Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lcd-led tv aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: lcd-led tv aankopen

HerelsTom, dat moet familie zijn van Puerte .
    Anderen hun ervaringen steeds afdoen als fout, zelf selectief te werk gaan, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      HerelsTom, dat moet familie zijn van Puerte .
      Anderen hun ervaringen steeds afdoen als fout, zelf selectief te werk gaan, ...
      Hoezo, mag ik mijn ervaringen dan niet weergeven
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

Comment

Jawel maar éénmaal je bevindingen weergeven is voldoende - we kunnen lezen en zijn nog niet dement
        Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
        Hoezo, mag ik mijn ervaringen dan niet weergeven
        zoeker met hart en ziel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
          Jawel maar éénmaal je bevindingen weergeven is voldoende - we kunnen lezen en zijn nog niet dement
          Waar haalt u het recht vandaan om iemand op dit forum de mond te snoeren.
          Zou u dat ook schrijven wanneer Tom bij herhaling u bevindingen onderschrijft, of bij hen die bij herhaling Plasma schermen verafgoden.

Comment

Nadelen van Plasma zijn o.a. dat dat het beeld spiegelt en bij daglicht dus geen mooi beeld, veel hogere stroomverbruik, dure aanschafprijs en de nieuwe LCD (LED) TV's hebben meestal veel mooier beeld

Bijv. de LG 42LW650S
            Lees een paar reviews Tom over deze tv en dat weet je nog meer....
            "kunstmatig beeld"
            "200 Hz".
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ok maar lees een keertje de handleidingen.
              Staan op het net via VDB.
              En zolang me niemand precies kan vertellen wat het gemiddeld verbruik is....
              Ik dacht in een review gelezen te hebben dat het piekverbruik bij wit beeld van het 55VT30 model 260W. Het gemiddeld, normaal verbruik is ongeveer 150W.

Nog een andere review:

As a self-illuminating technology, Plasma does tend to use a little more power than competing LCD screens, but I would certainly put up with a little more power use for the exceptional images the VT30 can show. And let’s face it once you switch on your AV AMP it will make your TV look like an Eco master. We measured static patterns at 0, 50 and 100IRE in calibrated mode and the results were 101w, 143w and 201w respectively.
              Nadelen van Plasma zijn o.a. dat dat het beeld spiegelt en bij daglicht dus geen mooi beeld, veel hogere stroomverbruik, dure aanschafprijs en de nieuwe LCD (LED) TV's hebben meestal veel mooier beeld
              Dat spiegelen klopt. Als je die in een kamer hangt met superveel lichtinval moet je inderdaad wel opletten waar je de TV hangt. Bij ons valt het mee. 1 van de 5 zitposities in onze living heeft last van die spiegeling rond 16u in de namiddag. Gewoon zorgen dat de TV zo staat dat de zon niet spiegelt op uw gezicht dus. Het is te zeggen, de TV's uit de VT30 reeks van Panasonic hebben een glasplaat waardoor je meer kans hebt op spiegelingen. Die GT30 heeft dat niet.

Ze verbruiken meer stroom, dat is waar, ongeveer het dubbel van een LED TV.

Ik weet niet precies hoe je aan die duurdere aanschafprijs komt, maar dat is precies het omgekeerde en zeker naarmate de schermen groter worden.

http://tweakers.net/pricewatch/27998...ue55d8000.html

http://tweakers.net/pricewatch/28141...-p55vt30e.html

400 euro verschil op de topmodellen. Daar kan je al aardig wat uurtjes TV voor kijken als je het stroomverbruik in rekening brengt.

Dat mooier beeld is natuurlijk een beetje subjectief, maar sta me toe dat toch in twijfel te trekken. De GT30 en VT30 reeks van Panasonic hebben een THX modus. Dat is een logotje dat je niet zomaar krijgt. Hang daar een Bluray aan en het beeld is gewoon verbluffend. Zwart is zwart op die toestellen. Eigenlijk is dat niet helemaal zo in die zin dat je tenminste nog verschillende schakeringen ziet in het zwart. Als je oude films opnieuw bekijkt ontdek je nieuwe dingen die allemaal verloren gaan in de 'grijze' massa op die LED dingen (enfin ze zijn er ook sterk op vooruit gegaan).

Comment

Het verbruik van een plasma is afhankelijk van het licht en kontrast dat hij moet weergeven .Een LCD heeft altijd hetzelfde verbruik ( enkel het geluid kan nog wat verandering geven. Een led die ook LCD is berbruikt iets minder maar ook altijd evenveel tenzij hij local dimming heeft .

Comment

Bijv. de LG 42LW650S
                  Het scherm spiegelt vooral als het uit is, eens er beeld is heb je daar niet meer last van dan bij een LED of LCD met glanzend scherm.
                  Veel merken gebruiken trouwens een soort ontspiegeld glas om reflecties tegen te gaan.

Een plasma kost nu veel minder dan een LED ... als je de duurdere plasma's wil bekijken moet je ook de duurdere LED's nemen. Ja ik kan een plasma van 3500€ vinden maar ook een LED van 4999€ of nog meer.

LED heeft meestal een scherper beeld en is goed om stilstaande beelden en animatiefilms weer te geven, voor actiefilms is dat al een heel ander punt maar in elk geval is dat ieder zijn keuze.

Stroomverbruik is ook zoals ge het wil bekijken.
                  Voorbeeld :
                  Panasonic TX-P50U20E Plasma => gemiddeld verbruik 158 Watt
                  Panasonic TX-P46U20E Plasma => gemiddeld verbruik 136 Watt
                  Samsung UE55D8000 LED => 160 Watt
                  Samsung UE46D8000 LED => 150 Watt
                  Last edited by VerSeg; 13 september 2011, 21:05.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

'k Ga hier niet zeggen dat het één beter is dan het ander (plasma of LED).
                    Eerlijk gezegd heeft de promoprijs van de LED de doorslag gegeven én het feit dat ik nog voor 375 euro aan ecocheques had liggen, die je voor een plasma jammer genoeg niet kan gebruiken...
                    Totaal :
                    Nieuwprijs Plasma = 1200 euro (geen promo, geen ecocheques)
                    Nieuwprijs LED = 1100 euro, promoprijs was 900 - 375 = 525 euro

Qua beeldkwaliteit vond ik de plasma een "ietsie pietsie" (en dat is dus écht weinig) beter. Beslissing was snel gemaakt.
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Qua beeldkwaliteit vond ik de plasma een "ietsie pietsie" (en dat is dus écht weinig) beter. Beslissing was snel gemaakt.
                      Vanaf een bepaalde prijsklasse en mits een beetje rondlezen heb je altijd een goed toestel. Vanaf dan is het gewoon voor jezelf uitmaken wat je het belangrijkste vindt. Niet dat sport mijn grootste passie is, maar kijken naar een voetbal- of tennismatch geeft u al een duidelijk beeld over de kwaliteit. Als ge kijkt naar een streep over het scherm of een blokske dat met horten en stoten over het scherm springt hoeft het al niet meer voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Vanaf een bepaalde prijsklasse en mits een beetje rondlezen heb je altijd een goed toestel. Vanaf dan is het gewoon voor jezelf uitmaken wat je het belangrijkste vindt. Niet dat sport mijn grootste passie is, maar kijken naar een voetbal- of tennismatch geeft u al een duidelijk beeld over de kwaliteit. Als ge kijkt naar een streep over het scherm of een blokske dat met horten en stoten over het scherm springt hoeft het al niet meer voor mij.
                        Zo is dat.
                        En ik kan het bewijzen.
                        Je hebt bij een iets of wat snelle beweging prijs.

Doet me een beetje denken aan die beeldschermen (CRT) op 50 Hz.
                        Dat was één geflikker van 's morgens tot 's avonds.
                        Daar kreeg je koppijn van en ogen van een zombie
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          kijken naar een voetbal- of tennismatch geeft u al een duidelijk beeld over de kwaliteit
                          Geen probleem met onze LED (gewoon 100hz) bij tennismatchen (niet dat ik sport volg op TV, heb er lak aan, maar heb eens gekeken uit nieuwsgierigheid). Bij wielrennen draaien de wielen mooi rond
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Geen probleem met onze LED (gewoon 100hz) bij tennismatchen (niet dat ik sport volg op TV, heb er lak aan, maar heb eens gekeken uit nieuwsgierigheid). Bij wielrennen draaien de wielen mooi rond
                            Zou het niet te maken hebben met de responstijd?
                            Plasma > 0,0001 ms.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Wat een triomf van marketing toch, die grote platte schermen. Met z'n allen bakken geld uitgeven om de rommel op televisie in nog betere kwaliteit te zien. De kleine fractie van het aanbod dat geen rommel is, is alleen maar goed omdat het goed gemaakt is en inhoud bevat, niet omdat het scherp weergegeven wordt.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                                Wat een triomf van marketing toch, die grote platte schermen. Met z'n allen bakken geld uitgeven om de rommel op televisie in nog betere kwaliteit te zien.
                                Ja ... met z'n allen dure DSLR's kopen om dat gebouw, die vogel of dat madammeke dat al duizenden keren gefotografeerd werd nog wat beter te krijgen is dan ook onzin ... ook hier heeft inhoud eigenlijk meer belang!
                                Maar ja, we kopen allen wel iets wat ons voorgeschoteld wordt en waarvan we denken "dit moet ik hebben".
                                Maar doet ge daar iemand kwaad mee? Gelukkig niet.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X