Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc samenstelling nadat de huidige verkocht is

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe pc samenstelling nadat de huidige verkocht is

Hallo allen,
    tijdje geleden kreeg ik amper 100€ als bod op men pc en gistere vroeg iemand aan me of die nog te koop was. Persoon heeft hem gekocht en ga v.d week een nieuwe in elkaar steken .

Gebruik : Foto & muziek bewerkingen en voor de rest hedendaags gebruik, naar de toekomst toe zou ik graag de eerste 2 jaar niks willen upgraden !

Bepaalde onderdelen gaan niet weg zoals : Kas ( Thermaltake Armor VA8000BWS ) + enkele HDD's en Ati 5770

Nieuw:
    Intel 1155 Core i7-2600K 3.4Ghz OC
    Gigabyte 1155 Z68X-UD4-B3
    Corsair DDR3 8GB 1600 2x4GB Vengeance
    1 SSD schijf van 120Gb of 128Gb Intel
    Corsair 650W TX V2

De pc zal zowiezo super snel zijn en alle andere data(muziek en foto's) zijn afkomstig van gewone sata schijven dus die gaan minder snel maar bij het bewerken van foto's zal ik de selectie die ik ga bewerken kopiere naar de SSD schijf anders is er weinig snelheid verschil.

Zijn er dingen die jullie zouden veranderen?

Groetjes
    Last edited by welsey; 26 juli 2011, 15:14. Reden: voeding

Re: Nieuwe pc samenstelling nadat de huidige verkocht is

Dat geheugen hoeft niet duur te zijn. Die 1600Mhz ga je er niet uithalen tenzij je gaat overklokken.

Comment

Ook niet in de toekomst? Ik ben me aan het verdiepen in de fotografie en wil voldoende kracht hebben om binne enkele maanden foto's te kunnen bewerken en/of meerdere tegelijk.

Comment

een i5-2500 is meer dan genoeg voor fotobewerking !En een veel betere prijs - kwaliteits verhouding. Dat heb ik van al die reviews te lezen overgehouden .

Comment

Mijn volgende configuratie zal 16Gb. geheugen hebben . Momenteel is onze quad - core op 3Ghz nog snel genog alleen het geheugen is een probleem 4Gb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door welsey Bekijk bericht
            Ook niet in de toekomst? Ik ben me aan het verdiepen in de fotografie en wil voldoende kracht hebben om binne enkele maanden foto's te kunnen bewerken en/of meerdere tegelijk.
            Neen, zonder overclocken heb je niks aan. Wat de hoeveelheid geheugen betreft, kan je wel naar 16GB gaan zoals Francois zegt. Wel een 64-bit versie van Windows 7 kopen, anders is het zinloos om meer dan 4GB te steken.

Comment

Wij draaien fs5 ( officieel ) en sony vega's 9 (officieel ) maar deze laatste heeft met onze conf. en filmen in full HD geheugenproblemen . Processor heeft snelheid genoeg . En zoals boven gemeld windows 64 bit.

Comment

Momenteel heb ik deze configuratie
                Moederbord : EP35-DS4 vers 2.1
                Processor : Intel Core 2 Quad Q6600
                Geheugen : OCZ GOLD 8.0GB Dual-Channel DDR2 @ 800MHz
                Videokaart : Ati 5770 1Gb DDR5
                en enkele HDD's met windows 7 64bits. Alles draait goed maar van zodra ik wat ga bewerken merk ik dat het geheugen ik gang schiet en regelmatig moeite heeft om te volgen. Ik draai regelmatig tegen de 8Gb aan.
                16Gb vind ik momenteel wat veel,ik kan achteraf nog 8Gb bijsteken zodat ik 16Gb heb
                Last edited by welsey; 25 juli 2011, 17:14.

Comment

Ik val in herhaling, maar dat geheugen draait standaard op 1333Mhz
                  http://azerty.nl/8-749/pc3-10666-1333mhz.html
                  Als je gaat overclocken kan je sneller geheugen kopen.

Dit terzijde, als je tegen de 8GB aanloopt, dan begint je pc te swappen. Het geheugen dat niet gebruikt wordt weggeschreven naar de harde schijf en je systeem begint te vetragen. Een ssd zal wel wat verschil maken, je wil eigenlijk vermijden dat je de harde schijf gaat gebruiken.

Comment

Momenteel heb ik deze configuratie
                    Moederbord : EP35-DS4 vers 2.1
                    Processor : Intel Core 2 Quad Q6600
                    Geheugen : OCZ GOLD 8.0GB Dual-Channel DDR2 @ 800MHz
                    Videokaart : Ati 5770 1Gb DDR5
                    en enkele HDD's met windows 7 64bits. Alles draait goed maar van zodra ik wat ga bewerken merk ik dat het geheugen ik gang schiet en regelmatig moeite heeft om te volgen. Ik draai regelmatig tegen de 8Gb aan.
                    16Gb vind ik momenteel wat veel,ik kan achteraf nog 8Gb bijsteken zodat ik 16Gb heb
                    Aan die processor zal het niet liggen Welsey.
                    Ik heb nu een redelijk nieuwe pc maar de vorige gebruik ik nog als reserve en daar zit
                    dezelfde cpu in. Ook had ik een SSD van Intel in gebruik en slechts 4 GB aan geheugen.
                    En dan moet ik zeggen dat ik nooit last had van geheugenproblemen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Liefst van al wil ik niet overklokken met men nieuw systeem.Is het dan beter om dit te steken : Kingston DDR3 8GB 1333MHz 2x4GB ? Hoeveel zou je dan zelf steken?Welk type? Ik ga alitjd winkelen bij Forcom,maatje van me werkt der

Comment

theokus : Uw SSD van hoeveel is die?
                        Ik gebruik enkele programma's om te bewerken en soms merk ik lange vertragingen en een boost in het geheugen tot soms ... Veel Geduld hem ik,anders had ik al langer een nieuwe gekocht

Comment

theokus : Uw SSD van hoeveel is die?
                          Ik gebruik enkele programma's om te bewerken en soms merk ik lange vertragingen en een boost in het geheugen tot soms ... Veel Geduld hem ik,anders had ik al langer een nieuwe gekocht
                          160 Giga. (Intel)
                          Zo'n SSD is het beste dat een pc kan overkomen
                          Zou die wel enkel gebruiken in combinatie met Windows 7 op 64 bit.
                          Deze Windows zorgt voor een goede werking van de SSD.

Gebruik de SSD ook met de Intel SSD Toolbox (gratis).
                          Die toolbox zorgt voor een optimale werking van de SSD.
                          Je gebruikt die eenmaal per week.

Een SSD NOOIT defragmenteren.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

De SSD zou enkel voor windows 7 64bits dienen voor me,alle andere data blijft op de oudere sata schijven.
                            Het defragmenteren had ik net gelezen op hardware info.
                            Nu is het alleen nog wachten wat ze me hier aanraden hoeveel ram ik moet steken en welk type. Seffens nog eens wat verder opzoek werk doen ivm het ram
                            Bedankt voor de info

Comment

hier mijn oude pc (core2duo e6600 2.4, 2gb ramm, standaard mobo, 512gb vgu, ...) een boost gegeven.

nu;
                              - asus p8p67 B3mobo
                              - intel I7 2600 3.4 (gewone versie, de andere is overclockbaar)
                              - 2x4gb ramm 1333 (processor ondersteund geen 1600) klikkie
                              - OCZ vertex 2 100bg ssd
                              - gainward nvidea gt440 1gb dd5
                              - win7pro 64bit

een aanzienlijk verschil, en goed werkend systeem.

de ramm's voldoen voorlopig meer dan genoeg
                              Last edited by david_ve; 25 juli 2011, 18:42.
                              nikon stuff

Comment

Working...
                              X