Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

    Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
    Zal je toch niet teveel fotos moeten maken, aan 25 MB per stuk krijg je er niet bijzonder veel op de meeste pads. Kan je beter een voldoende grote kaart kopen voor je toestel.
    Vind ik ook, en mijn transformer staat al goed vol, meer plaats dan voor 200 raws zal er niet zijn
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #17
      Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

      32GB + 32GB SD + 16GB microSD.. weeral kaartjes maar die laat je in de TF.
      anyway, ik moet niemand overtuigen, zo zou ik het gewoon doen.

      Comment


      • #18
        Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

        Ik heb de iPad 2 en die draait op Apples iOS en gelukkig niet op Windows.
        Voordeel van iOS, als ik de iPad aanzet is hij binnen 30 seconden opgestart, ik heb nooit vastlopers of foutmeldingen en alles werkt erg snel met iOS op de iPad.
        Ik heb de iPad 2 nu al enige tijd en zou niet meer zonder kunnen en erg handig voor m'n foto's vooral onderweg kan ik ze snel even op een groot scherm bekijken
        .
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

        Comment


        • #19
          Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          32GB + 32GB SD + 16GB microSD.. weeral kaartjes maar die laat je in de TF.
          anyway, ik moet niemand overtuigen, zo zou ik het gewoon doen.
          Hoe lukt het eigenlijk om RAWS te bekijken op de transformer? Gaat dat zo vlot als het bekijken van verkleinde jpg's?

          Ik wil maar zeggen dat ik me moeilijk kan voor stellen dat je eens vlug op enkele seconden door een 10-tal RAWS kan 'swipen' en vandaar ook mijn argument van dat alles te doen op het toestel zelf (uiteindelijk is 640x480 van jouw 5DmkII ook niet slecht om foto's te beoordelen)
          Ik doe dat eigenlijk constant, op momenten dat ik eens kan zitten, gewoon door alle foto's bladeren en alvast verwijderen op het kaartje zelf, zodat ik achteraf geen miserie heb ermee én ik meteen plaats vrijmaak op mijn kaartje
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Windows slurpt batterij en resources. De huidige tablets kunnen dit nog niet aan zoals het zou moeten (te zwakke specs)
            En natuurlijk ook het feit dat Windows schijtteduur is
            Windows 7 is daarbij helemaal niet ontworpen voor touchscreens, wacht tot Windows 8 uit is, en er zullen tonnen Windows tablets verschijnen dewelke, wie weet, de Android tablets verdringen...
            Windows 7 is wel ontwikkeld om te werken met touchscreens. De UI is wel niet aangepast om te werken zoals "andere" tablets, maar de APIs om met multitouch te werken zitten er al in (in tegenstelling tot, bvb, Mac OS X). Dit werd ook gedemonstreerd in 2009 toen Windows 7 uitkwam.

            Windows 7 bevat ook heel wat verbeteringen in de kernel om minder stroom te verbruiken. Dan denk ik aan het groeperen van interrupts om ervoor te zorgen dat threads gelijktijdig wakker worden om hun ding te doen zodat de CPU terug in een slaapstand kan. Ik denk dat als je Windows 7 installeert op een netbook en vergelijkt met een Windows XP op een netbook dat je't verschil in stroomverbruik rap zult merken.

            Waarom Windows 7 niet op vele tablets werken is omdat veel tablet hardware gebaseerd is op goedkopere ARM based CPUs, waar bvb wel een Windows CE op draait (en in de toekomst misschien een versie van WP7). Voor Windows 8 is er ondersteuning voor niet-x86 chips voorzien. Er bestaat wel een familie CPUs die in een tablet kunnen geintegreerd worden (Intel Atom) maar die vinden de fabrikanten te zwaar om in een tablet te steken: een doorsnee Intel Atom is een dual core 1.6GHz ding en meer gemaakt om in netbooks te gebruiken (waar je Windows 7 wel veel meer aantreft).

            Overigens is geen enkele versie van Android gratis. Er dienen namelijk nog altijd patentrechten betaald te worden voor het gebruik van Android op jouw hardware. Als een fabrikant overweegt om een bepaald OS te gaan gebruiken op hun toestel, dan moeten zij dat mee incalculeren in de prijs van een toestel, net zoals kost van de R&D om dat ding te integreren in hun hardware.

            Ik weet uit ervaring dat de kostprijs om Windows CE (of derivaten zoals Windows Mobile of Windows Phone 7) te integreren in hardware ook betrekkelijk laag is tegenover de licentiekost van eventuele patenten of de R&D om te integreren. Die prijs is dan afhankelijk van de featureset en de hoeveelheid devices die je plant te verkopen en schommelt rond de 5 a 10 euro per toestel.

            Windows 7 Starter Edition is dan een stuk duurder maar je ziet hoeveel netbooks ermee shippen en die kosten ook minder dan 300€ dus lijkt me dat ook geen struikelblok voor tablets.

            Als je dat dan schijtteduur noemt, tjah,
            pixelpusher

            Comment


            • #21
              Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Windows 7 is wel ontwikkeld om te werken met touchscreens. De UI is wel niet aangepast om te werken zoals "andere" tablets, maar de APIs om met multitouch te werken zitten er al in (in tegenstelling tot, bvb, Mac OS X). Dit werd ook gedemonstreerd in 2009 toen Windows 7 uitkwam.

              Windows 7 bevat ook heel wat verbeteringen in de kernel om minder stroom te verbruiken. Dan denk ik aan het groeperen van interrupts om ervoor te zorgen dat threads gelijktijdig wakker worden om hun ding te doen zodat de CPU terug in een slaapstand kan. Ik denk dat als je Windows 7 installeert op een netbook en vergelijkt met een Windows XP op een netbook dat je't verschil in stroomverbruik rap zult merken.

              Waarom Windows 7 niet op vele tablets werken is omdat veel tablet hardware gebaseerd is op goedkopere ARM based CPUs, waar bvb wel een Windows CE op draait (en in de toekomst misschien een versie van WP7). Voor Windows 8 is er ondersteuning voor niet-x86 chips voorzien. Er bestaat wel een familie CPUs die in een tablet kunnen geintegreerd worden (Intel Atom) maar die vinden de fabrikanten te zwaar om in een tablet te steken: een doorsnee Intel Atom is een dual core 1.6GHz ding en meer gemaakt om in netbooks te gebruiken (waar je Windows 7 wel veel meer aantreft).

              Overigens is geen enkele versie van Android gratis. Er dienen namelijk nog altijd patentrechten betaald te worden voor het gebruik van Android op jouw hardware. Als een fabrikant overweegt om een bepaald OS te gaan gebruiken op hun toestel, dan moeten zij dat mee incalculeren in de prijs van een toestel, net zoals kost van de R&D om dat ding te integreren in hun hardware.

              Ik weet uit ervaring dat de kostprijs om Windows CE (of derivaten zoals Windows Mobile of Windows Phone 7) te integreren in hardware ook betrekkelijk laag is tegenover de licentiekost van eventuele patenten of de R&D om te integreren. Die prijs is dan afhankelijk van de featureset en de hoeveelheid devices die je plant te verkopen en schommelt rond de 5 a 10 euro per toestel.

              Windows 7 Starter Edition is dan een stuk duurder maar je ziet hoeveel netbooks ermee shippen en die kosten ook minder dan 300€ dus lijkt me dat ook geen struikelblok voor tablets.

              Als je dat dan schijtteduur noemt, tjah,
              Okay, I stand corrected
              5DmkIII en wat glas

              Comment

              Working...
              X