Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc samenstelling nadat de huidige verkocht is

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe pc samenstelling nadat de huidige verkocht is

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

Achteraf gezien had ik beter een Vertex3 genomen: de eerste SSD die SATA 6GB/s ondersteund (en naar 't schijnt ook goed kan benutten!) en als tweede TB ook een Black (de tweede heb ik nadien nog bijgestoken, en op dat moment niet veel keus voorhanden). Die Black is bijna 2x zo snel als de Green.
    Naar het schijnt zijn de onboard sata 3 controllers niet goed genoeg om de snelheid van die ssd's te benutten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Naar het schijnt zijn de onboard sata 3 controllers niet goed genoeg om de snelheid van die ssd's te benutten.
      Nope, je hebt SATA 6Gb/s controllers nodig. Die zitten nu standaard in de nieuwe P67 chipset. Zonder die haal je de +500MB/s niet die uit de reviews van een Vertex3 verschijnen.
      pixelpusher

Comment

op Hardware .info is veel informatie te vinden .

Comment

Asrock is een dochterbedrijf van ASUS oorspronkelijk opgericht om de OEM markt te bedienen, maar verkoop sinds jaren ook budget versies van Asus boards.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
            Asrock is een dochterbedrijf van ASUS oorspronkelijk opgericht om de OEM markt te bedienen, maar verkoop sinds jaren ook budget versies van Asus boards.
            Asrock was vroeger wel gekend voor heel goedkope (en dus niet bijster goed uitgeruste) moederborden. Hoe het nu zit, heb ik geen idee van...
            Groeten,

Polleke

Comment

Bestelling is gebeurd
              * Asus 1155 P8P67 B3 INTEL rev3.0
              * Intel 1155 Core i5-2500 3.3Ghz
              * Kingston DDR3 8GB 1333MHz 2x4GB
              * Samsung SH-S222AB DVDRW DL SATA 22x Zwart
              * Intel SSD 510 Series 120GB SATA II 2.5in
              * Corsair 650W TX V2

Levering is voorzien tegen het einde vd week dus hopen dat ze alles tijdig leveren.
              alle info was welkom want heb nog tot op de moment dak ging bestellen aan het lezen en reviews bekeken.

Als alles in elkaar steekt laat ik weten hoe tevreden of teleurgesteld ik ben

groetjes
              Last edited by welsey; 26 juli 2011, 15:14. Reden: voeding

Comment

HD drive zie ik niet staan .In welke grootte orde zit je prijs en is zelf samenstellen goedkoper dan een systeem te kopen?Ik heb er geen idee van wat de losse componenten kosten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door welsey Bekijk bericht
                  Bestelling is gebeurd

groetjes
                  Ik denk dat je dik tevreden gaat zijn met dit systeempje

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  HD drive zie ik niet staan .In welke grootte orde zit je prijs en is zelf samenstellen goedkoper dan een systeem te kopen?Ik heb er geen idee van wat de losse componenten kosten .
                  Hij heeft een SSD gekocht wat sneller is dan een HD. Een HD koop je extra als data storage. Het is moeilijk te zeggen of iets duurder/goedkoper is als je dit zelf gaat samenstellen. Je kan niet echt vergelijken omdat je nooit hetzelfde systeem gaat vinden.

Het nadeel van zelf iets samen te stellen is dat het ding meestal meer herrie maakt dan de grote merken, tenzij je er wat meer geld aan utigeeft. Voor de rest zie ik geen nadelen.

Als voordelen heb je bij een zelfbouw systeem de fabrieksgarantie op de onderdelen (bij een goede leverancier). Geen bloatware op de pc bij levering. Tot slot nog de vrijheid om zelf de onderdelen te kiezen die je wil.

Comment

Bestelling is gebeurd
                    * Asus 1155 P8P67 B3 INTEL rev3.0
                    * Intel 1155 Core i5-2500 3.3Ghz
                    * Kingston DDR3 8GB 1333MHz 2x4GB
                    * Samsung SH-S222AB DVDRW DL SATA 22x Zwart
                    * Intel SSD 510 Series 120GB SATA II 2.5in

Levering is voorzien tegen het einde vd week dus hopen dat ze alles tijdig leveren.
                    alle info was welkom want heb nog tot op de moment dak ging bestellen aan het lezen en reviews bekeken.

groetjes
                    Ik zie geen grafische kaart in je bestelling?

UPDATE: uiteraard, die hou je nog uit je vorige toestel.
                    UPDATE2: toch beetje vreemd dat iemand slechts 100€ biedt voor een PC waar de grafische kaart alleen nieuw zoveel kost. Was het verder een lege kast ofzo?
                    Last edited by GroovBird; 26 juli 2011, 14:34.
                    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Hdd schijf ben ik er vergeten bij te vermelden.Dat is de Intel SSD 510 Series 120GB SATA II 2.5in geworden.
                      De nieuwe stukken komen op 632,70€ ( hier moet nog wel korting af want menne maat werkt er,voeding is ook vervangen,de huidige gaat in een andere case )
                      Samenstellen doe ik graag. Heel de tafel ligt vol en als je moet beginnen is het zoiets van,wow moet da allemaal der in ?! en enkele uren heb je resultaat ! Samenstellen vind ik iets goedkoper omdat je anders ong 50€ moet betalen in de winkel voor het assembleren enz...

Comment

Ik zie geen grafische kaart in je bestelling?

UPDATE: uiteraard, die hou je nog uit je vorige toestel.
                        UPDATE2: toch beetje vreemd dat iemand slechts 100€ biedt voor een PC waar de grafische kaart alleen nieuw zoveel kost. Was het verder een lege kast ofzo?
                        Nope,kas was zeker niet leeg en heeft 3 maanden op 2dehands.be gestaan en kreeg daar 100€ en geen enkele mail. Slechte tijd zeker om te verkopen?
                        Kaart heb ik zelf onlangs gekocht van iemand voor 75€ met garantie. Normaal is het huidige systeem in de eerste week van augustus buiten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Ik denk dat je dik tevreden gaat zijn met dit systeempje

Hij heeft een SSD gekocht wat sneller is dan een HD. Een HD koop je extra als data storage. Het is moeilijk te zeggen of iets duurder/goedkoper is als je dit zelf gaat samenstellen. Je kan niet echt vergelijken omdat je nooit hetzelfde systeem gaat vinden.

Het nadeel van zelf iets samen te stellen is dat het ding meestal meer herrie maakt dan de grote merken, tenzij je er wat meer geld aan utigeeft. Voor de rest zie ik geen nadelen.

Als voordelen heb je bij een zelfbouw systeem de fabrieksgarantie op de onderdelen (bij een goede leverancier). Geen bloatware op de pc bij levering. Tot slot nog de vrijheid om zelf de onderdelen te kiezen die je wil.
                          Tevreden ga ik zeker zijn en vooral met de SSD want die maakt het verschil echt wel !!! Nog ff geduld hebben en genieten

Comment

Tevreden ga ik zeker zijn en vooral met de SSD want die maakt het verschil echt wel !!! Nog ff geduld hebben en genieten
                            Raar dat je voor de Intel 510 koos ipv de Vertex3, die sneller is en toch goedkoper. Het merk?
                            pixelpusher

Comment

Raar dat je voor de Intel 510 koos ipv de Vertex3, die sneller is en toch goedkoper. Het merk?
                              De vertex 3 is inderdaad sneller en goedkoper maar heb talloze reviews gelezen waar hij slecht uitkomt en veel problemen mee zijn na enige tijd. De intel 510 daar tegenover heeft goede punten in het algemaan gekregen op vele site's ! Merk speelde geen rene rol maar betrouwbaarheid wel !

Comment

Net de review op Anand gelezen.. en de Vertex haalt maar matige betrouwbaarheidscores.

Intel is de beste daarin, maar boet wat in op snelheid.

Hoe zit het met TRIM support bij niet Intels?

Ik denk er aan om mijn Intel x25-M (160GB) te vervangen door 2x510 (120GB) in RAID 0 en de x25-M als swap drive te gebruiken. /edit: (al verlies ik dan wel de TRIM functionaliteit...)
                                Last edited by Destn; 26 juli 2011, 19:22.
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X