Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lcd-led tv aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: lcd-led tv aankopen

Mijn Panasonic heeft inderdaad wel wat last van reflecties rond 16u in de namiddag, maar niet uit mijn zitpositie

Hij verbruikt ook inderdaad wat meer dan een led/lcd, dat is normaal, gemiddeld 150W.

Het laatste nadeel is dat het ding hoort zoemen als het volume heel laag staat.

Het voordeel is dan weer dat ik nieuwe dingen ontdek in mijn oude films. Bij donkere scenes zie je gewoon alle details.

Als je naar het voetbal kijkt, blijft de bal rond ipv een stotterende streep over het scherm.

Dat het beeld beter is van een led tv is bull****. In een showroom staan die dingen gewoon niet goed afgesteld. De THX mode met een bluray is gewoon niet te overtreffen. SD content is ook dik in orde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Theo, ik ga hier niet zitten vitten wat meer of minder verbruikt, evenmin ga ik hier zitten vitten wat nu beter is in kleur, contrast enz.
      Wat ik wel kan zeggen is dat die Samsung 7000 naast een Panasonic Plasma en een Sony stond en dat de Samsung toch een mooier beeld gaf, volgens ons toch.
      Je moet mij niet geloven maar ik heb vroeger altijd Panasonic gehad en was daar super tevreden over (het waren natuurlijk allemaal beeldbuizen) en dit merk is zeker te vertrouwen.
      Ik moet eerlijk toegeven dat ik eerst heel sceptisch was tegenover Samsung want vroeger was dat maar zus en zo.
      Maar door deze twee te vergelijken met elkaar hebben wij een duidelijke keuze kunnen maken.
      Hij wordt volgende week donderdag geleverd en hopelijk is die kwalitatief even goed als Panasonic.

Grtz, RF

PS: Van spook beelden was er helemaal niks te zien, het was een demo DVD met voetbal, F1 en nog ander spul die heel snel door het beeld "snorde".
      Goed nieuws wat de spookbeelden betreft
      Het belangrijkste is dat je tevreden moet zijn.
      Ik bedoel als iemand content is dan is alles dik in orde
      Zoals ik al eerder zei heb je een ferm toestel.
      En goedkoop is die ook niet
      Ik heb straks alles gelezen op hun site over dit toestel.

Heb zelf ook een kleinere Samsung. (LCD).
      En die is al enkele jaren oud en ik ben er heel tevreden over.
      Ik kocht die zonder veel nadenken
      Maar ja, intussen leer je & ik bij, lees je meer erover en leer je ervaringen van anderen.

Afijn, komende donderdag weet je alles en ik ben er zeker van dat je die tv niet kwijt
      wil de komende jaren
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
        Theo je moet het zelf maar weten, maar mijn LED TV geeft toch een mooier beeld dan een plasma anders had ik 'm niet omgeruild!
        Die glasplaat is niet om het beeld beter te maken, maar om het plasmascherm te beschermen en ik had 'm ook niet tegenover het raam of een andere lichtbron staan.
        En je vergelijking over het gebruik slaat werkelijk nergens op!!!
        Maar goed ik ga er geen worden verder meer aan vuil maken, als je liever een lekkere dure plasma koopt moet je dat lekker doen ik hoef er niet naar te kijken

PS. De realiteit ben jij echt kwijt en als je het allemaal zo goed weet, vraag dan ook niet om advies!
        Een plasma moet goed afgesteld worden Tom.
        En zoals ik al zei: "Als je tevreden bent dan is alles in orde".

Elke tv moet afgesteld worden.
        Vroeger kwam ik veel in huishoudens.
        Was de tijd dat de beeldbuis-tv volop opkwam.
        9 op 10 stonden die tv's veel te licht afgesteld, precies alsof er een soort mist hing over dat beeld.
        Ik kon er dus met mijn verstand niet bij dat die mensen daar naar konden kijken
        Soms dan vroeg ik daar achter of zei er iets over

Tom, ik weet niet alles hoor: ik weet juist genoeg
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Een led tv is ook een LCD tv ,omgekeerd is het niet altijd zo.Ik heb al enkele jaren een samsung 6000 reeks en van ghosting heb ik geen hinder zelfs niet bij snelle wisselingen.Reflexties kan je altijd hebben je zit immers met een glasplaat vooraan .Mijn zoon heeft een plasma en heeft daar niet meer last van dan wij met onze led.

Comment

Nee zeker niet Theo, we hebben ook maar dat hé.
            Een grote vakantiereis zit er omzeggens niet meer in, uit eten gaan heel zelden (Bij de Italiaan in de Kortrijkstraat in Menen als we mijn dochter en de kids bezoeken) dus mocht die TV wat kosten hé.
            Ik heb natuurlijk ook een revue gelezen van deze TV voor wij die kochten.
            Die waren enorm lovend, volgens diezelfde revue was het ook de enige TV momenteel op de markt met de allerlaatste nieuwste snufjes.
            Maar troost u, bij Matsu****a (Panasonic dus) zullen ze zeker ook niet stil zitten.

PS: Op het moment dat we die kochten was er een cashback van 100 of 200 euro (ik weet het niet juist meer).

Grtz, RF
            Last edited by Red Falcon; 9 augustus 2011, 21:33.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Mijn Panasonic heeft inderdaad wel wat last van reflecties rond 16u in de namiddag, maar niet uit mijn zitpositie

Hij verbruikt ook inderdaad wat meer dan een led/lcd, dat is normaal, gemiddeld 150W.

Het laatste nadeel is dat het ding hoort zoemen als het volume heel laag staat.

Het voordeel is dan weer dat ik nieuwe dingen ontdek in mijn oude films. Bij donkere scenes zie je gewoon alle details.

Als je naar het voetbal kijkt, blijft de bal rond ipv een stotterende streep over het scherm.

Dat het beeld beter is van een led tv is bull****. In een showroom staan die dingen gewoon niet goed afgesteld. De THX mode met een bluray is gewoon niet te overtreffen. SD content is ook dik in orde.
              Van dat zoemen heb ik van jouw al een paar keren gelezen
              Dat is dus iets wat ik NIET weet hoe dat komt
              Ik weet ook niet of dit het geval is bij elk toestel van dat type.
              Kan er wel eens achter horen&zoeken.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Nee zeker niet Theo, we hebben ook maar dat hé.
                Een grote vakantiereis zit er omzeggens niet meer in, uit eten gaan heel zelden (Bij de Italiaan in de Kortrijkstraat in Menen als we mijn dochter en de kids bezoeken) dus mocht die TV wat kosten hé.
                Ik heb natuurlijk ook een revue gelezen van deze TV voor wij die kochten.
                Die waren enorm lovend, volgens diezelfde revue was het ook de enige TV momenteel op de markt met de allerlaatste nieuwste snufjes.
                Maar troost u, bij Matsu****a (Panasonic dus) zullen ze zeker ook niet stil zitten.

PS: Op het moment dat we die kochten was er een cashback van 100 of 200 euro (ik weet het niet juist meer).

Grtz, RF
                Mijn laatste "grote" reis dateert van 2004
                Uitgaan of op café? Ik kom de laatste 20 jaar niet verder dan bezoek ontvangen thuis
                of op bezoek gaan...en dat is ook niet elke week.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Van dat zoemen heb ik van jouw al een paar keren gelezen
                  Dat is dus iets wat ik NIET weet hoe dat komt
                  Ik weet ook niet of dit het geval is bij elk toestel van dat type.
                  Kan er wel eens achter horen&zoeken.
                  Dat is enkel bij de VT30 reeks van Panasonic. Ze hebben daar wat sneller materiaal ingestoken. Ik had het al gelezen bij de reviews. De Samsung 8000 LED reeks ziet er mooi uit in de winkel hoor, maar ik heb hem niet aan het werk gezien bij donkere/snelle scenes. De 7000 reeks heb ik wel aan het werk gezien en die suckt dus. Anderzijds was het wel niet het topmodel. Hun topmodel is trouwens niet goedkoop, om het zacht uit te drukken.

Comment

Sinds een paar maand heb ik deftige speakers en een versterker aan mijn digicorder gehangen.
                    Geloof me, dat is onvergelijkbaar met wat recht uit de TV komt.

Iedere keer als ik nunergens een TV hoor spelen valt het holle geluid me op, en vraag ik me af hoe je daar nog naar kan kijken en luisteren. Het is maar wat je gewoon bent hé.

Of mensen die een dure 50' kopen en dan te gierig zijn om digitale TV te nemen...

Als je altijd naat GSM fotos kijkt, en je krijgt dan een compactje in je handen, dan is dat ook fantastisch beter...

Comment

Er staat net een review op Tweakers. Hier een linkje naar de conclusie.
                      http://tweakers.net/reviews/2201/8/p...conclusie.html

Het geluid is inderdaad vrij goed in vergelijking met andere toestellen, maar je kan dus inderdaad niet tippen aan een los systeem. Zoals ik al eerder vermeld heb, moeten je speakers in verhouding staan tot je beeldweergave. Bij sommige opstellingen verwacht je eerder een projector dan een TV.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Sinds een paar maand heb ik deftige speakers en een versterker aan mijn digicorder gehangen.
                        Geloof me, dat is onvergelijkbaar met wat recht uit de TV komt.

Iedere keer als ik nunergens een TV hoor spelen valt het holle geluid me op, en vraag ik me af hoe je daar nog naar kan kijken en luisteren. Het is maar wat je gewoon bent hé.

Of mensen die een dure 50' kopen en dan te gierig zijn om digitale TV te nemen...

Als je altijd naat GSM fotos kijkt, en je krijgt dan een compactje in je handen, dan is dat ook fantastisch beter...
                        Haha Tommie1 maar je hebt gelijk
                        Vorige week nog met mijn buurman.
                        Gene zever en echt waar: die keek digitaal maar zonder hdmi-kabel.
                        Je moet eruit halen wat er in zit vind ik en niet met bijv. scart als je betere opties hebt.
                        Je kapt toch ook geen olie van 1 euro de liter in een dure otto
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Er staat net een review op Tweakers. Hier een linkje naar de conclusie.
                          http://tweakers.net/reviews/2201/8/p...conclusie.html

Het geluid is inderdaad vrij goed in vergelijking met andere toestellen, maar je kan dus inderdaad niet tippen aan een los systeem. Zoals ik al eerder vermeld heb, moeten je speakers in verhouding staan tot je beeldweergave. Bij sommige opstellingen verwacht je eerder een projector dan een TV.
                          Ok en gelezen ccc.
                          Er zijn daar nog een paar dingetjes die men niet zo plezant vindt
                          Heb het over de vier fans...witte vlakken die "flikkeren".
                          (staat bij de reacties van gebruikers)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

De 42" Plasma Panasonic gebruikte gemiddeld 175 Watt en de 47" LED LG verbruikt gemiddeld 75 watt, is zelf gemeten
                            Klopt ongeveer ...
                            Wat je vergeet te zeggen dat is dat als je eenzelfde kwaliteit van toestel neemt in plasma en LED, dat je voor de LED minstens 1000€ (tot zelfs 2000€) meer kwijt bent.
                            Panasonic is een topmerk, LG is een basis ... niet vergelijkbaar!
                            Als je het prijsverschil in verbruik wil recupereren, dan moet een tv in het beste geval meer dan 25 jaar mee gaan.

Het beeld is scherper, helder, rustiger en meer contrast en het spiegelen spreekt voor zich denk ik
                            En elke LED heeft een koelere verlichting en vaak een blauwe schijn, je ziet het pas als je die naast een andere tv plaatst.
                            LED (of LCD) is vaak wat scherper maar een plasma blijft nog steeds veel sneller en heeft meer kleuren dat die kan weergeven dan LCD.
                            Wat het beste is lingt bij eigen keuze ... de ene tv is ook de andere niet.
                            Ik heb al slechte plasma's gezien en goede LED maar ook zeker omgekeerd.
                            Tussen de meest aangeboden merken vind ik LG bijna altijd het slechtste beeld hebben en dat voor elk schermtype.

Bij de Plasma kon je overdag moeilijk TV kijken, met de LED kan ik nu zelfs als de zon schijnt goed TV kijken
                            Een plasma heeft altijd een glasplaat en de meeste LED of LCD niet maar er zijn er ook met en die glanzen dan net zo hard als een plasma!
                            Waarom denk je dat merken als Samsung de meeste tv's van een glanzend scherm voorzien? Net omdat een glanzend scherm de beeldweergave mooier maakt.
                            Ze hebben al redelijke anti-reflectietechnieken ontwikkeld maar alles wat glanzend is blijft nog steeds meer reflecteren dan een mat oppervlak.
                            Bij iedereen ligt het gebruik anders maar wij kijken vooral tv als het al donker is, dus dat het nu glas is of niet, ge hebt nooit last van die glans.
                            Maar als uw scherm eens vuil is, bekijk dan eens welke het simpelste te reinigen valt!
                            Glas is meestal geen probleem en dat kunt ge al met veel zaken reinigen zonder te beschadigen (al zijn specifieke producten aan te raden) maar bij LED of LCD is dat al een heel ander punt ... sommigen vallen mee maar anderen zijn niet zo simpel te reinigen.
                            LED of LCD heeft al sneller eens een dode pixel, ook al zie je die niet zo goed met de huidige techniek, de kans dat je bij een plasma een dood punt hebt bestaat ook maar is véél kleiner.
                            De kijkhoek van een plasma is altijd beter dan die van een LCD of LED, hoe goed dat deze ondertussen ook mogen zijn. Ze geven in de specificaties wel een grote kijkhoek aan maar daarom blijft de beeldkwaliteit niet!
                            Scherpte is in het voordeel van LCD maar contrast blijft bij plasma beter.
                            Kleurweergevan is in het voordeel van plasma, een plasma ken tot een miljoen keer meer kleuren weergeven dan LCD ... al merkt ons oog dat daarom niet allemaal op.
                            Bij een plasma wordt elk punt afzonderlijk belicht en van kleur voorzien, iets dat een LCD nooit aankan of zal aankunnen.

Als ik een Samsung 8000 of 9000 reeks zie spelen is dat een mooi beeld maar als ik dan een snel filmbeeld op een Panasonic plasma zie, dan vind ik dat nog altijd veel mooier en vlotter.
                            Ja, de ondertitels zijn meestal scherper op een LCD maar een film bekijk ik niet voor de ondertitels.

Maar een punt blijft altijd ... eigen voorkeur primeert op alles, niet iedereen vindt alles even mooi of heeft dezelfde mening.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Klopt ongeveer ...
                              Wat je vergeet te zeggen dat is dat als je eenzelfde kwaliteit van toestel neemt in plasma en LED, dat je voor de LED minstens 1000€ (tot zelfs 2000€) meer kwijt bent.
                              Panasonic is een topmerk, LG is een basis ... niet vergelijkbaar!
                              Als je het prijsverschil in verbruik wil recupereren, dan moet een tv in het beste geval meer dan 25 jaar mee gaan.
                              Dit vind ik dus de grootste onzin die er is, mensen denken altijd dat een duur merk beter is, maar goed smijten jullie maar lekker je geld over de balk met die dure dingen, koop ik wel de goede goedkope
                              Mijn oude LG crt wordt na 25 jaar nog steeds gebruikt
                              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                              Cybershot Photo Website!

Comment

Dit vind ik dus de grootste onzin die er is, mensen denken altijd dat een duur merk beter is, maar goed smijten jullie maar lekker je geld over de balk met die dure dingen, koop ik wel de goede goedkope
                                Mijn oude LG crt wordt na 25 jaar nog steeds gebruikt
                                Niemand zegt dat een duurder merk beter is.

Ik haal enkel aan dat een LED duurder is dan een plasma en dat een LG geen topmerk is ... het een heeft niets met het ander te maken.
                                Om het niet over deze merken te hebben, ik heb al een Samsung van 1799€ beter zien spelen dan eentje van 2999€.
                                Instelling doet veel, net als de locatie waar die staat en het soort beeldmateriaal dat je bekijkt.
                                En om nogmaals op het belangrijkste terug te komen ... ieder zijn voorkeur.

PS Een Lada kon ook 20 jaar meegaan maar daarom waren het nog geen goede auto's.
                                Last edited by VerSeg; 10 augustus 2011, 00:30.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X