Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stofzuiger zonder zak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stofzuiger zonder zak

Een Dyson kan eventueel ook, maar ik zou wel maar maximum 250 euro willen uitgeven.
    Mijn huidige stofzuiger maakt bijna even veel lawaai als wat Dyson opgeeft, en dat gaat nog net zonder gehoorbescherming (als het niet te lang duurt ).
    De goedkoopste Dyson bij Vandenborre blijft nog net onder de 250 euro.

Ik moet hier geen grote villa stofzuigen, dan zou ik voor die prijs toch wel een stofzuiger moeten kunnen vinden die voldoende goed werkt. Zeker als je ziet dat de goedkoopste stofzuiger zonder zak daar maar 33 euro kost, maar daar heb ik dan niet echt veel vertrouwen in...

Ik laat straks wel weten wat het geworden is (Dyson, Bosch of eventueel een AEG), en of die beter werkt dan mijn oude stofzuiger.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

We kijken allemaal uit naar het allereerste BD-Black-Bandit-chitchat-stofzuiger-zonderstofzuigerzak review!
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        We kijken allemaal uit naar het allereerste BD-Black-Bandit-chitchat-stofzuiger-zonderstofzuigerzak review!
        Hier is die dan al.

Het is de Bosch BGS62232 Roxxx geworden, voor 249 euro.
        Ik kreeg er nog een extra slang bij, een langere (ter waarde van zo'n 40 euro), maar die moet ik volgende week gaan halen omdat ze die daar niet meer in voorraad hadden.
        Het is een soldenprijs, waarschijnlijk is het dus wel een einde reeks, het was de laatste in de winkel in Turnhout, ik heb het showroom model meegenomen (normale verkoopprijs is 299 euro).

De stofzuiger is vrij zwaar, maar niet veel zwaarder dan de vorige, dat valt dus nog wel mee. De wieltjes bollen beter, en dan is het gewicht niet zo'n probleem. Alleen de trap opdragen zal wat zwaarder werk worden, maar er zit een heel goed handvat aan.

De geluidsmeting is wat moeilijker. De stofzuiger zelf maakt veel minder lawaai, de opgegeven 75 dB is dus juist, maar als ik met het geluidsmetertje wat dichter bij de aanzuigopening kom dan gaat de decibelmeter wel flink omhoog (zelfs tot 84dB). Tijdens het stofzuigen is dat veel minder omdat dan de zuigopening tegen de vloer zit. Bij de oude stofzuiger heb ik het geluid gemeten met een stofzak die al bijna vol zat. Daar is het aanzuiggeluid wel veel minder sterk, maar dat wijst er eigenlijk alleen maar op dat die oude stofzuiger veel minder goed zuigt. (Met een kleiner debiet is er minder lawaai aan de aanzuigopening.)
        De geluidsmeting is geen laboratoriumtest in een speciaal daarvoor gemaakte ruimte, maar wel een praktijktest waarbij de stofzuiger op maximale kracht draait terwijl die gewoon op de keukenvloer staat. Het is dus duidelijk dat die veel minder lawaai maakt.

De zuigkracht dan. Twee dagen geleden heb ik de woonkamer nog gestofzuigd met de oude stofzuiger. Er ligt vasttapijt, en daar kan wel heel wat vuil tussen kruipen.
        Na het stofzuigen zie ik dat er echt veel vuil in de opvangbak is terechtgekomen. Deze stofzuiger werkt dus werkelijk véél beter dan de vorige.
        Nog een indicatie van de zuigkracht is dat het "vasttapijt" nu in een hoek is losgekomen, dat zal ik dus terug moeten vastkleven. Met de vorige stofzuiger ben ik daar al heel wat keren over geweest, ook met een nieuwe stofzak, en toen is dat vasttapijt altijd blijven liggen.

Na het stofzuigen hangt er ook geen "ik heb net gestofzuigd-lucht", wat met alle vorige stofzuigers wel altijd duidelijk het geval was. Er zal dus minder fijn stof terug omhoog geblazen worden dan met de stofzuigers die ik tot nu toe al heb gehad.

De opvangbak leegmaken is heel erg simpel, gewoon open doen en leeggieten in de afvalcontainer.

Dit is geen vergelijkende test tussen de verschillende stofzuigers zonder stofzak, maar deze werkt duidelijk beter dan de oude, en daar was het mij om te doen.

De goedkoopste Dyson die ze nog in voorraad hadden, die kostte meer dan 300 euro, dat was boven mijn vooropgestelde budget. Het is mogelijk dat een Dyson beter werkt dan deze Bosch, maar ik ben op dit ogenblik wel heel tevreden over de keuze die ik heb gemaakt.
        BD0338BE

Comment

Ferm toestel.
          Vergeet die Hepafilter niet
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ferm toestel.
            Vergeet die Hepafilter niet
            Volgens de gebruiksaanwijzing moet die elk jaar met water gereinigd worden. Volgens de verkoper zou ik er elk jaar een nieuw filterelement in moeten steken, dat was zijn argument om mij voor een duurdere Dyson te laten kiezen. Maar ik had dat al in de gebruiksaanwijzing gelezen voor ik de stofzuiger ging kopen (daar staan beide mogelijkheden in, reinigen of vervangen, reinigen is de goedkoopste oplossing).

Ik heb net even naar de website van Vandenborre gekeken, en die wordt wel goed up to date gehouden.
            Deze voormiddag stond er nog dat die stofzuiger tentoongesteld was in de winkel, en dat is al aangepast (dat zal waarschijnlijk automatisch gebeuren, maar dat is niet overal het geval).
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Volgens de gebruiksaanwijzing moet die elk jaar met water gereinigd worden. Volgens de verkoper zou ik er elk jaar een nieuw filterelement in moeten steken, dat was zijn argument om mij voor een duurdere Dyson te laten kiezen. Maar ik had dat al in de gebruiksaanwijzing gelezen voor ik de stofzuiger ging kopen (daar staan beide mogelijkheden in, reinigen of vervangen, reinigen is de goedkoopste oplossing).

Ik heb net even naar de website van Vandenborre gekeken, en die wordt wel goed up to date gehouden.
              Deze voormiddag stond er nog dat die stofzuiger tentoongesteld was in de winkel, en dat is al aangepast (dat zal waarschijnlijk automatisch gebeuren, maar dat is niet overal het geval).
              Ah, die komt dus ook van bij VDB.
              Zo'n Hepafilter zit ook in mijne Nilfisk. En die houdt idd. alles tegen.
              Op de site van VDB wordt dat goed uitgelegd.
              Van onfrisse geuren zal je dus geen last krijgen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

De reden dat de echte grote merken van stofzuigers GEEN zakloze modelen hebben is heel eenvoudig: Het systeem werkt niet naar behoren.

Zeker als je met huisdieren en ravottende kinderen zit hier aan zee en starnd zal je na korte tijd zien dat de filter die de moter beschermd verstopt zit. De moter gaat gaan huilen en moet kappot.
                Wie slim is wast die filter uit. Maar dat is nog geen oplossing want het vuil gaat zich met de tijd ophopen in de impeller en later in de moter zelf met kans op oververhitting en zelfs brand.

Het internet staan vol met slecht comments van zakloze stofzuigers eens ze meer dan een jaar in gebruik zijn.

We hebben zelf ook een zakloze en we hebben nog steeds spijt van dat rotding gekocht te hebben.

Comment

lawaai maken ze allemaal wel de ene wat meer dan de andere.
                  hebben er hier al een resem gehad van goedkope tot de duurdere.
                  maar geen enkele kon de dyson evenaren (animal model) zeker als je een hond in huis hebt.
                  moest er morgen iets aan komen zou er niet aan twijfelen om terug dezelfde te kopen.

grts
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

Comment

Wij hebben hier ook al enkele jaren de Dyson Animal Pro.
                    Heel tevreden van, alleen spijtig dat die dingen zo duur zijn.
                    Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

Comment

Wij hebben ook de dyson animal pro, maakt een hels lawaai, echt niet aangenaam, en mijn vrouw vond de Miele met zak zeker even goed en véél stiller...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Wij hebben ook de dyson animal pro, maakt een hels lawaai, echt niet aangenaam, en mijn vrouw vond de Miele met zak zeker even goed en véél stiller...
                        Volgens de gegevens van Dyson maakt die 87 dB, in dat geval is gehoorbescherming zeker aangeraden, zeker als je de stofzuiger voor een langere tijd gebruikt.
                        Dat is inderdaad een hels lawaai voor een stofzuiger.
                        In de gebruiksaanwijzing moeten ze er dan eigenlijk op wijzen dat het geluid van de stofzuiger gevaarlijk is als je ermee werkt zonder gehoorbescherming...

Je moeder had gelijk: van luide muziek kan je doof worden. Als grote schuldige worden de muziek in mega-dancings en het gebruik van koptelefoons met de vinger gewezen.
                        BD0338BE

Comment

Working...
                        X