Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lcd-led tv aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lcd-led tv aankopen

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
    Het is wel degelijk dat Plasma meer stroom verbruikt en dat ze slechter zijn, heb het zelf toch gehad, heb nu gelukkig een LED, groter dan de vorige en 70% minder stroom verbruik en veel beter beeld en wat nog mooier is geen spiegelend beeld meer zoals bij Plasma
    OK, welk model had je van plasma TV en wanneer aangekocht???
    Nu geen plasma/LCD uit de begindagen vergelijken met deze anno 2011.
    Ik ga hier geen plasma verdedigen precies omdat ik er eentje heb maar het getuigt van kortzichtigheid om plasma's in zijn geheel als slecht te gaan afdoen.

Comment

Ik had een recente Plasma de Panasonic TX-P42VT30, die heb ik maar een paar maanden gehad, maar had slecht beeld en ik mocht 'm gelukkig in de winkel omruilen voor de LG 47LW650S
      Veel beter beeld en geen spiegelend beeld meer, zelfs in de winkel zeiden ze dat de LED veel beter is dan een Plasma
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

Comment

Het verbruik van een plasma is afhankelijk van de helderheid en het contrast .Bij de meeste led's die geen local dimming hebben is het verbruik altijd even hoog .

Comment

De 42" Plasma Panasonic gebruikte gemiddeld 175 Watt en de 47" LED LG verbruikt gemiddeld 75 watt, is zelf gemeten
          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
          Cybershot Photo Website!

Comment

Ik had een recente Plasma de Panasonic TX-P42VT30, die heb ik maar een paar maanden gehad, maar had slecht beeld en ik mocht 'm gelukkig in de winkel omruilen voor de LG 47LW650S
            Veel beter beeld en geen spiegelend beeld meer, zelfs in de winkel zeiden ze dat de LED veel beter is dan een Plasma
            Verklaar je nader Tom
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Het beeld is scherper, helder, rustiger en meer contrast en het spiegelen spreekt voor zich denk ik
              Bij de Plasma kon je overdag moeilijk TV kijken, met de LED kan ik nu zelfs als de zon schijnt goed TV kijken
              Cybershot Photo Website!

Comment

Het beeld is scherper, helder, rustiger en meer contrast en het spiegelen spreekt voor zich denk ik
                Bij de Plasma kon je overdag moeilijk TV kijken, met de LED kan ik nu zelfs als de zon schijnt goed TV kijken
                Ok Tom.
                Wist ik zelfs niet.
                Via Google gevonden dat dit klopt....
                Mijn tv (nieuwe) zou op zes meter van een raam komen te staan: opgehangen aan beugel aan de muur.
                De oude crt staat op dezelfde plaats en ik zie "alles" (reflectie).
                Wel eigenaardig dat de collega's hier die een plasma hebben er niets over zeggen.

Hoe zit het met de ghosting?
                Ik heb nu een kleinere Samsung (LCD): prima beeld maar ja > ghosting he.
                Zie je bij voetbal bijv. of snel bewegende beelden.
                Plasma heeft dat niet.
                Last edited by theokus; 9 augustus 2011, 16:04.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Theo, de ene Samsung Led TV is de andere niet hé.
                  Je kunt de 6000 serie niet vergelijken met de 7000 en 8000 serie.
                  Die laatsten zijn dan ook de topmodellen van Samsung met alles erop en eraan.
                  Ik hoop dat mijn Samsung UE46D7000 LED-TV nog deze week geleverd wordt.
                  We zijn beiden filmliefhebbers en dan mijn home cinema eraan koppelen en we wanen ons in de bioscoop.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Theo, de ene Samsung Led TV is de andere niet hé.
                    Je kunt de 6000 serie niet vergelijken met de 7000 en 8000 serie.
                    Die laatsten zijn dan ook de topmodellen van Samsung met alles erop en eraan.
                    Ik hoop dat mijn Samsung UE46D7000 LED-TV nog deze week geleverd wordt.
                    We zijn beiden filmliefhebbers en dan mijn home cinema eraan koppelen en we wanen ons in de bioscoop.

Grtz, RF
                    OK
                    Gisteren gelezen dat 3D (echt) pijn aan de ogen doet

Baai de wei > ferm toestel.
                    Bolt aan 800Hz > bekijk de ghosting eens "ashjewilt"
                    Last edited by theokus; 9 augustus 2011, 16:42.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

• Re: lcd-led tv aankopen

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ok Tom.
                      Wist ik zelfs niet.
                      Via Google gevonden dat dit klopt....
                      Mijn tv (nieuwe) zou op zes meter van een raam komen te staan: opgehangen aan beugel aan de muur.
                      De oude crt staat op dezelfde plaats en ik zie "alles" (reflectie).
                      Wel eigenaardig dat de collega's hier die een plasma hebben er niets over zeggen.

Hoe zit het met de ghosting?
                      Ik heb nu een kleinere Samsung (LCD): prima beeld maar ja > ghosting he.
                      Zie je bij voetbal bijv. of snel bewegende beelden.
                      Plasma heeft dat niet.
                      Als je nu al last hebt met reflectie op je TV heb je dat dus ook met een Plasma!
                      O.a. daarom wilde ik dus ook een LCD en nu dus LED TV.
                      En ghosting heb ik totaal geen last van op mijn LED, misschien wel op de goedkopere dat weet ik niet, maar voetbal en snelle beelden zien er hier prima uit op mijn LG 47LW650S
                      De 3D gebruik ik weinig, daar heb ik 'm ook niet voor gekocht, ten eerste is er nog niet veel op 3D of je moet veel 3D films gaan kopen en ten tweede vind ik het verschrikelijk om steeds met die brillen op te moet zitten, maar pijn aan mijn ogen doet het niet of je moet misschien de hele dag 3D kijken
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Als je nu al last hebt met reflectie op je TV heb je dat dus ook met een Plasma!
                        O.a. daarom wilde ik dus ook een LCD en nu dus LED TV.
                        En ghosting heb ik totaal geen last van op mijn LED, misschien wel op de goedkopere dat weet ik niet, maar voetbal en snelle beelden zien er hier prima uit op mijn LG 47LW650S
                        De 3D gebruik ik weinig, daar heb ik 'm ook niet voor gekocht, ten eerste is er nog niet veel op 3D of je moet veel 3D films gaan kopen en ten tweede vind ik het verschrikelijk om steeds met die brillen op te moet zitten, maar pijn aan mijn ogen doet het niet of je moet misschien de hele dag 3D kijken
                        Ok Tom.
                        Heb nu een kleinere LCD van Samsung en van reflectie heeft die geen last.
                        Die staat dichter bij een raam maar wel niet loodrecht op het raam.

De reflecties zouden komen van een glazen plaat... (net gelezen dus).
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ok Tom.
                          Heb nu een kleinere LCD van Samsung en van reflectie heeft die geen last.
                          Die staat dichter bij een raam maar wel niet loodrecht op het raam.

De reflecties zouden komen van een glazen plaat... (net gelezen dus).
                          Ok, ik dacht dat je schreef dat je een oude crt had, maar LCD heeft inderdaad geen reflectie.
                          De reflectie komt inderdaad van de glazen plaat bij Plasma's, deze plaat zit erin gebouwd ter bescherming van het plasma scherm en kun je dus ook niet verwijderen!
                          Cybershot Photo Website!

Comment

Ok, ik dacht dat je schreef dat je een oude crt had, maar LCD heeft inderdaad geen reflectie.
                            De reflectie komt inderdaad van de glazen plaat bij Plasma's, deze plaat zit erin gebouwd ter bescherming van het plasma scherm en kun je dus ook niet verwijderen!
                            Toch is het niet helemaal correct Tom.
                            De nieuwe Sony Led Tv (900 reeks) spiegelt even veel...
                            Het is dus de glazen plaat en dit heeft niets te maken met plasma of LCD.

Maar, en nu komt het...
                            Een plasma heeft "nog altijd" een beter beeld.
                            Fellere, briljantere kleuren, zwarter zwart en meer kleuren dan de beste LCD of led kan weergeven.
                            Dus een Plasma zal (bijna altijd) een spiegelende dekplaat hebben, net om die briljantere kleuren nog meer te benadrukken...
                            Maar eens je het ding aanzet, heb je geen last meer van spiegeling.
                            Je moet je TV niet pal tegenoven een raam of lichtbron zetten natuurlijk.

Net zoals er (nog altijd) menskes zijn die zeggen:" Een plasma verbruikt meer..."
                            Er zijn altijd mensen of verkopers die een plasma met een Led vergelijken... en dan onzin uitkramen...
                            Dat zou hetzelfde zijn als : "Een Porsche verbruikt meer dan een Fiatje".
                            Ja, natuurlijk, en dan? Dat ga je toch niet vergelijken he. Een Porsche gaat sneller.
                            Wel een Plasma geeft 100 keer beter beeld.

Als je een kwalitatief betere TV wil... nog altijd (anno 2011 ) niets beter dan een "duurdere" plasma; ik zei "duurdere".
                            Daarmee bedoel ik de betere Panasonic...
                            Geen Samsung of LG...

Ik ben wat hard Tom, sorry daarvoor maar zo is de realiteit
                            Last edited by theokus; 9 augustus 2011, 20:10.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Theo, ik ga hier niet zitten vitten wat meer of minder verbruikt, evenmin ga ik hier zitten vitten wat nu beter is in kleur, contrast enz.
                              Wat ik wel kan zeggen is dat die Samsung 7000 naast een Panasonic Plasma en een Sony stond en dat de Samsung toch een mooier beeld gaf, volgens ons toch.
                              Je moet mij niet geloven maar ik heb vroeger altijd Panasonic gehad en was daar super tevreden over (het waren natuurlijk allemaal beeldbuizen) en dit merk is zeker te vertrouwen.
                              Ik moet eerlijk toegeven dat ik eerst heel sceptisch was tegenover Samsung want vroeger was dat maar zus en zo.
                              Maar door deze twee te vergelijken met elkaar hebben wij een duidelijke keuze kunnen maken.
                              Hij wordt volgende week donderdag geleverd en hopelijk is die kwalitatief even goed als Panasonic.

Grtz, RF

PS: Van spook beelden was er helemaal niks te zien, het was een demo DVD met voetbal, F1 en nog ander spul die heel snel door het beeld "snorde".

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Theo je moet het zelf maar weten, maar mijn LED TV geeft toch een mooier beeld dan een plasma anders had ik 'm niet omgeruild!
                                Die glasplaat is niet om het beeld beter te maken, maar om het plasmascherm te beschermen en ik had 'm ook niet tegenover het raam of een andere lichtbron staan.
                                En je vergelijking over het gebruik slaat werkelijk nergens op!!!
                                Maar goed ik ga er geen worden verder meer aan vuil maken, als je liever een lekkere dure plasma koopt moet je dat lekker doen ik hoef er niet naar te kijken

PS. De realiteit ben jij echt kwijt en als je het allemaal zo goed weet, vraag dan ook niet om advies!
                                Last edited by HereIsTom; 9 augustus 2011, 20:53.
                                Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
                                X