Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc samenstelling nadat de huidige verkocht is

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe pc samenstelling nadat de huidige verkocht is

Klikkie werkt niet :-)

Inderdaad serieuze boost. Voor welke toepassingen gebruik je het voornamelijk en wat zijn de zwaarste toepassingen die je doet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door welsey Bekijk bericht
      Klikkie werkt niet :-)

Inderdaad serieuze boost. Voor welke toepassingen gebruik je het voornamelijk en wat zijn de zwaarste toepassingen die je doet?
      klikkie zou ok moeten zijn.

photoshop cs5 en lr3 als zwaarst, zit af en toe wel es een ferm panorama tussen en dan merk je het wel!

maar als je je OS en andere software op een gewone HDD zet en de ssd enkel gebruikt als werkschijf voor je zware programma's haal je ook al veel voordeel.

heb dit hier getest, eenzelfde pano met ssd als werkschijf en met mijn 1tb hdd als werkschijf. was me een ferm verschil, lees enkele minuten!

basis bewerkingen gaan ook stukken vlotter en soms zelfs accurater (raar maar waar)
      nikon stuff

Comment

Klikkie werkt inderdaad terug . Die heb ik ook in gedachte,naar de toekomst toe kan je wat sparen en krachten heb je genoeg !
        Bedankt voor alle info

Comment

Klikkie werkt inderdaad terug . Die heb ik ook in gedachte,naar de toekomst toe kan je wat sparen en krachten heb je genoeg !
          Bedankt voor alle info
          link gaat naar de gewone versie,

Intel 1155 Core i7-2600K 3.4Ghz OC deze (uit je openingspost) is de overclockbare versie
          zijn datasheet

verschil?? de grafische moeglijkheden
          nikon stuff

Comment

Ik bedoel de Intel 1155 Core i7-2600K 3.4Ghz OC,die 15€ die je extra betaalt zit ik echt niet mee in.
            Merci voor de terechtwijzing !

Comment

Zijn er hier mensen die onlangs een moederbordje hebben aangekocht 1155 serie? Zou graag het type en merk eens willen weten

Comment

zie mijn lijstje
                nikon stuff

Comment

Oei dit heb ik nog niet gebruikt,kan je beetje meer vertellen waar ik moet gaan zien ?! ;-)

Comment

asus p8p67 B3

zeer goed mobo (moederbord) 2xusb3 voor zijn prijs een goeie koop.
                    p8p67b3

asus site
                    nikon stuff

Comment

Ik heb net een nieuwe machine in elkaar gestoken, en ben ruim tevreden. Mijn configuratie:

- Asus P8P67-M PRO
                      - Intel Core i7 2600K
                      - 8GB DDR3 (Corsair Vengeance?)
                      - 180GB Vertex2
                      - 1TB WD Caviar Black
                      - 1TB WD Caviar Green

Achteraf gezien had ik beter een Vertex3 genomen: de eerste SSD die SATA 6GB/s ondersteund (en naar 't schijnt ook goed kan benutten!) en als tweede TB ook een Black (de tweede heb ik nadien nog bijgestoken, en op dat moment niet veel keus voorhanden). Die Black is bijna 2x zo snel als de Green.

Grafisch: nVIDIA 560 GTX. Niet de snelste op de markt, maar ruim voldoende. Ook misschien beter opgelet en gelijk de Ti versie genomen (is net iets duurder maar ook nieuwer)
                      pixelpusher

Comment

Allen bedankt voor de info ! Ik heb zonet men pc op papier opgeschreven en ga er niks meer aan veranderen want hoe meer ik lees vd moederborden hoe meer zin ik dan weer krijg om te veranderen.
                        Wat bovenaan staat zal het worden.

Groetjes

Comment

Ik zou toch voor een goedkoper ASUS board gaan, zoals de P8P67 ipv de dure Z68-UD4-B3.
                          Ik vind de Gigabyte boards veel te duur voor wat je ervoor in de plaats krijgt.

let op, ik heb zelf een Gigabyte P67A-UD4-B3 en ben er heel tevreden over.
                          Als je toch niet van plan bent te overklokken, koop dan een gewoon goed en stabiel moederbord.
                          Dat spaart je wat geld uit, hetgeen je in iets anders kan investeren.

Comment

Allen bedankt voor de info ! Ik heb zonet men pc op papier opgeschreven en ga er niks meer aan veranderen want hoe meer ik lees vd moederborden hoe meer zin ik dan weer krijg om te veranderen.
                            Wat bovenaan staat zal het worden.

Groetjes
                            Gewoon goed nakijken of je moederbord beschikt over:
                            - een 1155 socket
                            - een P67 chipset
                            - USB 3.0
                            - SATA 6Gb/s

That's it.
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jfd Bekijk bericht
                              Ik zou toch voor een goedkoper ASUS board gaan, zoals de P8P67 ipv de dure Z68-UD4-B3.
                              Ik vind de Gigabyte boards veel te duur voor wat je ervoor in de plaats krijgt.

let op, ik heb zelf een Gigabyte P67A-UD4-B3 en ben er heel tevreden over.
                              Als je toch niet van plan bent te overklokken, koop dan een gewoon goed en stabiel moederbord.
                              Dat spaart je wat geld uit, hetgeen je in iets anders kan investeren.
                              Ok maar ik ben liever voor een goed "merk".
                              Volgens mij dus Asus

En toch he: heb een goedkoop MSI-bord en die doet het voortreffelijk.
                              (zit in mijn vorige pc > = nu reserve pc)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Ok maar ik ben liever voor een goed "merk".
                                Volgens mij dus Asus

En toch he: heb een goedkoop MSI-bord en die doet het voortreffelijk.
                                (zit in mijn vorige pc > = nu reserve pc)
                                ASUS en MSI zijn niet voor niets de grootste moederbordfabrikanten ter wereld.
                                Dit wilt echter niet zeggen dat ze betere boards hebben dan bv. Gigabyte, Asrock, Biostar, Foxconn ....

Maar zoals ja al aanhaalde, met een goedkoop en stabiel moederbord kan men zeer tevreden zijn.
                                Het is ook allemaal persoonlijke voorkeur, welke toeters en bellen een bepaald bord heeft, welke toebehoren erbij geleverd worden, hoeveel geld men er aan wilt spenderen (ook zeer belangrijk). Op dat vlak scoren ASUS en MSI duidelijk beter dan Gigabyte.

Comment

Working...
                                X