Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

    Ik vroeg me af of Android 3.0 zoveel beter is, en waarom er zoveel pads/tabletpcs op Android draaien, wat zijn de grote voordelen tegenover Windows?

    Zijn er eigenlijk goed scorende op Windows?
    Zijn deze Android's dan compatible om bvb fotos/hd videos te bekijken, raws,... ?

  • #2
    Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

    Dat is eigenlijk een vrij eenvoudige vraag. Android is gratis voor de fabrikanten en is ontworpen om op bescheiden hardware te draaien.

    Comment


    • #3
      Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Dat is eigenlijk een vrij eenvoudige vraag. Android is gratis voor de fabrikanten en is ontworpen om op bescheiden hardware te draaien.
      Misschien minder blue screens ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

        Windows slurpt batterij en resources. De huidige tablets kunnen dit nog niet aan zoals het zou moeten (te zwakke specs)
        En natuurlijk ook het feit dat Windows schijtteduur is
        Windows 7 is daarbij helemaal niet ontworpen voor touchscreens, wacht tot Windows 8 uit is, en er zullen tonnen Windows tablets verschijnen dewelke, wie weet, de Android tablets verdringen...

        Ik gebruik mijn EEE pad Transformer vooral voor
        • foto's bekijken (jpg, geen RAW) Waarom zou je RAW willen bekijken? Selectie? Die doe ik op mijn fototoestel zelf. Bewerking, vergeet het op een tablet... Opslag? Met het miezerige geheugen dat een tablet nu biedt, ben je veel beter af met een imagetank van bvb 250GB... kortom, ik zie echt niet in waarom je RAWS zou willen bekijken op je tablet
        • films/video's (HD gaat, maar honeycomb is héééééél kieskeurig qua codecs, zeker als je hardwarematige decodering wilt behouden, wat bijna essentieel is voor HD video) MKV HD vergeet het, H.264 720p lukt nog net met heel lage bitrate. Tot nu toe heb ik nog geen goede codec gevonden die topkwaliteit 720p laat afspelen op Honeycomb. Youtube 1080p lukt perfect, dus het móet lukken, ik heb het alleen nog niet gevonden.
        • en natuurlijk surfen op het web
        Last edited by Matthias; 26 juli 2011, 10:49.
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Misschien minder blue screens ?
          Ja ... die kleur hebben ze niet voorzien in de foutmeldingen, dit hebben ze vervangen door "Geforceerd sluiten".
          Persoonlijk vind ik toch dat het nog te vaak voorvalt dat een applicatie ongevraagd gesloten wordt of dat je voor geforceerd sluiten moet gaan.
          Feilloos is Android zeker niet!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ja ... die kleur hebben ze niet voorzien in de foutmeldingen, dit hebben ze vervangen door "Geforceerd sluiten".
            Of gewoon sluiten, zonder enige waarschuwing
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

              interessant topic, ga ik mij op abonneren...

              dus zo'n tablet is momenteel nog niet veel soeps? ik bedoel, was ook al een het nadenken om er eentje aan te kopen om mee te nemen tijdens vakanties; foto's bekijken (maar lees dat RAW not done is), surfen op 't net, e-mails checken, etc.

              Misschien toch maar beter een laptop aanschaffen voor dat soort zaken?
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #8
                Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

                Rawdroid

                Ik heb wel geen tablet ...

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

                  Dit jaar eerste keer op verlof gegaan zonder laptop maar wel met de ipad 1, geen seconde spijt van gehad, de laptop blijft in het vervolg altijd thuis, ik blijf het een onhandig ding vinden in vergelijking met een tablet.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

                    Ik snap nog steeds niet waarom je RAW foto's op een tablet wil kunnen bekijken...
                    • Om te tonen aan andere? Ik toon mijn foto's liever niet als ze nog niet bewerkt zijn.
                    • Om te selecteren/verwijderen? Dat doe je toch op je fototoestel zelf (zonder enige twijfel de snelste manier) of op de pc want op een tablet gaat het toch vrij traag en je moet ze 2x kopiëren (van kaartje naar tablet, en dan van tablet naar pc voor bewerken)
                    • Als backup? Dan moet je ze toch niet kunnen lezen, gewoon kunnen kopiëren
                    • Als opslag? Dan ben je beter af met een imagetank waar je makkelijk 10x zoveel foto's op kwijt kunt en het kopiëren ook 10x zo snel gaat


                    Aub help me want ik zie het echt niet
                    Last edited by Matthias; 2 augustus 2011, 14:23.
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      Aub help me want ik zie het echt niet
                      Om te stoefen natuurlijk! "Kijk, ik kan 5DII raws openen op mijn tablet!"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        Ik snap nog steeds niet waarom je RAW foto's op een tablet wil kunnen bekijken...
                        • Om te tonen aan andere? Ik toon mijn foto's liever niet als ze nog niet bewerkt zijn.
                        • Om te selecteren/verwijderen? Dat doe je toch op je fototoestel zelf (zonder enige twijfel de snelste manier) of op de pc want op een tablet gaat het toch vrij traag en je moet ze 2x kopiëren (van kaartje naar tablet, en dan van tablet naar pc voor bewerken)
                        • Als backup? Dan moet je ze toch niet kunnen lezen, gewoon kunnen kopiëren
                        • Als opslag? Dan ben je beter af met een imagetank waar je makkelijk 10x zoveel foto's op kwijt kunt en het kopiëren ook 10x zo snel gaat


                        Aub help me want ik zie het echt niet
                        Die mensen moeten toch iets uitvinden om de aankoop te rechtvaardigen van iets dat ze eigenlijk niet nodig hebbben .
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          Die mensen moeten toch iets uitvinden om de aankoop te rechtvaardigen van iets dat ze eigenlijk niet nodig hebbben .
                          Heb jij eigenlijk een fototoestel echt nodig dan?

                          Niet nodig hebben dat kan je van 75% van de dingen zeggen die mensen kopen, het één wat minder als het ander maar dat vind ik maar een zwak argument

                          Een tablet vind ik juist superhandig voor het bekijken van foto's, filmpjes én het surfen op internet in de zetel. Ben net op weekend geweest in de ardennen met een 20-tal vrienden en de tablet is constant gebruikt geweest (foto's, filmpjes, internet, youtube...) en de laptops die mee waren, waaronder zelfs een handige draagbare 13" macbook pro zijn amper gebruikt (buiten voor de muziek)

                          Natuurlijk heb ik dat ding niet nodig, maar het is verdomd handig en leuk
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

                            Idd, gebruik dat ding ook dagelijks sinds ik em heb.
                            En die rawviewer: Als je een week op vakantie vertrekt zonder laptop, ist toch fijn als ge uw kaartjes kunt leegmaken (en de slechte eraf gooien). Ge kunt ze toch beter op een 10" zien dan op een 3" schermpje van het toestel/imagetank.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom zoveel tabletpc's - pads op Android en geen Windows ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Als je een week op vakantie vertrekt zonder laptop, ist toch fijn als ge uw kaartjes kunt leegmaken (en de slechte eraf gooien)..
                              Zal je toch niet teveel fotos moeten maken, aan 25 MB per stuk krijg je er niet bijzonder veel op de meeste pads. Kan je beter een voldoende grote kaart kopen voor je toestel.

                              Comment

                              Working...
                              X