Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stofzuiger zonder zak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stofzuiger zonder zak

Er is hier ooit een topic geweest over stofzuigers zonder zak, maar dat is al een tijdje geleden.
    Ondertussen zie ik dat bijna elk merk wel zo'n stofzuigers maakt, en dat Dyson een heel pak duurder is dan die andere.
    Zijn die andere dan allemaal zo slecht, of zijn de reclamebudgetten van Dyson zo hoog dat daardoor de verkoopprijs ook de hoogte ingaat?

Ik zou morgen een nieuwe stofzuiger willen kopen, de stofzak van mijn huidige stofzuiger zit vol (en het was de laatste)...
    Omdat die zakken tegenwoordig ook al heel wat geld kosten zou ik dus een nieuwe stofzuiger willen waarvoor ik in de toekomst geen dure zakken meer hoef te kopen.

Maar moet dat echt een Dyson zijn, of maakt bijvoorbeeld AEG ook zo'n stofzuiger die net zo goed werkt, maar dan voor de helft van de prijs.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Stofzuiger zonder zak

Wij hebben ruim een jaar geleden de Philips FC9232 gekocht. Deze werd toen als beste prijs/kwaliteit getest door Test Aankoop. Iets over de 200 euro dacht ik...
    Een paar Dysons in de familie en die doen het ook goed maar ze vinden het uiteindelijk toch allemaal net iets te duur voor wat het is.

Succes met de aankoop!

Greetz!

Comment

Krëfel biedt heden een Dyson DC32 Animal Extra (meest complete model) aan voor 399€ i.p.v. 549€.

Zelf al eentje in gebruik en wel héél anders dan de gewone merken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Als ik me niet vergis staat er in één van de recente nummers van Test-Aankoop een roundup van zakloze stofzuigers. Ik heb dat toen vluchtig gelezen bij de coiffeur .
        Misschien de plaatselijke bibliotheek raadplegen ?

Wat ik me meen te herinneren: Dyson op nr.1 en Bosch Roxx' op nr.2

Zelf heb ik een jaar geleden de Bosch Roxx' BGS6Pro1 gekocht, en ik heb er geen spijt van. Dat ding zuigt de tegels van de vloer, is ultra wendbaar en kwam met veel accessoires. Zeker een aanrader.

T.

Comment

Geen oor-stopjes nodig bij zo'n stofzuiger?
          Of een oorbeschermer ?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Geen oor-stopjes nodig bij zo'n stofzuiger?
            Of een oorbeschermer ?
            Dat is dus het enige waar ik me enorm aan erger aan die dyson.
            Hier wordt dagelijks gestofzuigd en het valt me op dat ik me steeds erger aan het lawaai dat die dyson maakt.

Verder doet hij zijn werk perfect, met andere merken zonder zak heb ik geen ervaring.

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Onze Dyson maakt ook wel wat lawaai maar ik zou die voor geen geld meer willen missen. Is inderdaad wel een beetje duur
              I love my D500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                Als ik me niet vergis staat er in één van de recente nummers van Test-Aankoop een roundup van zakloze stofzuigers. Ik heb dat toen vluchtig gelezen bij de coiffeur .
                Misschien de plaatselijke bibliotheek raadplegen ?

Wat ik me meen te herinneren: Dyson op nr.1 en Bosch Roxx' op nr.2

Zelf heb ik een jaar geleden de Bosch Roxx' BGS6Pro1 gekocht, en ik heb er geen spijt van. Dat ding zuigt de tegels van de vloer, is ultra wendbaar en kwam met veel accessoires. Zeker een aanrader.

T.
                Ik was van plan om naar Vandenborre re rijden, en daar zie ik de Bosch BGS62232 voor 249 euro. Volgens de technische gegevens zou die maar 75dB aan geluid produceren tgenover 82-85 dB voor de Dyson (afhankelijk van het model).
                Dat is wel een opmerkelijk verschil, ik ben dus eerder geneigd om voor die Bosch te kiezen. Op het werk loop ik al de hele dag met oordopjes rond omdat ik niet meer goed tegen het lawaai kan. De plaats waar ik werk is de minst lawaaierige, maar daar zit het achtergrondgeluid toch continu iets boven de 80dB. Daar zijn oordopjes dus nog niet wettelijk verplicht, maar tijdens het braseren van koperen buizen maakt de brander ook teveel lawaai om er zonder gehoorbescherming mee te werken (afhankelijk van de maat van de brander kan dat oplopen tot tegen de 100dB, ik heb zelf ooit een decibelmetertje gekocht).
                (Ik maak ook concertfoto's maar nooit zonder gehoorbescherming.)

Ik heb net even gemeten hoeveel decibel de AEG Vampyr CE 4134 maakt (de stofzuiger die vervangen wordt) maakt.
                Op 1 meter afstand maakt die toch ook zo'n 83dB, ik vond altijd al dat het een heel lawaaierige stofzuiger was, maar ik heb nooit eerder gemeten hoeveel lawaai die werkelijk maakt...
                Last edited by Black B@ndit; 22 juli 2011, 21:47.
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik was van plan om naar Vandenborre re rijden, en daar zie ik de Bosch BGS62232 voor 249 euro. Volgens de technische gegevens zou die maar 75dB aan geluid produceren tgenover 82-85 dB voor de Dyson (afhankelijk van het model).
                  Dat is wel een opmerkelijk verschil, ik ben dus eerder geneigd om voor die Bosch te kiezen. Op het werk loop ik al de hele dag met oordopjes rond omdat ik niet meer goed tegen het lawaai kan. De plaats waar ik werk is de minst lawaaierige, maar daar zit het achtergrondgeluid toch continu iets boven de 80dB. Daar zijn oordopjes dus nog niet wettelijk verplicht, maar tijdens het braseren van koperen buizen maakt de brander ook teveel lawaai om er zonder gehoorbescherming mee te werken (afhankelijk van de maat van de brander kan dat oplopen tot tegen de 100dB, ik heb zelf ooit een decibelmetertje gekocht).
                  (Ik maak ook concertfoto's maar nooit zonder gehoorbescherming.)
                  Heb een Nilfisk van bij VDB.

Ik heb deze

Die heeft ook een lange stroomkabel > zeer gemakkelijk en handig.
                  De zuigkracht kan je regelen en op de zwakste kracht zuigt die nog prima.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Heb een Nilfisk van bij VDB.

Ik heb deze

Die heeft ook een lange stroomkabel > zeer gemakkelijk en handig.
                    De zuigkracht kan je regelen en op de zwakste kracht zuigt die nog prima.
                    Die is nog stiller, maar ik wil van die dure stofzakken af.
                    Ik merk duidelijk dat een stofzuiger heel goed werkt als de zak net vervangen is, maar dat duurt gewoonlijk niet lang. Het "nieuwe" is er meestal al heel snel af, en dan blijf je nog een hele tijd verder werken met een stofzuiger die veel minder goed werkt.
                    BD0338BE

Comment

Ik merk duidelijk dat een stofzuiger heel goed werkt als de zak net vervangen is, maar dat duurt gewoonlijk niet lang. Het "nieuwe" is er meestal al heel snel af, en dan blijf je nog een hele tijd verder werken met een stofzuiger die veel minder goed werkt.
                      Dat had ik bij mijn vorige... Philips.
                      Ik stofzuig om de twee dagen maar ik heb wel geen grote ruimtes hier he.
                      En ik kan je verzekeren dat er van alles in die stofzak zit.
                      Het hangt ook van het hele concept af, de vorm van die stofzak enz. enz.
                      Of die zakken nu duur zijn of niet ga ik me echt niet meer aantrekken
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

in de fotoclub hebben we een AEG, type weet ik niet vanbuiten, boven ligt een siemens en verleden jaar nen dysson gekocht, wel daar kan toch niets aan tippen, we hebben 2 honden ( cavalierkes ) en die ruiven dat het niet mooi is, vroeger om de 2 weken ne nieuwe stofzak ( allemaal haren van de hondjes: ik weet niet hoe het komt dat die nog haren zelf hebben, want elke week gaat hier "nen hond" aan haar weg , en na een week zoog dat ding nog de helft, ik weet het, het is duurder: maar hij zuigt, en doet zijn werk, en als ge op 10 jaar ofzo die zakken telt, dan is mijn som gauw gemaakt.
                        Die Aeg en die siemens , ze doen het ook, maar kwa zuigkracht : de helft van zo nen dysson. En ge gaat naar de vuilcontainer, ge kapt dat leeg, en die verliest niks van zijn zuigkracht. Lawaai idd. iets meer, maar ge stofzuigt nu ook geen uur hé

Comment

Hi,

Ik heb mij een professionele stof&water zuiger Ghibli AS27 aangeschaft een paar jaar geleden omdat ik het ook beu was om dure stofzakken te vervangen. Ik knutsel ook af en toe en dan is zo een zuiger beter als de huis&tuin zuigers.
                          Ongeveer iedere 3 maand (als ik geen klus doe) maak ik de bak leeg en kuis ik de stofzak.

Leuk extra.
                          Onlangs zat de afvoer van de douche potdicht. Ettelijke pogingen ondernomen om het te deblokkeren maar niets hielp en ik wou al een ontstopper gebruiken toen een vriend mij vertelde om mijn Ghibli te gebruiken nadat ik alle toevoer-aflopen dicht deed in de badkamer behalve eentje, de lavabo in dit geval. Die moest ik vullen met water zodat de zuiger die kon opzuigen. Na een half uurtje was de klus geklaard. Wat daar is uitgekomen, bah maar alles loopt nu terug prima weg, ook het water van het bad loopt beter weg.

Mijn vrouw die dat ding in het begin niet zag zitten heeft al lang geen bezwaar meer. Ze heeft het zelfs een naam gegeven: R2D2

@Black B@ndit
                          Misschien een alternatief voor jou.

mvg
                          Marc
                          Last edited by MP61; 22 juli 2011, 22:40.
                          Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                          M.v.g. Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
                            Leuk extra.
                            Onlangs zat de afvoer van de douche potdicht. Ettelijke pogingen ondernomen om het te deblokkeren maar niets hielp en ik wou al een ontstopper gebruiken toen een vriend mij vertelde om mijn Ghibli te gebruiken nadat ik alle toevoer-aflopen dicht deed in de badkamer behalve eentje, de lavabo in dit geval. Die moest ik vullen met water zodat de zuiger die kon opzuigen. Na een half uurtje was de klus geklaard. Wat daar is uitgekomen, bah maar alles loopt nu terug prima weg, ook het water van het bad loopt beter weg.

Mijn vrouw die dat ding in het begin niet zag zitten heeft al lang geen bezwaar meer. Ze heeft het zelfs een naam gegeven: R2D2

@Black B@ndit
                            Misschien een alternatief voor jou.

mvg
                            Marc
                            In de garage heb ik al een stofzuiger (KEW) die ook water kan opzuigen, daarmee heb ik ooit ook een afvoer terug open gekregen.
                            Maar die is veel te onhandig om binnen te gebruiken, en er zit een filter in dat lijkt op de luchtfilter van de Saab waarmee ik vroeger reed. Dat filter blaas ik af en toe uit met de compressor, want het komt ook dicht te zitten door het stof (dat filterelement moet eruit om water op te zuigen).
                            BD0338BE

Comment

Vaak valt de keuze tussen even veel lawaai of minder lawaai maar dan veel langer.

Ge moet niet alleen kijken hoeveel lawaai die maakt maar ook hoe lang je erop zet om hetzelfde stuk te stofzuigen en wat het resultaat is. Daarna overweeg je waar je de meeste aandacht aan schenkt.

Ja ... een Dyson maakt meer lawaai dan de meeste anderen maar een stuk tapijt is dan ook echt properder dan bij de meeste anderen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X