Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lcd-led tv aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: lcd-led tv aankopen

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Wat een triomf van marketing toch, die grote platte schermen. Met z'n allen bakken geld uitgeven om de rommel op televisie in nog betere kwaliteit te zien. De kleine fractie van het aanbod dat geen rommel is, is alleen maar goed omdat het goed gemaakt is en inhoud bevat, niet omdat het scherp weergegeven wordt.
    Ik ben veelal akkoord met jou Thierry maar deze keer toch niet helemaal . Ja, er is enorm veel rommel (zoals Bruce Springsteen al eens zong: 57 channels and nothing on).

Echter, gelukkig worden er wel prima films, series en documentaires gemaakt die, voor mij als filmliefhebber, meer dan het herbekijken waard zijn en dan nog het liefst in HD²

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ja ... met z'n allen dure DSLR's kopen om dat gebouw, die vogel of dat madammeke dat al duizenden keren gefotografeerd werd nog wat beter te krijgen is dan ook onzin ... ook hier heeft inhoud eigenlijk meer belang!
      Natuurlijk. En toch is het m.i. anders omdat een dSLR met betere specs meer kansen geeft aan de fotograaf. En met een camera kun je dingen maken, een televisietoestel levert enkel output.

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Echter, gelukkig worden er wel prima films, series en documentaires gemaakt die, voor mij als filmliefhebber, meer dan het herbekijken waard zijn en dan nog het liefst in HD²
      Het is je absoluut gegund

Er zijn gelukkig goeie dingen ook, dat klopt. Het visueel genot zal zeker een stuk hoger liggen. Maar de écht goeie dingen, zoals The Wire of de docu's van Attenborough, die blijven toch moeiteloos overeind op een slecht scherm?
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

...

Er zijn gelukkig goeie dingen ook, dat klopt. Het visueel genot zal zeker een stuk hoger liggen. Maar de écht goeie dingen, zoals The Wire of de docu's van Attenborough, die blijven toch moeiteloos overeind op een slecht scherm?
        Altijd welkom de nieuwste docu's van de BBC te komen bekijken , je kijkt nooit meer op dezelfde manier naar Yellowstone, de 17-jarige cicade, ...
        The Wire schitterend op het grote scherm maar kan zich idd wel overeind houden op een iets kleiner schermpje. Ik kan echter niet wachten eens lang genoeg thuis te zijn om het eerste seizoen van Game of Thrones te zien van het glimmende BD schijfje .

Comment

Vincent, het went waarschijnlijk wel, die kwaliteit.

Toen ik dit stukje op mijn mini-beeldbuis zag (mssn niet vanuit elk land te bekijken), kreeg ik op het laatste stuk tranen in mijn ogen omdat het zo mooi gemaakt is. Wat meer kan een mens nog wensen?

Ik begrijp je standpunt, maar je moet toch al een meerwaardezoeker zijn om echt van die betere tv's te genieten (zoals je ook audiofielen hebt).
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Toen ik dit stukje op mijn mini-beeldbuis zag (mssn niet vanuit elk land te bekijken), kreeg ik op het laatste stuk tranen in mijn ogen omdat het zo mooi gemaakt is. Wat meer kan een mens nog wensen?

Ik begrijp je standpunt, maar je moet toch al een meerwaardezoeker zijn om echt van die betere tv's te genieten (zoals je ook audiofielen hebt).
            Deze is zeker te bekijken van mijn huidige locatie maar de verbinding is veel te traag. Morgen in een ander hotel en kijk ik zeker (van mijn laptop )

Comment

Mijn vader heeft een nieuwe TV gekocht en heeft er echt niet veel geld aan uitgegeven. Ik durf hem niet te vertellen dat ik echt niet naar de kleuren kan kijken. Ik heb er al alles aan gedaan, maar krijg het ding niet deftig afgesteld. Je hebt dus ook slechte toestellen.

Het nadeel aan die nieuwe grote bakken is ook wel dat ze slecht bronmateriaal ook nog eens pijnlijk uitvergroten. Dat was trouwens ook de reden waarom ik mijn huidig toestel gekozen heb. Deze zou daar als één van de beste mee overweg kunnen.

De vraag is of ik zo een 42" nodig heb. Bij plasma, wat mijn keuze was, kan je niet kleiner kiezen. En zoals Verseg al zei, zijn er veel zaken waar je zonder kunt, zoals fancy lenzen. Ieder zijn prioriteiten natuurlijk.

Comment

Working...
              X