochters.
                      Daar gaat het om
                      Eerder den Berre van het mini koninkrijk
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

En langzaam komt de cafépraat boven, en de superlatieven en lacht de politiek stilletjes in z'n vuistje...

Verdeel en Heers

We verdienen niet beter...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Maar hun a is toch wel verschrikkelijk!
                          Daarom dat ik zei: als ze een tikje opletten
                          ================================================== ==================
                          Wat ik ergerlijk vind > Ik heb liever appelen OF peren.
                          Het eigenaardig gebruik van OF, ergens in de Vlaanderen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                            En langzaam komt de cafépraat boven, en de superlatieven en lacht de politiek stilletjes in z'n vuistje...

Verdeel en Heers

We verdienen niet beter...
                            De politiek doet in zijn broek tommmm
                            Omdat het om verkiezingen gaat.
                            Waarom duurt het een eeuwigheid alvorens we een regering hebben?
                            Iedere partij wil zijn deel he en een partij wordt verkozen.
                            Geen kiezers: geen partij.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              OH Neeeeeeeeeee. Ook hier slaat dat navelstarend extremisme ook al toe.
                              BDW heeft echt wel een serieus virus gecreëerd.

Zelfs het Engelse "digital" mag, zolang het verfoeilijke Belgium in al zijn taalvarianten maar verdwijnt. Ik wordt stilaan bang om in zo'n bekrompen Vlaanderen terecht te komen.

Toch misschien even tekst herlezen alvorens op OK te klikken. Voor Bouk: waarschijnlijk bedoelt hij "te hernoemen naar"

Als DIT niet maatschappelijk is......

Voor hen een aparte staat, dat ze daar mekaar dan maar wat tegen mekaar gaan zeuren. Weverland ofzoiets.
                              https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

De politiek doet in zijn broek tommmm
                                Omdat het om verkiezingen gaat.
                                Waarom duurt het een eeuwigheid alvorens we een regering hebben?
                                Iedere partij wil zijn deel he en een partij wordt verkozen.
                                Geen kiezers: geen partij.
                                tja, à la limite zijn het allemaal dezelfde dieven die 60% van ons loon afpakken hoor... En van de resterende 40% die we verdoen, gaat er voor een groot deel NOG EENS 21% naar de staat...

En als Vlaanderen zogezegd onafhankelijk gaat worden, gaan we nog evenveel % kwijtzijn.. 't zal misschien niet meer voor een deel naar Wallonië gaan, maar 't zal wel aan andere dingen gespendeerd worden, maar dat ze het uit onze portemonnee gaan blijven stelen... Daar ben ik wel van overtuigd...

Er wordt graag gepalaverd over waar ze het geld NIET gaan aan spenderen, maar de eerste die rechtstaat en zegt dat hij de 21% bv. weer naar 17% gaat doen, en de eerste die zegt dat hij nog "slechts" 20% gaat aftrekken van ons brutoloon , ojee...

En het overgrote deel van de Vlamingen én de Walen trapt in al die zinloze praatjes en discussies, en vergeet dat er op hun loonbrief een brutowedde staat, en dat er op hun kasticket een BTW bedrag staat, om nog van de andere diefstallen niet te spreken - Gemeentebelasting, kadaster, enz enz enz...

Vlamingen, Walen, Brusseleers, Alochtonen, Whatever...

Verdeel ... en Heers
                                Last edited by tommmm; 27 juli 2011, 00:01.

Comment

Working...
                                X